{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.837 visninger | Oprettet:

problemer på rullefelt - sr20det {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem….
Jeg havde min bil på felt igår og det gik ikke skide godt.
Motoren og nedenstående setup er taget direkte fra en anden fuldt ud velkørendene Silvia, på nær at den var monteret med en Nismo benzin pumpe samt en Aeromotive benzintryksregulator.

Den har en SR20det motor
Apexi Power FC D-Jetro, den med MAP sensor og indsugnings temp føler.
Walbro 255L benzin pumpe
6 eller 8mm indre diameter benzinslanger fra tanken og retur dertil.
Nismo 740cc dysser sat i std. dyssebro.
SARD benzin tryks regulator
Tial Style blowoff
Greddy td06 20G turbokit på med ekstern wastegate, med apexi’s egen solonoid til styrring af wastegaten.
NGK tændrør, kold nok.
Den kan fint køre på almindelig vis, hvis jeg er blid på gassen og ikke presser den. Hvis jeg presser den kører den op mod 0,5bar stiger AFR til 13-13,3 og der bliver gassen sluppet inden den begynder at lyde som en traktor…..
Inden den kom på feltet blev tændingen tjekket og rettet fra 13grader til std. 15grader
http://www.frsport.com/How-To-Set-Crank-Angle-Sensor--CAS--Timing-on-the-SR20DET-Engine_t_25.html

Den blev kørt på felt og der blev sat en ekstra AFR føler i udstødningen bag i for at se om min egen AEM målte korrekt, de to stemte overens.
Vi var alle fire opmærksomme på at den højst tænkeligt ville stige i ARF når den blev presser og vi så skulle bakke af gassen. Men det mærkelige skete at den holdte ARF nede lige under 12 og rullet blev gennemført, der var ingen mislyde at høre eller noget af nogen art. Kurven var fin uden hakker, indtil gassen blev sluppet ved 7000omdr.
Min første tanke var, at det var mærkeligt, at den skulle kunne blive så meget bedre af at få flyttet tændingen de par grader.
Ved næste rul begyndte samme problematik som ovenfor beskrevet. Inden den når en halv bar, ryger ARF op på lidt over 13 og rullet afbrydes.

Den har 14V på batteriet, udlæst på computeren.
Benzintrykket = 3,5bar ved tomgang og ser ud til at stige mod 4bar inden der bliver kørt og hurtigt afbrudt.
MAP sensor afprøvet med og uden det lille filter i vacumslangerne.

Hvad kan forårsage at den virker en gang og resten af gangene failer den?

Dårlig pumpe (selvom den er købt ny og max kørt 700km)?
Snavs i benzin systemet?
Dysser er blevet dårlige vinteren over?
En dårlig stell et sted?
MAP sensor fejl?
Luft temp fejl?
Trykfald i systemet?
Tial style blowoff…. (den fra powerpage til 500kr)?
Benzin tryksregulator fejl?

Jeg er fuldstændig og faktisk på helt bar bund – lortet virker 1 gang og så failer den reste……… hvis bare den slet ikke virkede.

Skyd fra hoften smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problemer på rullefelt - sr20det
  • #1   22. aug 2011 Du må huske aldrig at kører over 12,5 i blanding ved belastning .. aldrig du smelter stempler det er absolutte max .. sikker benzin er 11,3 ved tæsk og højrer tryk
    Ja hva med noget dyse stel på toppen .. tjek alle forbindelser smiley held og lykke smiley


  • #2   22. aug 2011 Jeg kender ikke noget til den styring, men der må da være nogle tabeller man indtaster hvad man ønsker ex.
    http://i233.photobucket.com/albums/ee107/dykkerdahl/Lambda-1.png
    Styringen må da følge et eller andet for at nå det ønsked resultat, og det må da være noget man kan eller skal endre for at til passe til motoren.
    Har du ikke nogle billeder af rulningen hvor man kan se hvad der sker ?
    http://i233.photobucket.com/albums/ee107/dykkerdahl/Krsel1.png

    Beklager min uvidenhed om denne styring.


  • #3   22. aug 2011 hej når du tjekker tænding skal bilen køre i tomgang. så sætter du tændingspistolen på ved tændspolen på cyl 1 og tjekker at tændingen står der hvor den skal i følge mappet!!!!

    det vil sige du skal have computeren på boksen og se hvilken rubrik i dit tændings map den står og så justere så den passer med det.

    det med at den stiger i afr tal kan skyldes en dårlig brændstoftryk regulator men også dårlig pumpe.

    prøv og hold øje med trykket når bilen accelereres of og hold øje med at det ikke begynder at falde kort efter det er steget.

    har et par gange været udsat for at regulatorene har været istykker.


  • #5   23. aug 2011 Jeg er også inde på at det muligvis er enten pumpen eller også regulatoren. Jeg låner ihvertfald en begge dele af en kammerat og så må jeg ud og teste igen.

    1342:
    Jeg ved ikke skide meget om den styring heller, man skal sætte en boks til motorstyringen og så gennem den tilslutte den til ens computer. Den boks vi brugte var en der var lånt. Jeg har heller ikke de store muligheder for at logge på den, da det er en gammel boks uden så mange ekstrafunktioner.

    Mikkel MS:
    Ja regulatoren var en der fulgte med bilen, så den aner jeg intet om. Pumpen er som sagt købt ny og 700km gammel.

    Jøren P:
    Ja det var ikke meget. Jeg havde som mål tiltænkt den at kører med en 11,2-11,4.


  • #6   24. aug 2011 aaaaa 10,8 er næsten ved at kvæle motoren .. he he smiley ej 11,3-4 stykker er fino smiley

  • #7   24. aug 2011 I Japans land er der nogle der kører timeattack/løb med så lav en AFR smiley

    http://www.youtube.com/user/Exceedmoat#p/u/7/cJ_sOHsRpjU


  • #8   24. aug 2011 JO men det skal du vel ikke ..??? du bruger den bare til alm gadekørsel og sjov..;-)'


  • #11   26. aug 2011 Kan det ikke kontroleres ved at se hvor meget benzin der løber retur til tanken.
    Hvis nu at man med slukket motor sætter pumpen til at køre køre konstant, og så skruger benzin trykket op til ex 5 bar.
    Så skal pumpen kunne holde trykket og stadigvæk sende 2 liter tilbage i tanken for at kunne lave 400Hk....

    Hvis jeg ikke tager fejl så laver en Walbro 255 200 liter i timen ved 5bar,
    Det vil sige at der så skal komme min 2-3 liter tilbage i tanken når benzintrykket står på 5 bar.


  • #12   26. aug 2011 Jacob:
    Den har kun virket en enste gang og anden gang gjorde den som du skriver og de efterfølgende gange droppede vi det fuldstændig pga arf steg.
    Jeg har bare sat pumpen i den org holder i tanken. Jeg har ikke flyttet på pumpens position.
    Men hvis du mener det er pumpen - så er det jo godt jeg kun har lånt en regulator :S
    Hvis det er pumpen, er det sørme uheldigt at jeg har købt den defekt fra ny.

    Jeg skriver mere når jeg er blevet klogere smiley


  • #13   26. aug 2011 Dårligt benzin/vand i benzinen? Det er set før.

    Hvis den stiger til 4 bar sammen med ladetrykke, så er der noget der tyder på at dit benzin system virker som det skal. Jeg er personligt mere henne imod en mapsensor der driller og måler for lidt, det kan være en fejl der kommer og går.


Kommentér på:
problemer på rullefelt - sr20det

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce