{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

hvad er nu dette for noget! ca18det {{forumTopicSubject}}

er det her tændingsbanken?? det lyder som om der flyver nogle metal dimser i motoren og den opfører sig mærkligt i tomgang, og op til 3-4000 omdrejninger. lyd kvaliteten er ikke helt så god men man kan sagtens høre det..

http://www.bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=43379

det skal lige siges det er en ombytter motor jeg har fået i som skulle have:
. Wøsner stempler 1mm oversice
.H profil plejlstænger
.Acl hovedelejere og plejllejerer
.ARP plejl boldte.
.ARP topboldte
.Cosmetic 1.6mm toppakning
.norris design stage2
jeg har en gt28 turbo turbo (0.5bar) 255walbro pumpe monteret, fmic, fri flow udstødning, åbenfilter.. lige efter bogen.

bilen skal i nærmeste fremtid indkøres når bruno kommer hjem fra ferie, men jeg skal også kunne køre ud til ham smiley

nogen der har bud??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad er nu dette for noget! ca18det
  • #1   19. jul 2011 og forresten, det er som om bilen kører på 3cyl. ryster osv. den kan ikke rigtig tage fat i lave omdrejninger. jeg skal dog self tjekke tændrør osv men det er mere "metal" lyden der forvirrer mig...

• #2   19. jul 2011 Jeg har prøvet at lytte med ørebøffer på, og jeg syntes at det lyder lidt rustfrit........
    Og jeg syntes ikke at det lyder som noget i toppen eller fra blokken.

1: Prøv lige at tage dine tændrør ud og se hvordan de ser ud....
    2: Prøv at få styr på din tomgang, med alt det som høre med...

• #3   19. jul 2011 sikker på det kommer fra motoren? lyder som remhjul eller rør der går på et eller andet.

• #4   19. jul 2011 Som i skriver er der rustfri og jeg er også suspekt på det er remhjulene der siger sjovt.
    Jeg skal også lige have styr på tændingen , den kører kun på 3 cylinder og ikke kan tage gassen. Men første 2 dage var der intet. Nu driller den kun periodisk. Jeg vender tilbage når jeg får tjekket tændrørene. Jeg bestiller nok 4 friske tændrør og får dem på i første omgang.

• #5   19. jul 2011 Nye tændrør er fine nok..... Men sikkert ikke nødvendigt

Men det jeg mente var at tændrør meget ofte kan fortælle hvordan det står til under forbrandingen.
    Og så kan du udelukke den....

Hvis bare man havde sådan en her...
    http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Testinstrument-og-Elektronik/Elektronisk-stetoskop/

• #6   20. jul 2011 som skrevet til filmen tjek lige dine tændspoler den ene kunne være deffekt som jeg skriver man ser det meget ppå vores "ældre" biler at de begynder at skyde gnister alle mulige forskellige stæder

• #7   20. jul 2011 ok, hvad siger i til det her..
    jeg har ikke tjekket noget som helst på bilen men var ude at trille , den er kold og starter fint, holder tomgangen fint, kører fint, så jokkede jeg pedallen, turboen slog fint til, skifter gear fra 3. til 4. og krer normal igen. så begynder den igen på samme nummer , så er det som om den går på 3 cylinder igen, kæmper mig frem til parkerings pladsen, allerede der begynder den at være god igen..
    men det var som om den sagde anderles turboen, (hel ny fra usa) (billig gt28) ved ikke om det er normalt at man kan høre den, har også rustfri manifold på nu. men den drillede først efter turboen slog til. hvad fanden kan det være, jeg er helt blank..

• #8   20. jul 2011 Har din udstødnings gas fået en anden farve ?
    Selv om turboen er død bør den ikke begynde at gå på 3 Cyl.

Prøv nu at tage de tændrør ud, det bør være muligt at se hvad cyl. der ikke tænder.

Prøv også at tage indsugningsrøret af turboen for at mærke om der er slør i akslen eller noget andet....

• #9   20. jul 2011 Jamen det bliver ikke før fredag, har 12 timers nattevagter hele denne uge.

• #10   24. jul 2011 Problem løst gutter. Det viste at , at bilen havde dårlig forbindelse på en af tændspulene eller tændrør, jeg ved ikke hvilken en, skiftede hele lortet i kampens hede. Jeg kunne se et af tændrørne var våd af benzin. ( den forreste )
    Og det med lyden blev værre allerede på vej til værkstedet, så var jeg sikker på det var generator hjulet/remmen. Underlig nok havde opstrameren var hoppet af plads. Den er også god igen, har justeret tændingen, den spinger som en mis, trækker og kører ligesom den skal.
    God weekend. .

• #11   24. jul 2011 kanon = )

• #12   24. jul 2011 yes sådan viste det

Kommentér på:
hvad er nu dette for noget! ca18det

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce