{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.347 visninger | Oprettet:

Tvangsafmeldt - hvad nu? {{forumTopicSubject}}

Hey,

har solgt en bil for lige over 3 uger siden og trods henvendelser, har køber ikke formået at omregistrere bilen. Jeg kontaktede Skat, uploadede en kopi af slutsedlen og fik i går bekræftelse på at bilen nu er afmeldt.

Er der nogen der har erfaring med, hvor lang tid der går før grøn ejerafgift bliver modregnet, eller om man eventuelt kan flytte det tilgodehavende man har over til en anden bil?

Kontakter selv Skat mandag, men hvis nogen herinde har erfaring med det, ville det være nemmere smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tvangsafmeldt - hvad nu?
  • #1   1. okt 2016 De gange jeg har fået afmeldt bil er der gået lidt over en uges tid før penge kom retur. Du kan ikke flytte pengene over, de kommer retur til din konto.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #2   1. okt 2016 Der går op til et par uger før afgiften kommer tilbage, og du kan ikke flytte den over, det er deres system for dumt til smiley

• #3   1. okt 2016 Hmm dumt...

Men takker for svarene smiley

• #4   1. okt 2016 Omregistrer ved indgåelse af handel eller behold nr pladerne.

• #5   1. okt 2016 4# og hvad skal det hjælpe nu? smiley
    Sælger har i det mindste lavet en slutseddel! Det kunne mange satme lære af smiley

• #7   1. okt 2016 Vi forsøgte at omregistrere med nemID, men kunne ikke få det til at virke.
    Lavede så slutseddel og køber underskrev en fuldmagt til omregistrering. Køber insisterede på at få registreringsattesten med, og jeg gjorde ham opmærksom på, at det så måske ikke var muligt for mig at omregistrere den. Jeg tog et par billede af attesten (så man kunne se del 1 og 2), men dette var ikke nok ifølge synshallen.
    Skrev så til køber dagen efter, at jeg ikke kunne omregistrere uden den originale attest og bad ham efterfølgende flere gange få det fikset.

Men det er ikke relevant for denne tråd smiley

• #8   1. okt 2016 Næste gang, må du ind og melde pladerne bortkommet inde på SKATs hjemmeside, så er du fri for den hovedpine.

• #9   1. okt 2016 #8
    Når der foreligger slutseddel på handlen, er pladerne ikke bortkomne og det ville være falsk anmeldelse ;(
    Både køber og jeg har begge en kopi af slutsedlen.

Man skal kontakte Skat, bede dem afmelde bilen og fremlægge bevis for at bilen er solgt. På et eller andet tidspunkt ser politiet bilen og tager pladerne. Køber skal dernæst betale for nye plader.

Det er nu heller ikke en besværlig proces, jeg var bare i tvivl om de kunne direkte modregne med grøn ejerafgift på min anden bil smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #11   1. okt 2016 Al Z alt hvad du skriver er så forkert som det overhovedet kan være.

• #12   1. okt 2016 Man kan altid afmelde den på skat og køber har ifgl loven op til 3 uger til at omregistrere bilen,en slutseddel løser de fleste problemer med p-afgifter og bøder,uanset om du har slutseddel bør man efter salget på ind og tvangsafmelde bilen,det sker så senest 3 uger efter salget og man behøver ikke
    spekulere mere på det.

Vægt afgift kommer retur i løbet af en uge eller 2

• #13   1. okt 2016 Marco K og at melde pladerne bortkommet ved salg er bedrageri og du kan straffes for det. Det eneste du må gøre er tvangsafmelde dem efter 3 uger.

• #14   1. okt 2016 #13

Yep, det er der mange ting der er. Jeg har bare mine metoder hvis køber ikke overholder sine aftaler, det er meget simpelt.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#15   1. okt 2016 Marco ja du kan gøre der på din måde (den dumme og med risiko for selv at blive dømt)

Eller man kan gøre det på den nemme og rigtige måde.

• #16   1. okt 2016 Marco K
    Så kan du jo heller ikke klage eller anmelde køber den dag han brækker dine fingre pga du har meldt dem bortkommet. For læser du i dine forsikringsbetingelser, så står der DU skal kontakte dem ved salg af bilen. Ergo er den dumme DIG, da du jo ikke selv gør det du skal og afmelder den ved din forsikring ved salg.

• #17   1. okt 2016 Nu er det heller ikke sådan at jeg sælger en bil hver dag.

Jeg siger bare at hvis nogen er en lort over for mig og jeg er også en lort over for dem.

Men der er jo heller ikke nogen problemer hvis folk bare overholder deres aftaler, så ville de hele jo bare være meget nemmere.

• #18   1. okt 2016 Tja hvis du nu selv ringede til dit forsikringsselskab samme dag du solgte bilen, så ville der jo ikke være et problem. Da de så afmelder den efter 3 uger. Bum ingen problem. Kræver jo bare du selv gør det som du skal.

• #19   1. okt 2016 Hehe, tror du ikke jeg gør det?

Men nu er det jo hellere mig der har et problem, med en køber der ikke ville omregistrerer bilen.

Jeg trækker mig fra tråden af nu.

God dag.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#20   1. okt 2016 Marco det da ikke mere end 2 måneder siden du selv havde et ligende omme oppe.
    http://www.bilgalleri.dk/forum/jura-og-lovgivning/1242711-omregistrering_a_bil

• #21   1. okt 2016 Nej det gør du jo ikke når du har brug for dine metoder. For har du ringet til dem, har du netop ikke brug for at gøre det efter dine metoder. Så drop nu det fis med du har det, for nej det har du ikke.

• #23   1. okt 2016 4-5 arbejds dage så skulle penge fra skat og forsikring gerne stå på din konto

• #25   1. okt 2016 al z løgn man kan tvangsafmelde bilen. https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817300

Køber har ikke omregistreret køretøjet

Den nye ejer skal omregistrere køretøjet inden tre uger. Hvis det ikke sker, kan du bede SKAT om at afmelde det.
    Bed SKAT om at afmelde køretøjet

Log på TastSelv Borger.
    Vælg Kontakt SKAT og herefter Skriv besked.
    Vælg Registrering og nummerplader og herefter Køretøj solgt - ønskes afmeldt.
    Vedhæft en slutseddel eller oplysninger om købers navn, evt. adresse og salgsdato.

Du kan også afmelde køretøjet i et af SKATs fire motorcentre. Medbring en slutseddel eller oplysning om købers navn og evt. adresse og salgsdato. Har du ikke en slutseddel, regner vi fristen, fra vi modtager din anmodning.

Find nummerpladeoperatør eller motorcenter

• #27   1. okt 2016 Du har altid kunne tvangsafmelde en bil kunne jeg for 18 år siden. Så det er ikke nyt.

• #29   1. okt 2016 al z..

Jov, det kunne du også for 8 år siden.
    Bevares, det kunne ikke klares online som det lyder til man kan i dag.
    Dengang skulle man forbi et af deres motorkontorer og stikke dem en kopi af slutseddel.
    Man kunne også slippe for parkeringsbøder og deslige.. Man skulle blot indsende en kopi af slutseddelen..

• #31   1. okt 2016 al z der har aldrig været 3 måneder så hvor kommer det fra? man har altid kun haft 3 uger.

• #32   1. okt 2016 Har også været udsat for at oplysningerne ikke stemte overens på slutseddelen..
    Det fandt jeg så først ud af senere hen..
    Men et stykke efter de 3 uger, blev den alligevel tvangsafmeldt dengang via et motorkontor..

• #33   2. okt 2016 Hvis køber røvrender en ved ikke at omregistrere som aftalt, bestiller man bare en ny registreringsattest, får bilen tvangsafmeldt og køber står med en bil, der ikke er noget værd uden gyldige papirer.

• #34   2. okt 2016 Ole B Så stop dog med at rådgive folk med ting der gør dem til kriminelle. Det er sgu da det dummeste du kan sige til folk. Afmeldt lortet så er man færdig med det. Har man solgt bilen så har man den mulighed, for at ringe til forsikringsselskabet og sige den er solgt. Så går der 3 uger så ophøre de med at skulle dække.

Du rådgiver simpelthen folk til at blive kriminel pga deres egen dumhed. Seriøst stop dig selv. Har køber bevis på han har købt bilen kan han stadig bestille en ny attest.

Bestil ny registreringsattest i motorcentret

Når du bestiller en ny registreringsattest i et af SKATs motorcentre, skal du dokumentere, at du er ejer eller bruger af køretøjet. Medbring fuldmagt, faktura, slutseddel eller fogedbog.

Registreringsattesten koster 100 kr. I motorcentret kan du betale med kontanter, Dankort, Visa dankort eller banknoteret check

Har du kun mistet del I eller del II, skal du medbringe den del, du stadig har.

Din kvittering for bestillingen er din midlertidige registreringsattest.

Så hold nu mund når du virkelig ikke ved hvad du taler om.

• #35   2. okt 2016 Det er da køber, der er dum og kriminel ved ikke at omregistrere - så når han finder ud af at han ikke kan bruge bilen til noget uden gyldige papirer - skal han nok komme krybende smiley

• #36   2. okt 2016 Ole B NEJ det er sælger der er dum når man lader køber forlade sin grund uden at omreg. Du som sælger kan være ligeglad med hvad køber gør. Da du selv skal afmelde bilen ved din forsikring. Længere er den ikke, så det er da total åndssvagt at du siger sælger skal gøre sig kriminel fordi de dummer sig. Har du solgt en bil med plader på så har du intet med den bil at gøre mere. Og det er bedrageri at du bestiller en ny attest, Og du straffes for det. Da køber kan lægge sag an om dig.

Han kan sgu da stadig bestille en ny attest læs dog det jeg har taget fra skats hjemme side af. Så han har ikke en bil uden gyldig papir.

• #37   2. okt 2016 Har selv prøvet at måtte kontakte sælger, da vedkommende havde glemt at hun havde bestil en ny registreringsattest - og jeg havde fået den gamle, som ikke kunne bruges til noget - og hun kunne ikke finde den nye - og det var kun hende, der kunne bestille endnu en ny - og den kunne kun sendes til hendes adresse smiley

• #38   2. okt 2016 Det var da utroligt så læs da hvad de skriver her.

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1817302&vId=0

• #39   2. okt 2016 Netop:
    Registreringsattesten bliver sendt med posten til den primære ejer.

• #40   2. okt 2016 Sgu da ikke når du kan fremvise at du har købt bilen du læser jo ikke hvad de skriver.

Når du bestiller en ny registreringsattest i et af SKATs motorcentre, skal du dokumentere, at du er ejer eller bruger af køretøjet. Medbring fuldmagt, faktura, slutseddel eller fogedbog.

• #41   3. okt 2016 Nu er der jo langt mellem skats motorcentre (koster det ikke også penge at møde frem personligt?) - og det er jo heller ikke sikkert køber har nogen slutseddel, der kan bevise at han er den retmæssige ejer smiley

• #42   3. okt 2016 41#
    Måske, bor man på månen, eller har en ligtorn på pikkemanden.. Undskyldninger og åndssvage scenarier er der nok af smiley

• #43   3. okt 2016 Ole B det ændre stadig ikke på at man kan bestille en ny uden den sendes til tidligere ejer samt det gør DIG til den kriminelle. Sælger du en bil, og bestiller en ny attest så kan køber bare tage ind til politiet og melde dig for det. Da du ikke må bestille en ny bare fordi han ikke omreg den bil. Du har intet med bilen at gøre mere når du har solgt den.

Og hvis sælher ikke laver en slutseddel så er det jo sælger der er den dumme og ikke som det ævl du kommer med at det er køberen der er den dumme. Du er johelt væk i dine udtalelser herinde.

• #44   3. okt 2016 Køber kan jo bare omregistrere som aftalt - gør han ikke det, så ser jeg ikke nogen problemer i at få lavet en ny registreringsattest - og få ham til at betale for de dage, hvor han har kørt gratis rundt i mit navn.

Men synes det er noget hypotetisk, da jeg aldrig igen vil lade nogen køre herfra uden køretøjet er omregistreret - eller nr.pladerne og evt. papirerne forbliver her.

• #45   3. okt 2016 Ole B det gør det stadig ikke lovligt det du ævler om.

• #46   3. okt 2016 Once/Lille Lasse - det er muligt, men underligt at du har så travlt med at andre skal overholde loven, når du ikke selv aner noget om at opføre dig korrekt i et internetforum?
    Fatter ikke at du ikke forlængst er blevet smidt ud herinde fra pga. din uhehagelige retshaveriske og personforfølgende adfærd!

• #47   3. okt 2016 Ole B fordi der er en der skal lærer dig de ting. Du får jo folk til at blive kriminelle. Så forstår ikke hvorfor du ikke er blevet smidt ud endnu. Jeg har ret det der der forskellen er du har aldrig ret. Sgu da ikke mit problem at du ikke har styr på sager, og at du vil lokke folk til at blive kriminel. Man kunne jo tro du selv er det, når du hele tiden vil lo¨kke folk til det.

• #48   3. okt 2016 Lille Lasse, du burde overveje, om det ikke netop er pga. folk med samme rethaveriske og utålelige belærende adfærd som dig, at folk bliver kriminelle smiley

• #49   3. okt 2016 Ja ja kald du mig lille du kender mig ikke smiley igen udtaler du dig om noget du ikke kender til. Lad nu være med at rådgive folk når du ikke kender til de ting længere er den ikke. Og at du bliver ved med at bortforklare det hele tiden er kun ynkelig så lad det ligge her, da det du siger ikke kan bruges til noget som helst. Så har du intet fornuftigt at sige så lad være.

• #50   4. okt 2016 Ole, det er decideret pinligt det der...
    "Lille lasse" så har man sq nået bunden, når man fyrer sådan noget af..

• #51   4. okt 2016 # Det er ikke fordi jeg bryder mig om at kalde Once/Lasse for "lille Lasse" eller give folk øgenavne - men du kan jo overveje, hvem der lige begyndte med at kalde mig "lille Ole" - og skal man bruge bande- og ukvemsord for at fremføre sine synspunkter - så har man i mine øjne tabt diskussionen og min respekt!

• #52   4. okt 2016 Hvem har kaldt dig lille Ole i dette indlæg? Du er da helt væk man.

• #53   4. okt 2016 51#
    Jeg kunne ikke nøjes med at overveje.. Jeg læste derfor samtlige af Once's svar i denne tråd igennem, og jeg har meget svært ved at finde bare et sted hvor du bliver svinet.. (Kan jo have overset noget..)

Men jeg har ret i min antagelse kan jeg se.. Du toppede den dog lige med en "JAMEN han startede! Og så bander han også!"

• #55   4. okt 2016 54#
    Jeg kan stadig ikke se det? smiley

• #57   4. okt 2016 Chris:
    Han kalder ham det jo ikke, han spørger smiley

• #59   5. okt 2016
    "Jamen han gjorde.. Nej han gjorde.." Stop nu det tuderi og kom videre i livet..

Kommentér på:
Tvangsafmeldt - hvad nu?

Annonce