8.986 visninger
|
Oprettet:
Problemer med bakgear/gear {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
Jeg har igennem en lang periode døjet en del med min Lupo (3L) der ikke altid vil gå i bakgear. Min kærestes kammerat siger det er en pumpe der laver tryk der er ved at gå til.. Men han siger den er sindsyg dyr..
Er der evt. nogle der kender et sted hvor man kan få sådan en pumpe billigt?
Håber der er nogle der kan hjælpe en kvinde i "nød"
/Anita
maj 2008
Følger: 68 Følgere: 66 Biler: 11 Emner: 11 Svar: 67
feb 2004
Følger: 86 Følgere: 85 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 378
att dennis: Nu har jeg selv skiftet hele det gearskiftesystem m.v. på min egen da jeg havde den.. Jeg synes ikke umiddelbart jeg kunne se, at der skulle være forskel på hvilken cylinder der styrer gearene. Er det ikke bare det samme på dem alle?
jan 2003
Følger: 26 Følgere: 33 Biler: 13 Emner: 27 Svar: 293
maj 2008
Følger: 68 Følgere: 66 Biler: 11 Emner: 11 Svar: 67
maj 2008
Følger: 68 Følgere: 66 Biler: 11 Emner: 11 Svar: 67
feb 2004
Følger: 86 Følgere: 85 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 378
maj 2008
Følger: 68 Følgere: 66 Biler: 11 Emner: 11 Svar: 67
nov 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 7 Svar: 12
Jeg bor oppe ved Hjørring, så randers er ret langt væk for et værksteds besøg. især hvis den skulle blive der nede Tror os nok han har styr over det.. men som jeg tænkte, og kan se er der flere bud på hvad der er galt. Hvis der mangler olie, og man fylder det på, vil det så hjælpe på problemet et stykke tid? For pt. er der sku ikke liiige råd til at bruge 10-15.000 på reperationer :S Sådan er det jo når man går uden job for en periode
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 48 Svar: 214
I Hjørring kan du køre hen til Nygreen biler, de har god erfaring med Lupo også. Har selv købt min egen der også.
De burde nok kunne finde frem til problemerne.
Har selv netop fået noget nært samme problem som du beskriver med at den ikke kan gå i bakgear,
Ved mig står den bare og lyser i N, samtidigt med at den blinker i R.
Hvis jeg så skifter ned i N og prøver at skifte op i R en gang til, så går den som regel i bak.
MEN, når jeg trykker på speederen, er det som om at koblingen ikke helt kan få fat før den kommer højt op i omdrejninger.
Har i går kontrolleret hydraulikvæsken, den var ok. Og har lavet en grundjustering, men det hjalp heller ikke noget.
Har læst, at det måske kan skyldes gearvælger armen, som kan blive slidt i kugle led. Måske det er det du også er stødt ind i.
nov 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 7 Svar: 12
Min startede os med at jeg godt kunne få den i R hvis jeg først stillede den i N lige 1-2 min. Men nu er det blevet værre. Nu vil den kun gå i R hvis den har kørt rimelig langt. MØG træls hvis man fx skal ned og handle, og bilen egentlig ikke når at blive varm nok.. :S Så må man ud og skubbe ( Godt jeg er så stærk/bilen vejer så lidt) hehe
Og så gør den nogle gange det med når man har kørt et par km. og der kommer et kryds, vil den ikke geare ned. Så må man i N, slukke og tænde bilen. og så kan vi køre igen :S
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 48 Svar: 214
Udrykkerleje skal skiftes samt føringsrør som dette kører på.
Selve røret er revnet/flækket, og derfor kan koblingen slet ikke ramme rigtigt når den skal i bak.
nyt rør og leje koster under 500 i alt.. så pyha, gearkassen er i orden
nov 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 7 Svar: 12
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 48 Svar: 214
Det er også kun meget meget få gange at min går op i omdrejninger som om den er i frigear. Det sker bestemt ikke hver gang.
Jeg kan godt køre i bilen lige nu, men jeg tør ikke helt smide den over i "Drive" så den selv styrer gearene.. Så jeg kører tiptronic lige nu.. Så kan man geare op og ned ved de rigtige omdrejningstal uden at splitte koblingen ad.
Men mit bakgear er stadig slemt.. Har heldigvis fået stumperne nu hos en VW forhandler. Det blev 625kr. inkl. moms for et nyt føringsrør + udrykkerlejet.
Hele gearkassen skal så afmonteres og monteres igen, for at skifte dette.
Værkstedet skulle bruge ca. 4 timer på at skifte det, bare så du har noget at gå efter VW værkstedet sagde i øvrigt, at man ikke skal være så nervøs for gearkassen hvis ens bil er årgang 2001 eller nyere.. Det var kun de første modeller der var slemme til at gå i stykker.
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 48 Svar: 214
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 48 Svar: 214
Føringrøret var slidt helt væk og var knækket og flækket.
Udrykkerlejet var delvist i stykker og lejerne deri var dårlige.
så uanset hvad, så var det jo ganske fint at det blev skiftet ud..
MEN...
Fejlen med bakgear og nedgearing er der stadig, så nu satser jeg på at det er den gearvælger stang der må være fejlen.. Men tager lige fat i mit lokale VW værksted og hører dem ad.. Det var jo trodsalt dem som mente at fejlen var udrykkerleje osv..
jan 2003
Følger: 26 Følgere: 33 Biler: 13 Emner: 27 Svar: 293
Vh jesper - www.3liter.dk
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 48 Svar: 214
For min bils vedkommende, drejer det sig om at den ikke altid vil gå i bakgear.
Når den ikke vil sker der flg.:
N lyser
R Blinker
For at løse det, er jeg enten nødt til at skifte rundt i gearene indtil den pludselig vil, eller slukke og tænde motor og være heldig at den vil i første forsøg..
Når så den endelig går i bak, så giver det et ryk i hele bilen og der kommer et kraftigt klonk fra motorrummet.. det lyder ikke så sundt..
Når den er i gear, virker det fint, og alle fremadgående gear virker også fint..
jan 2003
Følger: 26 Følgere: 33 Biler: 13 Emner: 27 Svar: 293
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 48 Svar: 214
Ved du, om man med Vagcom/VCDS kan udlæse om der er noget galt med hydraulikstationen, koblingscylinderen på nogen måde ?
Når jeg laver grundjustering, kan jeg se at den fint nok viser 1,84V-1,86V alt efter hvad jeg rammer.. Og når jeg trykker på bremsen går den op på omkring 3,84 stykker eller der omkring..
Grundjusteringen går også perfekt hver eneste gang..
Problemer med bakgear/gear
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside