859 visninger
|
Oprettet:
Bygge glasfiber/flip front. {{forumTopicSubject}}
Jeg går og tumler med at få støbt et aftryk af HELE skallen af min front på Sierraen.
Skærmene, klappen, gitter og evt. kofanger også, hvis det ikke bliver for besværligt at lave ud i et, så man kan pille hele fronten af på en gang.
Hvad er fremgangsmåden og er der nogle der kan hjælpe med dette?
Tænkte lige jeg ville høre her da der nok er nogle der har haft/lavet flip front på en racer eller har kendskab til det
jan 2008
Følger: 64 Følgere: 52 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 76
Men hvis du vil igang skal du spartle alle riller og huller som ikke skal være der og husk at kofangeren også skal flippe med
Så skal du støbe en form på bilen og bagefter støbe selve fronten og montere beslag i glasfibefen så du kan lave en flip anordning
Mange laver en front som kan pilles af da flipfronten skal flippe bagud og så skal der være plads til at flippe kofangeren med rundt
Tag du hellere at finde en ford V8 og smid lidt flere hk i bilen
En 289 er tit billig og kan sagtens tunes eller en 302 begge motore passer med i din bil dog med lidt koben men har set det gjordt før
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Det med "flipfronten" var mere for at indikere hvor jeg ville hen
Regner med den skal ha svejst forstækninger på hvor jeg så monterer hoodpins og lignende, så det med beslag og kofanger osv er ikke det største problem
Mit problem er jeg ikke kender "opskriften".
Nu gør jeg det ligeså meget for at prøve det
Jo ikke for ingenting jeg kalder mig "KN Customs"
At smide en V8er i den er INTET problem da Sierraen er solgt med en 289er og 5trins gearkasse som "Xr8i" i sydafrika blandt andet.
Mit største problem er at finde en manuel gearkasse dertil som fungerer.
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 124
en 5 trins gearkasse far en mustang 5.0 fra slut firserne/start halvfemserne kunne jo være en mulighed. Summit.com kan sikkert hjælpe med inspiration
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 124
Summit er din ven
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Lige præcis sådan noget jeg gerne vil ud i, hvor skifteren er en integreret del af gearkassen ligesom den er nu
Men vil dog ikke ud og købe spritny, kunn være fedt at finde en komplet drivlinie, evt en gammel rådden 80/90er mustang uden afgift man ku pille hele skidtet ud af.
Men har ikke været så heldig at falde over dem endnu.
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 124
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Men nu har jeg en svaghed for at lave motorswaps, så hvorfor ik fortsætte, for Sierraen er en kanon god rustfri karosse og undervogn og styretøj er på det nærmeste i topform til drift, det er kun lidt ekstra røg der mangler
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 124
jan 2008
Følger: 64 Følgere: 52 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 76
men en 302 ford motor med rpm kit og en c4 gearkasse og så en gearing til bagtøjet der passer netop til der hvor du vil ha den kan gøre underværker sammen med en stålsplitconverter som kobler ved ca 1500 omdrejninger eller 2500 alt efter opsætningen af motoren
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Den ku jeg da godt tænke mig at høre lidt mere om
Evt. hvad han skal ha uden drivline da jeg har blandt andet en 7liter Cadillac motor og diverse 327er og 350cui med TBI komplet.
Nicolai:
Se det ku da egentlig godt ske at være en hel sjov alternativ løsning.
Og 3 gear gjorde heller ikke noget, da de jo så er dejligt tilpas lange, så de kan strække sig et helt sving igennem.
Hvad tror du ca. det vil løbe op i at bygge sådan en automat kasse om til semiautomatisk?
Skal det være en elektronisk styret kasse eller kan man gøre det på de gamle trykstyrede også?
At smide et shift kit i kassen kan jeg sagtens selv klare, da jeg har renoveret en håndfuld Th200, 700 og sågar Th400 også
jan 2008
Følger: 64 Følgere: 52 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 76
selve skiftet er bare mekanisk via gearstangen og shift kit skal bygges i gearkassen
Bygge glasfiber/flip front.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside