{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rustbehandling
  • #1   16. maj 2011 BMW fraråder efterbehandling, det har de i hvert fald gjort ved min E46. Det samme gør FDM.
    Jeg har selv overvejet at få det gjort på trods af BMW's og FDM's anbefalinger. Mine overvejelser har mest været et Dinitrol-center, men det er ikke specielt billigt synes jeg ikke smiley
    Jeg lytter lige lidt med...


  • #2   16. maj 2011 altså det må godt være uden kvittering...

    jeg fik lavet undervogn og hulerum behandling engang for 1500.- uden kvittering, men jeg kan ikke finde ham gutten mere


  • #3   16. maj 2011 Hvor kommer i fra...?

    Jeg kan gøre det i Aalborg


  • #4   16. maj 2011 hehe kbh

  • #5   18. maj 2011 Hvordan kan man fraråde efterbehandling? Alle biler har da godt af det, uanset om det er bmw eller skoda smiley Nogle har dog mere behov for det end andre.. smiley

  • #6   19. maj 2011 Jonas G
    Det lyder meget sandsynligt. Ikke desto mindre bortfalder de 12 års garanti mod gennemtæring på en nyere BMW hvis man efterbehandler inden for perioden.
    Men jeg ville helt sikkert også efterbehandle en ældre BMW, og jeg ville vælge et Dinitrolcenter og så give de 4-5000,- eller hvad de nu skal have for det. Men de 4-5000 får du næppe hjem igen ved et evt. salg...
    Det meste af E46 er galvaniseret, bortset fra tagkonstruktion (inkl. A-stolpe) - og efter min vurdering er E46 faktisk rimelig god i forhold til rust!


  • #7   19. maj 2011 Rettelse:
    Der skulle stå "det meste af E46 KAROSSERIET er galvaniseret"


  • #8   22. maj 2011 Jo jo, alle nye biler er galvaniseret, men de ruster da stadig.. Nogle mere end andre. Det mindste stenslag på galvaniseringen og det falder af.. Galvaniseringen er så tyndt et lag.. Vi snakker 6-12 µ.. Det er squ ikke meget og holder langt fra evigt...

  • #9   23. maj 2011 Enig, har faktisk lige måtte reparere et stenslag på A-stolpen (her hvor den ikke er galvaniseret). Der var begyndt at komme lidt overfladerust i løbet af den hårde vinter, så frem med Dremel monteret med en lille slibesten, afvask med grundrens+vand, 3 tynde lag Hammerite, laksstift og et lille lag klarlak og wupti så virker det igen, og kan kun ses når man kommer tæt på...
    Jeg har dog ikke oplevet stenslag på den galvaniserede del af karossen hvor stenen har hamret hul i galvaniseringslaget?!
    Men ja, det er virkelig et tyndt lag galvanisering, det er dog stadig 10 gange bedre end uden galvanisering. Men andre faktorer som stålkvalitet og tykkelse på pladen er jo også rigtig vigtige smiley


Kommentér på:
rustbehandling

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce