{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.895 visninger | Oprettet:

benzinpumpe g2 1.8 8V gti.. {{forumTopicSubject}}

så har vi endeligt fået liv i min brors golf efter skift fra en motor med "digifant" til en med KE anlæg... og det spiller så mæn også meget fint... selv om vi flyttede ledningsnettet med over så krevede det lige en ekstra ledning fra stel til det multistik der går ind i sikrings dåsen for at få pumpen til at køre..

men nu køre den, MEN den stopper ikke på noget tidspunkt.. selv om bilen ikke er startet.. normalt plejer de at køre 2-3 sekunder og så stopper den.. det gør den ikke her...

hvor finder den ud af om der er tryk på? på de her KE anlæg?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  benzinpumpe g2 1.8 8V gti..
  • #1   7. mar 2011 normalt køre pumpen over tændspolen osse og ned i brændstof pumpe relæ'et men det kan i se i et lednings diagram hvordan det hele skal hænge sammen i kan finde et el diagram her
    http://www.golf2.dk/index.php?action=download

• #3   7. mar 2011 I kører temmelig sikkert med det forkerte pumpe relæ. Der er nemlig forskel på hvordan benene sidder på de forskellige lednings net, og motorer

• #4   7. mar 2011 Anker P
    det er da et arbejds relæ der skal side der...

Christian M
    tak få jeg lige rodet mig ud i

• #5   7. mar 2011 rasmus jeg er nemlig også nervøs for at jeg er nød til at skifte lednings net og sikrings boks for at få det til at køre som det skal..

har lige haft dem til at kigge på de 2 ræler om de er forskellige og det er de ikke...

• #6   7. mar 2011 Sikringsboksene er ens.. men der er forskel på de relæer ledningsnettene er designet til at køre med.
    Læs diagrammet for det ledningsnet du kører med og se efter om der relæ du har i har de rigtige ben, de rigtige steder.

Benzin relæet er IKKE bare et arbejdsrelæ

• #7   7. mar 2011 når jeg siger det er.. så er det da et arbejds relæ...

der er en Føde PLUS og en UDGANG og så er der 2 ben der bare skal ha plus og minus så køre det.. såer det det sku da et arbejds relæ---

• #9   7. mar 2011 Ok.. hvis du skal være så firkandtet, så er ALLE relæer jo arbejds relæer.
    Relæer der trækker når de bliver forsynet med 12v og stel.

Men brændstof relæets ben er ikke sat helt tilfældigt, og slet ikke på samme måde som på det relæ man normalt kalder et arbejds relæ, nemlig 87a relæet, der bruges til stort set alt.

Og der er forskel på de relæer på de forskellige modeller, det kan godt være du ikke har 2 forskellige, men 2 ens, men det betyder altså ikke at der ikke normalt er 2 forskellige eller måske flere forskellige afhængig af årgange og modeller.

Men det er fint.. hvis du ikke vil lytte så må du klare dig selv

• #10   7. mar 2011 på den måde.. ku tyde på der er blevet monteret et forkert ræle på et tidspunk i doner bilen for de er altså helt ens..

men kan godt se at op "sikrings dåsen der er et ekstre hul hvor der ku gå et andet ben i.. vil prøve og finde et orginalt relæ det løser nok problemet...

tak,
    beklager hvis jeg lød afvisene, men det er jo et arbejds relæ lige meget hvordan bene er placeret, da det er den måde det er lavet på som gør det er et arbejds relæ.. altås når den bliver forsynet med plus og minus så er den aktiv og hvis man fjerner en af dem så er den ikke aktiv.

i modsætning til et skifterelæ osv..

• #11   8. mar 2011 Lige netop relæplads 2 til benzinpumpen har en del ekstra huller foruden de "normale" og det er til anderledes funktioner.

På de gamle indsprøjtnings systemer var det en 12V + fra tændspolen der trak relæet i sikrings boksen, hvor der på de nyere med motorstyring var en ledning fra styreboksen der gik til det relæ og trak det med en stel, derfor er benene sat anderledes på relæerne, og det kan meget nemt være derfor den driller dig nu

• #12   8. mar 2011 De gamle KE systemer får styrespændingen fra tændspole ind på pin D13 og ud på relæets pin 6/T

Hvor Den nyere Digifant får signalet fra styreboksen ind i sikringsboksen på pin G1/3 og ud på relæets pin 3/85

• #13   8. mar 2011 yir.. har ikke lige helt gennem skuet det endnu.. men har fået et relæ der er rigtigt nu så vil jeg lige få styr op det sidste ved at kigge i de diagrammer...

har ikke lige luret det endnu men hvad fortæller relæet at det skal slå fra når der er tryk nok på pumpen..

• #15   9. mar 2011 arh okay.. fedt fedt.. det finder ejg nok ud af så.. smiley tak

• #16   9. mar 2011 Det er faktisk det næste smarte.. Digifant relæet er styret af motorstyringen, det er den der trækker relæet i 2 sek og der efter slår det fra.
    Det andet relæ styrer det selv.

Kommentér på:
benzinpumpe g2 1.8 8V gti..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce