{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.592 visninger | Oprettet:

hva vil i anbefale? {{forumTopicSubject}}

hej alle..

jeg købte den kia sorento som jeg har lidt før jul.. men den har bare ikk helt levet op til mine forventninger da jeg bor på landet og går meget på jagt. kæresten var med til at bestemme dengang vi valgte at købe en 4x4 da hun også kører i den hver dag til arbejde så derfor valgte vi sådan en..
men den har bare ikk været som jeg havde forventet i terræn... så nu overvejer jeg at sælge den og finde en anden 4x4 til mig selv.

hva vil i anbefale for et mærke og model?
de eneste krav jeg har er at den skal være fra før 97 og den skal bare kunne gå igennem næsten alt uanset vejr..
og hva med noget gammel blazer eller anden amerikaner?

mvh. jannik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hva vil i anbefale?
  • #1   19. feb 2011 Køb dig en sekscylindret Landcruiser med 35" M/T dæk og hævet undervogn.... SÅ er du godt kørende....

  • #2   19. feb 2011 Sådan en : http://www.bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1168183

    I disse krisetider burde den model ku' findes noget billigere.... smiley


  • #5   19. feb 2011 Har endnu ikke mødt noget min gamle 70'er ikke kunne klare..

  • #6   19. feb 2011 en hilux er maget trofast går sjældent i stykker klare sig fint bare du ikke vil køre seriøst off road ,eller ja så er helt sikert nr 1 hjd 80 de koste så også der efter eller nr 2 en y60 de ruster så bare det mere men koster 1/3

  • #7   19. feb 2011 ja gammel blazer, lige som min, den er go
    http://www.smallblock.dk/modules/MyAnnonces/index.php?pa=viewannonces&lid=114851


  • #8   19. feb 2011 altså jeg ville jo til hver en tid sige en toyota:) men har en kammi som har en blazer til salg som er den eneste i danmark den står i lidt over 300klik men han sælger den for 85 hvis du vil vide nået som helst om alt hvad der er gjort ved den osv så må du skrive en pm til mig så kan du få hans nr:)

  • #9   19. feb 2011 Kia. Så ved vel også hvad du får, for navnet siger sku at......
    Find du en fin patrol eller land cruiser, så er du sørme kørende.....


  • #10   19. feb 2011 land rover siger jeg bare.. nu har jeg prøvet lidt af hvert og min land rover går igennem det hele også der hvor nissan og toyota gir op

  • #12   19. feb 2011 Toyota Hi lux eller landcruiser, så er meget godt kørerne.

    Og en lang Land Cruiser er at foretrække, min fatter køre i en GX90 når han taget på jagt og er rigtig glad for den, men hvis f. eks skal have stagen til en evt. jagtpram ind i varerummet, ja men andre ord den gamle måtte save 1 meter af hans da den ikke kunne være inde i landcruiseren.

    Hvis du køber noget fra usa, får du en MEGET solid vogn, men lige så solid den er lige tørstig er den.


  • #13   19. feb 2011 Bonderøv
    vil gerne se hvor din landrover kan køre hvor min ikke kan !
    mindre dæk, mindre fri højde, mindre motor, uden spil og uden spær på akslerne.


  • #15   19. feb 2011 susuki 410 har selv kørt landcruiser hj, patrol 3,3 og gr, pajero 3000 og nu i en chevy en 410 køre alle steder selv på landevejsdæk

  • #16   19. feb 2011 der er da mange lc'r som der std kan fås med spil og spær.

    og vil da mene da lr er på størrelse med min.


  • #17   19. feb 2011 helt klart Patrol eller land cruiser smiley det er sku de bedste tærrain biler.. du kan være heldig at finde en Y61 med lav vægtafgift, det sku også en lækker bil ellers HDJ 80 hvis du vil ha en luksusbil

  • #18   19. feb 2011 tak for jeres svar jeg vil tage det op til overvejelse.. lige en sidste ting!! havde på et tidspunkt en pajero 3.0 v6 24v og den kørte nu egentlig også meget godt men nåede kun at have den i en lille måned da der var en der glemte sin vigepligt i et kryds.. men den havde automatgear lige som min kia har nu, men er det bedere med manueltgear hvis man hænger et sted eller er det det samme?

