{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.398 visninger | Oprettet:

Ford Focus 1,6 TDCI {{forumTopicSubject}}

EGR-problem:
Bilen er købt med en fejl der tænder motorlampen.
Har skiftet EGR og får kode PO 488 / Position control range / performance.
Der er fem ben i stikket. I det første kan måles +5 volt.
De øvrige fire viser 0 volt.
På nogle sider står der at EGR skal have + 12 volt og de 5 volt er til potentiometer.
Hvilket ben skal i givet fald have + 12 volt og er det en permanent spænding, eller er den variabel?
NU er jeg snart skaldet af at hive hår af hovedet. Kan der være knækket en ledning et sted i motorrummet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Focus 1,6 TDCI
  • #1   16. jan 2021 De 12 volt er aktuatorspænding, som typisk skal være der når du sætter tænding på. Og motorstyringen aktiverer ventilen på stelledningen.

  • #2   16. jan 2021 Den skal normal grundjusteres med tester.

  • #3   16. jan 2021 nu efter du har monteret har du så nul stillet (egr adaptions] med tester?. var det en ny egr ventil?

    evt prøv at måle egr stikket som de beskriver her på siden. vis ikke det hjælper og nul stille den med tester og slette alle fejlkoder.

    https://www.fordownersclub.com/forums/topic/87263-help-with-egr-valve-injector-issue-and-mystery-codes/




    https://www.picoauto.com/support/topic14281-10.html


  • #4   17. jan 2021 Ja, jeg har skiftet til ny uoriginal EGR-ventil to gange.
    Ejeren købte en ny og jeg havde en ekstra til vores egen. På vores rensede jeg EGR-ventilen og skiftede en defekt slange på partikelfilteret.
    Så slukkede motorlampen (Uden brug af tester til dette).

    Problembarnet har været testet og forsøgt nulstillet flere gange uden held.
    Jeg har været forbi en kammerat der har autoværksted og haft hans prof. tester på, men den kunne heller ikke få kontakt til EGR.

    Med tænding på kan jeg måle + 5 volt på ben 1 i stikket, men ingen 12 volt spænding.
    Det er uden tvivl der fejlen ligger, men jeg ved bare ikke hvilket ben der er + og hvilket der er - (bortset fra at jeg nu ved det er ben 2 og 3 der skal aktivere ventilen).


  • #5   17. jan 2021 Det står da på den link jeg lade op hvad nummer det er, hvad stik der skal have 12 volt. Det nummer 4 batteri spænding.men det så også ret normalt på dem at ledninger til egr ventilen knækker. Så har du tjekket hver ledning til det stik for brud. Og man kan købe stikket og ledning løs vis det er. de gange jeg har set de ledninger knækket er ca 10 cm fra stikket af så prøv at gå dem igennem. evt tag ecu ud af stikket,så kan du også samtidig se der ikke er fugt i det stik da det også kan ske hvor nålen i ecu til stikket kan tære væk. Og så mål gennemgang fra egr til ecu stikket,så kan du hurtig måle hvad for en der ikke er gennemgang i.

    profilbillede
  • #6   17. jan 2021 med stik af og tænding på burde du entet kunne måle 5v eller 12 v i ben 1 og 5v i ben 4 og stel i ben 5.

    profilbillede
  • #7   19. jan 2021 Jeg har haft stikket af vores egen og målt 5 volt på ben1. (Tænding på, ikke startet).
    De fire andre siger 0 volt og på vores fungerer EGR som den skal (Ingen motorlampe tændt).
    Der er 5 ben i det pokkers stik, så referencer til ben 6 lyder forkert.
    Men jeg vil forsøge at måle den igennem fra ECU.
    Foreløbigt tak for svar til alle.


Kommentér på:
Ford Focus 1,6 TDCI

Annonce