{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.217 visninger | Oprettet:

Problemer på rullefelt - sr20det {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem….
Jeg havde min bil på felt igår og det gik ikke skide godt.
Motoren og nedenstående setup er taget direkte fra en anden fuldt ud velkørendene Silvia, på nær at den var monteret med en Nismo benzin pumpe samt en Aeromotive benzintryksregulator.

Apexi Power FC D-Jetro, den med MAP sensor og indsugnings temp føler.
Walbro 255L benzin pumpe
6 eller 8mm indre diameter benzinslanger fra tanken og retur dertil.
Nismo 740cc dysser sat i std. dyssebro.
SARD benzin tryks regulator
Tial Style blowoff
Greddy td06 20G turbokit på med ekstern wastegate, med apexi’s egen solonoid til styrring af wastegaten.
NGK tændrør, kold nok.
Den kan fint køre på almindelig vis, hvis jeg er blid på gassen og ikke presser den. Hvis jeg presser den kører den op mod 0,5bar stiger AFR til 13-13,3 og der bliver gassen sluppet inden den begynder at lyde som en traktor…..
Inden den kom på feltet blev tændingen tjekket og rettet fra 13grader til std. 15grader
http://www.frsport.com/How-To-Set-Crank-Angle-Sensor--CAS--Timing-on-the-SR20DET-Engine_t_25.html

Den blev kørt på felt og der blev sat en ekstra AFR føler i udstødningen bag i for at se om min egen AEM målte korrekt, de to stemte overens.
Vi var alle fire opmærksomme på at den højst tænkeligt ville stige i ARF når den blev presser og vi så skulle bakke af gassen. Men det mærkelige skete at den holdte ARF nede lige under 12 og rullet blev gennemført, der var ingen mislyde at høre eller noget af nogen art. Kurven var fin uden hakker, indtil gassen blev sluppet ved 7000omdr.
Min første tanke var, at det var mærkeligt, at den skulle kunne blive så meget bedre af at få flyttet tændingen de par grader.
Ved næste rul begyndte samme problematik som ovenfor beskrevet. Inden den når en halv bar, ryger ARF op på lidt over 13 og rullet afbrydes.

Den har 14V på batteriet, udlæst på computeren.
Benzintrykket = 3,5bar ved tomgang og ser ud til at stige mod 4bar inden der bliver kørt og hurtigt afbrudt.
MAP sensor afprøvet med og uden det lille filter i vacumslangerne.

Hvad kan forårsage at den virker en gang og resten af gangene failer den?

Dårlig pumpe (selvom den er købt ny og max kørt 700km)?
Snavs i benzin systemet?
Dysser er blevet dårlige vinteren over?
En dårlig stell et sted?
MAP sensor fejl?
Luft temp fejl?
Trykfald i systemet?
Tial style blowoff…. (den fra powerpage til 500kr)?
Benzin tryksregulator fejl?

Jeg er fuldstændig og faktisk på helt bar bund – lortet virker 1 gang og så failer den reste……… hvis bare den slet ikke virkede.

Skyd fra hoften smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer på rullefelt - sr20det
  • #1   22. aug 2011 hva med en ledning ved en af dine dyser som måske ikke har helt forbindelse nok? kan os være map fejl eller maf vis der er sådan en på den.

  • #2   22. aug 2011 hvis jeg var dig så vil j køre den forbi bruno hansen og få den mappet der

  • #3   23. aug 2011 Har lige været ude for noget lign. bare en Skyline!

    Samme problematik, kørte 3 træk på feltet uden fejl og så begyndte den at hakke efter 3000omdr.

    - Efter mange timers "skiften-til-andet" og kløen i håret, viste det sig at være processoren i motorstyringen som var brændt og sendte fejl ud istedet for bare helt at holde op med at virke.


  • #4   23. aug 2011 Neerup:
    Jeg har også lånt pumpe og trykregulator fra en kammerat, så det bliver med sikkerhed testet i weekenden.

    Abu Jacob:
    Den ide er jeg ikke meget for, jeg kan godt lide at have en finger med i processen fremfor at aflevere min bil hos en jeg ikke kender.

    Simon:
    Det håber jeg ikke det er, for mit vedkommende.... så ved jeg ikke lige hvad jeg gør.


  • #5   23. aug 2011 Måske du også skulle begynde at se dig om efter en rigtig motorstyring, så det ren faktisk er muligt med det samme at gå ind og se hvad der sker i din motor.

    The more you know the faster you go.

    Jeg ved godt at det er en stor udgift, men det kan meget næmt spare dig for nogle penge.

    Har du målt hvor mange volt der er omme ved din benzinpumpe.
    Hvordan tilføre du tryk til din benzintryks regulator, jeg mener deler den slange med noget andet eller har den sin egen.

    Har du set dine tændrør efter, måske de vil kunne fortælle dig hvis en dysse er lidt sløv.


  • #6   24. aug 2011 Der er bare rigtig mange der kører med den boks, så jeg forstår ikke hvorfor den ikke skulle virke smiley

    Jeg må måle på pumpen, men jeg har ikke pillet ved tilførslen af strøm dertil.
    Det eneste på benzin systemet der er standart er opsuger systemet i tanken og dyssebroen. Ellers er der 6 eller er det 8mm.... indvendig diameter på slangerne, stort benzinfilter og der er ikke noget der deler sig og de samme stålarmerede slanger går retur til tanken....


  • #7   24. aug 2011 Inte _
    Det er helt sikkert en god styring, men så må du se om ikke du kan få koblet en laptop op på styringen så du kan lave et log.
    Der kan jo være 2 grunde til at den ikke får benzin nok.

    Enten er det mekanisk som ikke kan kontroleres af styringen eller også er det styringen selv som af en eller anden ukendt grund vælger at køre magert.

    Det jeg mente med benzintryksregulatoren var om den har sin helt egen tryk slange fra planum eller om den deler slanger med westgate, motorstyring, ur og blowoff mm.
    Hvis benzintryksregulatoren ex. ikke hæver trykket sammen med ladetrykket vil trykket falde meget over dysserne, det kan styringen sikkert måle hvis den er koblet op til wideband, men ikke sikkert at den selv kan tilføre extra benzin.

    Men prøv at se om der er forskeld på de 4 tændrør, måske en af dem giver mindre benzin fordi at den er snavset eller stoppet af et lille stykke gummi fra en slange eller noget andet....

    Jeg føler med dig for der kan være 100 ting der laver balade. pis!


  • #8   24. aug 2011 På den måde.... alt har sin egen vacumslange/ studs fra indsugnings manifoldet, der er ingen T-stykker smiley

  • #9   25. aug 2011 Lad os få en log på benzintrykket, med en af mine tryksensore smiley

    Styringen er jo som sådan helt super, med Datalogit kan den jo det meste af hvad andre bokse kan.


  • #10   25. aug 2011 ^^
    God ide smiley


  • #11   25. aug 2011 Du har brug for professionel hjælp til den styring, og et kabel af en slags så du kan koble op til en PC.

  • #12   25. aug 2011 Den var koblet op til en PC, jeg vil selv prøve at finde fejlen inden jeg sender den afsted til en 500-600kr i timen + mormor smiley

  • #14   25. aug 2011 Det er en lånt en.

    http://www.fc-datalogit.co.nz/


Kommentér på:
Problemer på rullefelt - sr20det

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce