{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.992 visninger | Oprettet:

Ford Focus tdci ryger {{forumTopicSubject}}

Hej FFF

Min far har en Ford Focus fra 2003 1,8 TDCI
I perioder ryger den lysgrå/sort fra motorrummet, det er mest om vinteren men ikke på noget specifikt tidspunk, tank stand, kold/varm eller om A/C er til osv....

den lugter af varm diesel/petroleum og mest fra vestre side ved forhjulet. ikke noget synderligt ud af afgangsrører bag bilen.

der er ikke noget umiddelbart at se i motorrummet der kan udvikle røg.

nogle der har erfaringer med dette problem??

-Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Focus tdci ryger
  • #1   7. nov 2010 det er din tilskydvarmer (fyret) der er ved at gå en si nede i fyret som forstøver dieselolien og måske gløderøret men det er dog til at skifte

  • #2   7. nov 2010 der skulle ikke være monteret fyr i bilen.

  • #3   7. nov 2010 der er monteret et tilskudsfyr som starter ved under 7 grader, det er et alm dieselfyr, bare uden timer men med termostat. og hvis det ikke tænder ordentligt, kan det rge helt vildt.
    udstødningen fra fyret sidder lige mellem forhjulene ca.

    du kan se fyret bag motoren ind mod kabinen, men det er der


  • #4   7. nov 2010 det er som regel EGR-ventilen som soder til.... jeg kender lidt til det.... jeg er nemlig ford mekaniker... og det er et problem jeg har set ret ofte... desværre

  • #5   7. nov 2010 tak for svarene

    jeg får skiftet gløderør og håber det hjælper...

    -Jesper


  • #6   7. nov 2010 det er jo gløde røret i fyret der skal skiftes hvis det er her fejlen ligger.

    vil gerne høre hvordan en tilsodet EGR kan få det til at ryge fra motorrummet?
    Mig bekendt er det et lukket system i udstødningen, så kan det næppe være EGR ventilen.
    Men man kan jo lære noget nyt hver dag, og da jeg ikke er ford mekaniker vil jeg ikke udelukke du har ret.

    men meget tyder på det er fyret der ikke starter op. og det skyldes formodentlig et defekt gløderør, defekt dyse eller føler i fyret


  • #7   8. nov 2010 @bald x: ja selvfølgelig gløderøret i fyret. jeg kigger på det og håber det kun er gløderøret.
    er det mest normalt det kun er gløderøret der går i fyret eller sker det tit det også er dysse og/eller føler?

    jeg tror heller ikke selv på det er EGR den røg på min Mondeo, og det gav kun lidt dårligere motorgang og øget brændstofforbrug. ikke røg udvikling som her.



  • #8   10. nov 2010 Tror sagtens det bare kan være gløderøret, men det er også noget hø at skifte der bag motoren! (-: du kan søge om det på ford-focus.dk

Kommentér på:
Ford Focus tdci ryger

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce