{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.986 visninger | Oprettet:

Problemer med bakgear/gear {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg har igennem en lang periode døjet en del med min Lupo (3L) der ikke altid vil gå i bakgear. Min kærestes kammerat siger det er en pumpe der laver tryk der er ved at gå til.. Men han siger den er sindsyg dyr..
Er der evt. nogle der kender et sted hvor man kan få sådan en pumpe billigt?

Håber der er nogle der kan hjælpe en kvinde i "nød" smiley

/Anita


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med bakgear/gear
  • #1   13. jun 2011 Hej anita, det er nemt at sige hva det er, det er den slave cylinder der styre, 3,4,5 og R gear som er blevet utæt og jeres kammerat har ret, den er meget dyr, men vi er oppe over de 10,000 uden at du helt må hænge mig op på det, men, det kan også være den stang der sidder der på den er gal med... Ved ik hvor du kommer fra men jeg vil anbefale Macari biler i Randers da de er specialister i lupo 3l...

  • #2   13. jun 2011 Hej Anita. Inden du går ud og investerer dyre domme i den vil jeg anbefale dig først at få den grundjusteret. Hvis slavecylindren, som dennis siger, er utæt vil du mangle hydraulikolie i koblingssystemet. Check evt dette først.
    att dennis: Nu har jeg selv skiftet hele det gearskiftesystem m.v. på min egen da jeg havde den.. Jeg synes ikke umiddelbart jeg kunne se, at der skulle være forskel på hvilken cylinder der styrer gearene. Er det ikke bare det samme på dem alle?


  • #3   13. jun 2011 i blander tingene lidt sammen, koblingscylinderen koster ca 2300kr, hvor gearskifteren koster ca 13000kr. begge priser er vejl. udsalg som man sagtens kan gøre noget ved......;o)

  • #4   14. jun 2011 "Team Dalby" Troels, der sidder sodan en bette tang, kan ik huske hva den hedder, men den cylinder den sidder på styre de ovenævnte gear... Fandt ud af det da min var slidt og røg af... Kunne kun køre i 1 og 2 gear og det er 40km/t... Hehe... Så de styre hver deres gear... smiley

  • #5   14. jun 2011 Jev-3l: Jeg vil da bestemt gætte på det kunne være gaerskifteren, men det er os lidt svært at sige her fra den anden side af skærmen dda man ik selv mærker problemmet... Hvis den gir nogle trælse ryk når den skifter ville jeg bestemt starte med en justering men ville nok ende op med at skifte delene,,, smiley

  • #6   14. jun 2011 Aha så blev jeg da lidt klogere smiley

  • #7   15. jun 2011 Det er altid godt... smiley

  • #8   16. jun 2011 Den er blevet grundjusteret.. smiley Min kærestes kammerat er også mekaniker(og arbejder som underviser på noget teknisk skole kursus halløj) og har selv Lupo. Han købte hans vildt billigt fordi den der pumpe/cylinder var gået til. Men han mente han fandt en til 6.000.
    Jeg bor oppe ved Hjørring, så randers er ret langt væk for et værksteds besøg. især hvis den skulle blive der nede smiley Tror os nok han har styr over det.. men som jeg tænkte, og kan se er der flere bud på hvad der er galt. Hvis der mangler olie, og man fylder det på, vil det så hjælpe på problemet et stykke tid? For pt. er der sku ikke liiige råd til at bruge 10-15.000 på reperationer :S Sådan er det jo når man går uden job for en periode smiley


  • #9   17. jun 2011 Hey Anita N.

    I Hjørring kan du køre hen til Nygreen biler, de har god erfaring med Lupo også. Har selv købt min egen der også.

    De burde nok kunne finde frem til problemerne.
    Har selv netop fået noget nært samme problem som du beskriver med at den ikke kan gå i bakgear,

    Ved mig står den bare og lyser i N, samtidigt med at den blinker i R.
    Hvis jeg så skifter ned i N og prøver at skifte op i R en gang til, så går den som regel i bak.

    MEN, når jeg trykker på speederen, er det som om at koblingen ikke helt kan få fat før den kommer højt op i omdrejninger.

    Har i går kontrolleret hydraulikvæsken, den var ok. Og har lavet en grundjustering, men det hjalp heller ikke noget.

    Har læst, at det måske kan skyldes gearvælger armen, som kan blive slidt i kugle led. Måske det er det du også er stødt ind i.


  • #10   17. jun 2011 Jaa.. Jeg får min kærestes kammerat til at kigge på det engang i næste uge. Han har vist ik så meget tid pga. renovering af hus.. Ville bare liige høre om det kunne være noget andet end den pumpe..
    Min startede os med at jeg godt kunne få den i R hvis jeg først stillede den i N lige 1-2 min. Men nu er det blevet værre. Nu vil den kun gå i R hvis den har kørt rimelig langt. MØG træls hvis man fx skal ned og handle, og bilen egentlig ikke når at blive varm nok.. :S Så må man ud og skubbe smiley ( Godt jeg er så stærk/bilen vejer så lidt) hehe
    Og så gør den nogle gange det med når man har kørt et par km. og der kommer et kryds, vil den ikke geare ned. Så må man i N, slukke og tænde bilen. og så kan vi køre igen :S


  • #11   26. jun 2011 Nå, har fundet ud af at min Lupo har flg. problem som er årsagen til mit bakgear og faktisk også nedgearing når man kører.

    Udrykkerleje skal skiftes samt føringsrør som dette kører på.
    Selve røret er revnet/flækket, og derfor kan koblingen slet ikke ramme rigtigt når den skal i bak.

    nyt rør og leje koster under 500 i alt.. smiley så pyha, gearkassen er i orden smiley


  • #12   27. jun 2011 Puha det var heldigt.. Jeg har stadig ikke fundet grunden til at min brokker sig sådan.. Men har heller ikke sååå meget brug for bilen pt. Men kærsten har lovet at kigge på det i aften eller imorgen.. (alt efter hvor længe han skal arbejde i aften) Håber min har samme problem som din.. så det ikke kommer til at koste en bondegård.. Min gør så ikke det med at koblingen først tager fat ved høje omdrejninger. :S Så er bange for at det ikke er samme problem :S

  • #13   28. jun 2011 @Anita:
    Det er også kun meget meget få gange at min går op i omdrejninger som om den er i frigear. Det sker bestemt ikke hver gang.

    Jeg kan godt køre i bilen lige nu, men jeg tør ikke helt smide den over i "Drive" så den selv styrer gearene.. Så jeg kører tiptronic lige nu.. Så kan man geare op og ned ved de rigtige omdrejningstal uden at splitte koblingen ad.

    Men mit bakgear er stadig slemt.. Har heldigvis fået stumperne nu hos en VW forhandler. Det blev 625kr. inkl. moms for et nyt føringsrør + udrykkerlejet.

    Hele gearkassen skal så afmonteres og monteres igen, for at skifte dette.
    Værkstedet skulle bruge ca. 4 timer på at skifte det, bare så du har noget at gå efter smiley VW værkstedet sagde i øvrigt, at man ikke skal være så nervøs for gearkassen hvis ens bil er årgang 2001 eller nyere.. Det var kun de første modeller der var slemme til at gå i stykker.


  • #14   28. jun 2011 Jeg skal skifte det her på torsdag, så skal gerne melde tilbage om det hjalp smiley

  • #15   30. jun 2011 Så er føringsrør samt udrykkerleje skiftet.
    Føringrøret var slidt helt væk og var knækket og flækket.
    Udrykkerlejet var delvist i stykker og lejerne deri var dårlige.
    så uanset hvad, så var det jo ganske fint at det blev skiftet ud..


    MEN...

    Fejlen med bakgear og nedgearing er der stadig, så nu satser jeg på at det er den gearvælger stang der må være fejlen.. Men tager lige fat i mit lokale VW værksted og hører dem ad.. Det var jo trodsalt dem som mente at fejlen var udrykkerleje osv..


  • #16   2. jul 2011 Hvad er det helt præcist der er galt? prøv lige at beskrive det så kan jeg måske fortælle dig havd der er galt.

    Vh jesper - www.3liter.dk


  • #17   3. jul 2011 jev3l:

    For min bils vedkommende, drejer det sig om at den ikke altid vil gå i bakgear.

    Når den ikke vil sker der flg.:
    N lyser
    R Blinker

    For at løse det, er jeg enten nødt til at skifte rundt i gearene indtil den pludselig vil, eller slukke og tænde motor og være heldig at den vil i første forsøg..

    Når så den endelig går i bak, så giver det et ryk i hele bilen og der kommer et kraftigt klonk fra motorrummet.. det lyder ikke så sundt..

    Når den er i gear, virker det fint, og alle fremadgående gear virker også fint..


  • #18   4. jul 2011 Ok, når du siger den skifter med et klonk tænker jeg på hydrauliktrykket, koblingscylinderen og pilotventilen på selve hydraulikpumpen... de ting ville jeg kigge grundigt efter.

  • #19   4. jul 2011 jev-3l:
    Ved du, om man med Vagcom/VCDS kan udlæse om der er noget galt med hydraulikstationen, koblingscylinderen på nogen måde ?

    Når jeg laver grundjustering, kan jeg se at den fint nok viser 1,84V-1,86V alt efter hvad jeg rammer.. Og når jeg trykker på bremsen går den op på omkring 3,84 stykker eller der omkring..

    Grundjusteringen går også perfekt hver eneste gang..


Kommentér på:
Problemer med bakgear/gear

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce