{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.336 visninger | Oprettet:

et par sprøgsmål. {{forumTopicSubject}}

Lige et par spørgsmål i forbindelse med min MC....

Da jeg har et par overflade ridser i tanken på min MC, vil jeg bruge dette Meguiar ScratchX 2.0 til at fjerne dem med. Hvad kan/skal jeg efterbehandle med?? Har ikke tænkt mig at bruge min Maskine, da jeg er bange for at "brænde" kanterne og ligende af.... Så det skal være noget der kan bruges i hånden. (Gerne links)

Hvordan Fjerne jeg vanskeridser nemmest?? ( Har været så dum at bruge en vaskebørste at vaske den med) Det ligner noget spindelvæv(ridserne)

Når jeg tøre min MC af har jeg købt sådan en microfiber hanske, men synes ikke den er særlig god... Hvad kan anbefales til at tørre af med? Har kigget på nogle microfiber "håndklæder" Overvejer at bruge min kompressor til at puste den tør med, evt tørre efter med et eller andet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  et par sprøgsmål.
  • #1   24. apr 2011 Skal siges at min MC er ret ny (købt sidste år i august helt ny, så lakken er ikke hærget)

  • #2   24. apr 2011 Ridser fjerner du nemmest med en maskine smiley

  • #3   24. apr 2011 Har kigget denne video, og det ser nu meget let ud i hånden??

    http://www.youtube.com/watch?v=G6LDP-gDC8w&feature=channel_video_title


  • #4   24. apr 2011 Ja du har sikkert ret, men vil nødig skade lakken... Også svært at komme ind i kanter og kroge på sådan en MC..... Især tanken.

  • #5   25. apr 2011 vil også sige en maskine ville være det bedste men kan også sige at på min mc bruger jeg også hånden og der kan jeg polere mine vaske ridser væk på den måde uden problem

  • #6   25. apr 2011 Hej Rasmus, mht aftørring, så skal du have microfiber klud/handlæde, din handske er formentlig fremstillet til at vaske med, og ikke aftørring.
    Mht din scratch x, har ingen erfaring med den, men skulle efter min opfattelse gerne påføres med skum pude eller micrfiber rundel, i cirkulære bevægelser, indtil polermidlet blivet transperant, så skulle den være nedbrudt og klar til aftørring med microfiber klud smiley

    Du kan finde nogle rigtigt gode redskaber ved michael, fra bilvask.nu og der er hurtig levering smiley der er også meguiarsshop.dk, god har jeg ingen erfaring med dem.

    Håber det kan bruges?
    Mvh Michael.


  • #7   25. apr 2011 Heldigvis er delene på en MC af fornuftig størrelse, så er fint at bruge Scratch X, men du skal arbejde længe til det er ordentligt nedbrudt da du ellers blot får flere ridser.
    Synes specielt på en MC hvor der er spil i lakken (evt. specielt metallic lak) er det virkelig en fordel at bruge en glaze.
    Har selv givet det på min fars HD'er og gjorde underværker fordi det er lidt mere livlig end en normal billak.
    Efter det så brug en god forsegler eller voks. Forsegler holder længere, men hvis den ikke står udenfor og skal opleve elementerne som en billak så ville jeg bruge en voks fordi der ofte er fordele med at lakken fremstår pænere. Brug gerne en med en stor del caranouba (kan ikke stave) i.

    Et "håndklæde" er rigtigt godt og suger ganske fint og rækker rigeligt til en mc.
    Og hvis du har nogle chrom dele eller polerede så brug også gerne lidt på at få noget at polere dem med, og voks på disse dele gør heller ikke noget.


  • #8   26. apr 2011 Hejsa,

    ScratchX 2.0 er helt sikker et produkt du vil blive glad for. Den er optimal til små områder (som fx en motorcykel jo er). Den er designet både til hånden og maskine, omend du altså kommer RIGTIG langt i hånden. Det handler jo ikke om en hel bil.

    Til små områder synes jeg personligt at maskiner tit er megakluntede. Vi har endda de små maskiner fra Festool til de helt små pads (både uld, cutting, polish og finishing pads) men jeg magter dem ikke da en tank kan tages og være spejlblank inden jeg får sat det hele til.

    Bemærk dog at der IKKE er forsegler i ScratchX 2.0, så det er fint nok at fjerne det - men du slipper ikke for at give det en lakforsegler. Bestiller du det gennem os ligger vi en "tester" med, som er RIGELIGT til hele tanken.

    Meguiar´s slibe/skære produkter (ScratchX 2.0, Ultimate Compound, Deep Crystal-serien, SwirlX) er designet så de IKKE ridser ved aftørring. Det vigtigste er en god mikrofiberklud til det. Føles den stiv - find en anden!

    Mht. om det skal være lakforsegling (syntetisk) eller voks (naturlig carnauba) så er det jo lidt en smagssag. Dog vil jeg sige at et sted hvor der er "meget slidtage", som fx hvor en lynløs kan ramme tanken, så har lakforseglingen altså den fordel at de (vores kan i hvert fald) smides på i flere lag med ca. en times mellemrum. På den måde kan du lave en tykkere og kraftigere beskyttelse.

    Har du spørgsmål til vores produkter, så skriv gerne! lars.sommer@meguiars.dk - prøver at følge med når jeg svare, men synes BG er lidt uoverskueligt. Vi er også til F&F, og der kan du se produkterne i aktion smiley

    Meguiars.dk / MeguiarsShop.dk er i øvrigt "os" smiley

    En glaze har vi faktisk ikke til privat brug, og må indrømme at jeg til dato ikke har set noget som har haft et bedre niveau, end fx vores polish (Deep Crystal step 2, SwirlX eller vores Ultimate Polish) giver. Men vores produkter arbejder også lidt anerledes. smiley

    Mvh Lars.


  • #9   26. apr 2011 WWT, mht. polering på chrome og voks (carnauba), så vil jeg til hver en tid anbefale et af de mere specialiserede produkter. Om så det er vores All Metal Polysh eller noget fra Michael, AutoGlym, you name it, så er det bare vigtigt at det ikke sliber mere end chromet kan tåle, og samtidig efterfølgende beskytter det ordentligt.

    Voks har desværre en egenskab, som kan få noget chrom (det er ikke en gylden regel, for tit går det også godt!) til at få "hvide plamager" plus at holdbarheden ikke er ligeså god. Vi havde en stor fed Harley inden med nogle chromefælge med dejlig overflade rust (du kender det med garanti!) - Se før og efter billede her: http://www.meguiarsshop.dk/media/all-metal-polysh-700.png

    Mage til møg/pillearbejde, men resultatet var lækkert!


  • #10   26. apr 2011 Har ingen chrom på min Cykel og det kommer der heller ikke smiley Det jo ikke en harley smiley



  • #11   27. apr 2011 Chrom er altså også bare en kamp uden ende! Jeg holder mig også fra det på dytten! Uanset hvor mange produkter jeg kan gå ned og hitte, så synes jeg at "perfekte fælge" er tidskrævende nok, haha!

  • #12   2. maj 2011 Lars

    Hvad er forskellen på disse tre??

    ScratchX 2.0, Ultimate Compound, Deep Crystal-serien, SwirlX


  • #13   2. maj 2011 Rasmus,

    ScratchX 2.0 er temmelig kraftigt og perfekt under fx dørhåndtag eller hvis du har fået dybe ridser i lakken fra fx en kats klør, en busk, en dør som er banket ind i siden eller lign. Altså til alle de lidt større.

    Ultimate Compound er en compound som skærer godt i lakken. Den er kraftig nok til at fjerne fx et hvidt lag oxideringer oven på en rød bil (eller for den sags skyld på min perlemorshvide Silvia, som ifik en helt anden glød). Det er den kraftige "Trin 1" (den ikke så kragtige er Deep Crystal step 1).

    SwirlX er til hologrammer og dermed mindre slibende/skærene på lakken. Den er en god "step 2" (ligesom Deep Crystal Step 2). Det giver mere glans og dybde i lakken, men man behøves det som sådan ikke da både Deep Crystal Step 1 og Ultimate Compound efterlader en god og flot overflade. Det giver dog LIGE det ekstra.



  • #14   2. maj 2011 Tror jeg har brug for den swirlX til min tank på MCén...

    Step 1
    Vask grundig
    step2
    Brug SwirlX

    Hvad er step 3?

    Jeg har købt en Ultimate Liquid wax fra meguiar´s .


  • #15   2. maj 2011 Så er det den du afslutter med.

    Først vask, så SwirlX. Den sliber let, derefter vil din lak jo være "åben" (ubeskyttet). Og der giver du den så Ultimate Liquid Wax. Hvis du var til F&F (??) var både vores Silvia og Skyline lakforseglet med den. Tror mit tag endte med at få 25-30 gange til det show og vandet perlede for sindsygt da vi kørte hjem søndag aften, hvor det regnede omkring storebæltsbroen smiley smiley


  • #16   2. maj 2011 Så er det den du afslutter med.

    Først vask, så SwirlX. Den sliber let, derefter vil din lak jo være "åben" (ubeskyttet). Og der giver du den så Ultimate Liquid Wax. Hvis du var til F&F (??) var både vores Silvia og Skyline lakforseglet med den. Tror mit tag endte med at få 25-30 gange til det show og vandet perlede for sindsygt da vi kørte hjem søndag aften, hvor det regnede omkring storebæltsbroen smiley smiley


  • #17   2. maj 2011 Tak for endnu et godt svar smiley



Kommentér på:
et par sprøgsmål.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce