{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.221 visninger | Oprettet:

Hjælp med hensyn til cb radio/walkie {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg står og mangler en cb radio til min patrol. Mangler faktisk det hele, både radioen, antenne og kabel.
Er der nogen der har lidt erfaring de vil dele, for jeg er helt ny på området smiley hva skal jeg kigge efter, mærke, model osv ? vil godt ha lavet mig et sæt med lidt smæk på, ikke bare et der rækker en halv km. eller hvis nogen evt har et sæt i gemmeren smiley brugt såvel som nyt har interesse og det må da gerne være et sæt til fornuftige penge

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp med hensyn til cb radio/walkie
  • #1   28. aug 2011 http://www.iccom.dk/ har alt du har brug for

Og CB rækker altså ikke langt.. men en godt afstemmet antenne på begge biler der skal tale sammen ja så hvis i er rigtig heldige så 15-20km .. men forvent ikke mere som 5 km

Tag en radioamatør licens også få en ordentlig VHF radio i bilen..
    Hvis div 4x4 folk gad gøre det så ville vi kunne nå hinanden over MEGET store afstande

• #2   28. aug 2011 Tak for svaret Erik smiley det men licensen vidste jeg ikke, jeg er som sagt helt ny på området. Men det vil jeg da helt sikkert undersøge. Og de 5 km er også fint til at starte ud med, indtil jeg får erhvervet mig en licens smiley det er rat nok at kunne snakke lidt sammen nå vi er på tur.

• #3   28. aug 2011 Der er desværre bare meget få af 4x4 folket der har licensen og derfor bruge CB radioer.. Effekten er mindre og det rækker ikke specielt langt pga frekvensen og effekten

Med en radio amatør licens får man lov at bruge andre frekvenser og mere effekt hvilket giver større rækkevidde.. Man kan dog ikke snakke med dem der køre CB radioer... ikke lovligt ihvertfald .. Tilgengld kan du snakke med andre radio amatøre.. som der igen af skuffende få af imellem 4x4 folket

• #4   29. aug 2011 CB dækker jo for det meste vores behov. Vi kan jo ofte se hinanden når vi skal snakke. Det er jo som regl i en grusgrav eller noget vi snakker

• #5   30. aug 2011 cb er rigeligt til 4x4 behov.. det er jo også det truckerne kører med.

• #6   30. aug 2011 "TEAM DALBY" Troels B Så længe man fjoller rundt en flok i en grusgrav ja

Havde man licensen så kunne man få samme rækkevidde med en håndholdt radio på størrelse med en pakke prince.. Men igen det ville kræve at man fik største delen med på iden .. og det sker nok ikke

• #7   30. aug 2011 Nej, for det er unødvendigt til vores brug?

• #8   30. aug 2011 TEAM DALBY" Troels B ja fordi i kun bruger det i graven pga dårlig rækevidde ..

Hvis div havde licensen ville en del nok også have radioen på når de vare ude og køre alene.. VHF kan række voldsomt langt iforhold til CB
    20-30km imellem 2 biler er intet problem og bruges der en repeater så er vi over 100km og kvaliteten i lyden er meget bedre

Under en tur til nordjylland med en flok andre 4WDer kunen vi godt have brugt det.. Vi havde mistet en mand og vidste ikke om han har foran eller bag os.. Han kunne svagt høre os på CBen og vi kunne svagt høre ham men ikke nok til samtale.. viste sig at han var under 10km foran os.. Men selv håndholdte VHF radioer kunne vi have nået ham

• #9   30. aug 2011 igen. jeg kan ikke se nødvendigheden i det. hvis man kommer så langt væk er der noget der hedder en telefon.

• #10   30. aug 2011 Den kunne man vel også bare bruge i graven så behøver vi heller ikke CB ....

• #11   30. aug 2011 du fandme så smart

• #12   31. aug 2011 Hvis man alligevel ikk kan snakke med andre der har cb i bilen, så er der nu ikk så meget ved ideen om en licens smiley så kan jeg ligeså godt invistere i en cb, når alle andre også kører med det.

• #13   31. aug 2011 Det er som regel også når jeg kører i terrænet jeg bruger den, eller hvis vi er flere på tur i sneen. Sååå holder mig bare til cb, er der nogen der ved noget om længder på antenner osv ? om det har den vilde indflydelse eller det bare er at finde en der har tjek på at få justeret skidtet ordentligt

• #14   31. aug 2011 Kontakt ICCOM han ved mere om det end du har brugfor hehehe

• #15   1. sep 2011 Hehe tak asger smiley det prøver jeg at gøre imorgen, kan se han har åbent om lørdagen smiley

Kommentér på:
Hjælp med hensyn til cb radio/walkie

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce