{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Bygge glasfiber/flip front. {{forumTopicSubject}}

Jeg går og tumler med at få støbt et aftryk af HELE skallen af min front på Sierraen.
Skærmene, klappen, gitter og evt. kofanger også, hvis det ikke bliver for besværligt at lave ud i et, så man kan pille hele fronten af på en gang.
Hvad er fremgangsmåden og er der nogle der kan hjælpe med dette?
Tænkte lige jeg ville høre her da der nok er nogle der har haft/lavet flip front på en racer eller har kendskab til det smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bygge glasfiber/flip front.
  • #1   8. jul 2011 Det er lidt et stort projekt men selvfølgelig kan det lade sig gøre men det koster mange penge og timer at lave en flip front
    Men hvis du vil igang skal du spartle alle riller og huller som ikke skal være der og husk at kofangeren også skal flippe med
    Så skal du støbe en form på bilen og bagefter støbe selve fronten og montere beslag i glasfibefen så du kan lave en flip anordning
    Mange laver en front som kan pilles af da flipfronten skal flippe bagud og så skal der være plads til at flippe kofangeren med rundt
    Tag du hellere at finde en ford V8 og smid lidt flere hk i bilen
    En 289 er tit billig og kan sagtens tunes eller en 302 begge motore passer med i din bil dog med lidt koben men har set det gjordt før


  • #2   8. jul 2011 Nicolai:
    Det med "flipfronten" var mere for at indikere hvor jeg ville hen smiley
    Regner med den skal ha svejst forstækninger på hvor jeg så monterer hoodpins og lignende, så det med beslag og kofanger osv er ikke det største problem smiley
    Mit problem er jeg ikke kender "opskriften".

    Nu gør jeg det ligeså meget for at prøve det smiley
    Jo ikke for ingenting jeg kalder mig "KN Customs" smiley
    At smide en V8er i den er INTET problem da Sierraen er solgt med en 289er og 5trins gearkasse som "Xr8i" i sydafrika blandt andet.
    Mit største problem er at finde en manuel gearkasse dertil som fungerer.


  • #3   8. jul 2011 Hej Karsten

    en 5 trins gearkasse far en mustang 5.0 fra slut firserne/start halvfemserne kunne jo være en mulighed. Summit.com kan sikkert hjælpe med inspiration


  • #5   9. jul 2011 Morten:
    Lige præcis sådan noget jeg gerne vil ud i, hvor skifteren er en integreret del af gearkassen ligesom den er nu smiley
    Men vil dog ikke ud og købe spritny, kunn være fedt at finde en komplet drivlinie, evt en gammel rådden 80/90er mustang uden afgift man ku pille hele skidtet ud af.
    Men har ikke været så heldig at falde over dem endnu.


  • #6   9. jul 2011 det var egentligt også bare for at udstikke retningen smiley men ellers kan man jo nok finde en C4 Corvette med manuel som er smadret og man evt. kan tage drivline fra. 5.0 Mustanger er der jo også en del af, men hvorfor ikke skifte sierraen, ud med sådan en ? de er vel sådan set ens og du skal ikke til at bygge en hel masse

  • #7   9. jul 2011 Har også overvejet det, eller en af 80er plastik Camaro/Trans-Amerne. smiley
    Men nu har jeg en svaghed for at lave motorswaps, så hvorfor ik fortsætte, for Sierraen er en kanon god rustfri karosse og undervogn og styretøj er på det nærmeste i topform til drift, det er kun lidt ekstra røg der mangler smiley


  • #8   9. jul 2011 88 Camaro kunne være en mulighed, kender en billig en som er lige så fin som din Sierra. den er dog med automatik, så du skal nok få lov til at bytte lidt rundt

  • #9   9. jul 2011 hvis du kan bygge et shift kit i skifter en automat gearkasse meget mere kontant og der findes systemer så den virker som manuel bare ved at skubbe frem og tilbage men så må man nøjes med 3 gear
    men en 302 ford motor med rpm kit og en c4 gearkasse og så en gearing til bagtøjet der passer netop til der hvor du vil ha den kan gøre underværker sammen med en stålsplitconverter som kobler ved ca 1500 omdrejninger eller 2500 alt efter opsætningen af motoren


  • #10   10. jul 2011 Morten :
    Den ku jeg da godt tænke mig at høre lidt mere om smiley
    Evt. hvad han skal ha uden drivline da jeg har blandt andet en 7liter Cadillac motor og diverse 327er og 350cui med TBI komplet. smiley

    Nicolai:
    Se det ku da egentlig godt ske at være en hel sjov alternativ løsning.
    Og 3 gear gjorde heller ikke noget, da de jo så er dejligt tilpas lange, så de kan strække sig et helt sving igennem.
    Hvad tror du ca. det vil løbe op i at bygge sådan en automat kasse om til semiautomatisk?
    Skal det være en elektronisk styret kasse eller kan man gøre det på de gamle trykstyrede også?

    At smide et shift kit i kassen kan jeg sagtens selv klare, da jeg har renoveret en håndfuld Th200, 700 og sågar Th400 også smiley


  • #11   10. jul 2011 prøv at se priser på sumit.com der findes der en masse stumper til race
    selve skiftet er bare mekanisk via gearstangen og shift kit skal bygges i gearkassen


Kommentér på:
Bygge glasfiber/flip front.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce