{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Rustbehandling
  • Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2018

Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 353
    #1   30. okt 2018 Jeg vil slet ikke anbefale det - er efter min mening som oftest spild af penge. Du skal jo have ny behandling med jævne mellerum, hvis det skal gøre en forskel (for at opretholde en garanti fra behandlibgsstedet).
    Jeg har aldrig fået behandlet mine biler og min erfaring har været/er at det er alt muligt andet end rust, der gør en udskiftning af bilen nødvendigt.

• #2   30. okt 2018 Jeg ville bare gøre det med det samme!
    -man får ikke lavet meget rust for det en rustbehandling koster.

Men hvis du ved du skifter bil inden for et år eller to, havde jeg nok ikke brugt penge på det..

• #5   30. okt 2018 Hvis ellers det den tidligere har fået ser fint ud så lad det være og spar de penge, det med behandling hvert andet år er meget overkill.
    Mine biler plejer at få en til to gange og så eller rep de steder det bliver slidt af.
    Det giver på ingen måde højere gensalgsværdi .

• #6   30. okt 2018 Vores fik dobbeltbehandling i 12 da den var ny og så en genbehandling her i 18 og det er intet rust at se på vognbunden endnu smiley
    Hvis ikke den har fået før ville jeg få gjort det inden vinteren, men det kan altid diskuteres, nogle mener det er godt om vinteren da det er koldt og er længere om at hærde, andre mener det er bedre det er varmt da det "smelter" længere ind i samlingerne smiley
    Vores har fået begge gange i Marts

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2018

#7   31. okt 2018 Min bil er nu 10 år og der er absolut ingen rust og den er ikke undervognsbehandlet, så jeg har da sparet en del penge på ikke at få den behandlet fra ny og så hvert 2. år indtil nu, som jeg mener er kravet for at få garanti fra behandleren.
    Bilforhandlerne giver ikke en krone mere for en bil, der har været undervognsbehandlet.
    Mine biler har aldrig fået undervognsbehandling og der har aldrig været rust i nogen af dem, selv om jeg har haft nogen af dem i 13-14 år, bortset fra en enkelt VW, hvor dørene var rustne ved salg, men da var resten - bortset fra motoren også slidt op.

• #8   31. okt 2018 #3 -en Skoda Superb kan ikke være 20 år gammel smiley

Har også meget at sige hvor i landet du bor (salt)
    Holder du i garage, eller bor du lige ude til Vesterhavet
    Antal km. du kører osv. osv.

• #9   31. okt 2018 Vent til foråret. I vintermånederne er der altid travlt hos rustbeskytterne. Nogle steder så meget, at de sjusker lidt med arbejdet. Nogle steder hyrer de vikarer i spidsbelastningsperioden. De er ikke altid super duper omhyggelige. Vent. Til foråret har de mindre travlt og plejer ikke at hundse tingene igennem hurtigt.

• #10   31. okt 2018 Medmindre det er en bil på den anden side af 5-600.000kr eller speciel bil - så ville jeg kun give en behandling 2-3 gange, ved ny, 3 år og 6år. Til den tid den måtte begynde at ruste er den ikke en daddel værd.

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2018

#11   31. okt 2018 ¤10
    "Til den tid den måtte begynde at ruste er den ikke en daddel værd."
    Netop! Hvorfor så overhovedet spilde penge på undervognsbehandling - jeg har haft en del biler længere end 10 år uden nogen behandling og de havde ingen rust, men var på anden vis mere eller mindre "slidt op" og havde ikke nogen videre handelsværdi smiley

• #12   31. okt 2018 Jeg ville altid give på en ny bil. Hulrum, skærme etc er aldrig beskyttet ordenligt. Og det tager årevis at slide ned. Men 3 gange max smiley

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2018

#13   1. nov 2018 Se evt. Kontant i aften kl 21 på DR1 om emnet

• #14   1. nov 2018 13#
    Det eneste det program viser er jo bare at man ikke skal vælge ærlige Bent til 1500kr for en "komplet" behandling, hvilket jo er indlysende.
    Programmet gik meget belejligt uden om de rigtige rustbeskyttelses center(selv om de nu også fejler til tider) og gik efter en af de små.
    Hvis det skulle være argument for ikke at undervognbehandle sin bil, så er det noget tyndt...

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2018

#15   1. nov 2018 #14
    Du har ret - jeg så også programmet tidligere på aftenen. Lidt skuffende, men måske nogen alligevel er blevet klar over, at det kan være en god ide at vælge et sted, der har en form for kontrol udefra og så betale det det nu koster, hvis de mener at det er en god ide at få undervognsbehandlet. Man får som regel, hvad man betaler for.
    Jeg argumenterer som sådan ikke for at man ikke skal få undervognsbehandlet - jeg vil bare ikke betale de 3-5k flere gange i den tid jeg har en bil. Hvis man vil beholde en bil i rigtig mange år, kan det dog være en god ide. Jeg har ikke haft problemer med mine biler - heller ikke dem jeg har haft i 13-14 år og meget længere tror jeg ikke, at jeg kommer til at have en bil før udskiftning, fordi andre reparationer kan blive for dyre.

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2018

#17   2. nov 2018 # 16
    Ja netop, man får ikke en klejne mere for en bil, der er blevet undervognsbehandlet ift en der ikke er - derfor og fordi jeg ikke har haft rust i mine biler vælger jeg det fra (i mine yngre år fordi jeg ikke havde råd). smiley
    Hvad koster det så første gang og de efterfølgende, hvis man vælger et "abonnement", hvor der er ekstern kontrol og (anti-)rustgaranti?

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2018

#19   2. nov 2018 Giver dig ret i næstsidste og sidste sætning, men jeg tro du er for optimistisk mht at få så meget mere for din brugte. Jeg har endnu ikke oplevet at forhandlerne overhovedet har interesseret sig for om mine biler har været/ikke været behandlet - så derfor vælger jeg at være egoistisk og sparer udgiften (selv om jeg har råd til det).

• #21   2. nov 2018 Når man først en gang har betalt for at få lavet rust, bliver man det klogere...

Kommentér på:
Rustbehandling