  • #19   20. feb 2011 køre selv med automat gear og det er super, og næsten alle i usa køre med, så helt dårligt kan det jo ikke være.

    men der vil altid være nogle i ders fx land rover som vil sige det er nået lort.


  • #20   20. feb 2011 Automatgear er da det fedeste "hvis man har motorkraft nok" og der er ikke motorkraft nok i en 4cyl 2liter noget diesel.

    150+ hk og 400+ nm så fungere et automat gear rigtig dejlig i en 4x4.

    HazzarD


  • #21   20. feb 2011 køb dig en lang model. klart det mest stabile på vej. har selv overvejet en gx90 hvis den ikke skal ait for meget i tereng.
    ville nok holde mig fra pajero, hvis de skal være ældre end 97.


  • #22   20. feb 2011 hilux eller landcruiser

  • #23   20. feb 2011 Hvis det var mig så ville jeg gå efter en GD, Landcruiser eller Land Rover Defender.

    Defenderen ville være mit første valg. Derefter GD.


  • #24   20. feb 2011 Lasse P, en GD koster også bare det vide ud af øjnene..

    Men Jannik,
    Om du køber Mercedes GD, LandRover, Patrol eller Land Cruiser betyder ikke så meget hvis det bare er for at komme rundt i terrænet. Men hvis du samtidigt vil have noget med noget komfort, lækkert udstyr fra standart, køreegenskaber og nogenlunde brændstofs økonomi.
    Så ville jeg vælge mig en HDJ80 eller dernæst en GX90(den lange model!!!!)

    Du må endelig ikke købe korte modeller da du bliver træt af at der ikke er nok plads når man både skal have rifler, hunde og vildt med.. Jeg taler af erfaring som en meget ivrig jæger, der HAR haft en kort model.

    Sådan en HDJ80 VX har stort set alt i udstyr fra standart.. Min er med læderkabine, varme i sæder, el-justerbare sæder, 4x elruder, el-soltag, el-sidespejle, el-antenne, aircon, justerbart rat, justerbare forlygter, elektronisk spær på for og bagakslen+længdespær(som har rigtig meget at sige når man kører i terræn) og selvfølgelig høj og lav gruppe..
    Derudover ligger der en 4,2 liters r6 dieselmotor med turbo, som yder 165HK og 380NM på papiret og går omkring 8km/l.

    Udover alt dette er Toyota kendt for at være en utrolig stabil og holdbar bil.. De har ikke(jeg har ihvertfald ikke hørt noget) dårlige rygter, som eks. Nissans 2,8TD motore der flækker topstykker osv.

    Og hvis du vil købe en Mercedes eller Landrover fra før 97, så koster de spidsen af en jatjager og så kan du sgu ligeså godt køre rundt i en sæbekassebil mht. støj og komfort.

    Håber det var en nyttig smøre jeg fik skrevet..


    Mvh Paw


  • #25   21. feb 2011 Køb min smiley Du kan få den for 85K. Den koster kun 3760 i vægtafgift. Lyder godt... og kører gennem alt smiley Men går ikke så langt på literen.. hehe

  • #26   22. feb 2011 martin..
    den kunne også være rigtig sjov.. har da også sidet og kigget på noget amerikaner men jeg kommer ikke til at smide den sum penge for den næste bil da damen også skal have en bil hun kan køre i og for at gøre det hele lidt bedere så bliver det murer firma jeg er i også lukket på fredag og så er der slet ikk nogen..

    men som sagt så har jeg da kigget og savlet lidt over feks. dem her- http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=209623
    http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=150289

    men de hænger jo ikke ligefrem på trærene..
    ved ikk om der er nogen af jer der ved noget om det men hva nu hvis man finder en i sverige kan det betale sig med afgift og alt det der?


Kommentér på:
hva vil i anbefale?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce