1.896 visninger
|
Oprettet:
benzinpumpe g2 1.8 8V gti.. {{forumTopicSubject}}
så har vi endeligt fået liv i min brors golf efter skift fra en motor med "digifant" til en med KE anlæg... og det spiller så mæn også meget fint... selv om vi flyttede ledningsnettet med over så krevede det lige en ekstra ledning fra stel til det multistik der går ind i sikrings dåsen for at få pumpen til at køre..
men nu køre den, MEN den stopper ikke på noget tidspunkt.. selv om bilen ikke er startet.. normalt plejer de at køre 2-3 sekunder og så stopper den.. det gør den ikke her...
hvor finder den ud af om der er tryk på? på de her KE anlæg?
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
http://www.golf2.dk/index.php?action=download
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
dec 2006
Følger: 67 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 236 Svar: 4.318
det er da et arbejds relæ der skal side der...
Christian M
tak få jeg lige rodet mig ud i
dec 2006
Følger: 67 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 236 Svar: 4.318
har lige haft dem til at kigge på de 2 ræler om de er forskellige og det er de ikke...
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
Læs diagrammet for det ledningsnet du kører med og se efter om der relæ du har i har de rigtige ben, de rigtige steder.
Benzin relæet er IKKE bare et arbejdsrelæ
dec 2006
Følger: 67 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 236 Svar: 4.318
der er en Føde PLUS og en UDGANG og så er der 2 ben der bare skal ha plus og minus så køre det.. såer det det sku da et arbejds relæ---
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
Relæer der trækker når de bliver forsynet med 12v og stel.
Men brændstof relæets ben er ikke sat helt tilfældigt, og slet ikke på samme måde som på det relæ man normalt kalder et arbejds relæ, nemlig 87a relæet, der bruges til stort set alt.
Og der er forskel på de relæer på de forskellige modeller, det kan godt være du ikke har 2 forskellige, men 2 ens, men det betyder altså ikke at der ikke normalt er 2 forskellige eller måske flere forskellige afhængig af årgange og modeller.
Men det er fint.. hvis du ikke vil lytte så må du klare dig selv
dec 2006
Følger: 67 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 236 Svar: 4.318
men kan godt se at op "sikrings dåsen der er et ekstre hul hvor der ku gå et andet ben i.. vil prøve og finde et orginalt relæ det løser nok problemet...
tak,
beklager hvis jeg lød afvisene, men det er jo et arbejds relæ lige meget hvordan bene er placeret, da det er den måde det er lavet på som gør det er et arbejds relæ.. altås når den bliver forsynet med plus og minus så er den aktiv og hvis man fjerner en af dem så er den ikke aktiv.
i modsætning til et skifterelæ osv..
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
På de gamle indsprøjtnings systemer var det en 12V + fra tændspolen der trak relæet i sikrings boksen, hvor der på de nyere med motorstyring var en ledning fra styreboksen der gik til det relæ og trak det med en stel, derfor er benene sat anderledes på relæerne, og det kan meget nemt være derfor den driller dig nu
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
Hvor Den nyere Digifant får signalet fra styreboksen ind i sikringsboksen på pin G1/3 og ud på relæets pin 3/85
dec 2006
Følger: 67 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 236 Svar: 4.318
har ikke lige luret det endnu men hvad fortæller relæet at det skal slå fra når der er tryk nok på pumpen..
dec 2006
Følger: 67 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 236 Svar: 4.318
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
Det andet relæ styrer det selv.
benzinpumpe g2 1.8 8V gti..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside