{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.291 visninger | Oprettet:

Nye bødetakster {{forumTopicSubject}}

Halløj allesammen :-)..
Jeg håber, I er kommet godt ind i det nye år!

Jeg er lige stødt på følgende link:
http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Boeder/Boedetakster/Motorkoeretoej.aspx

Jeg har specielt lagt mærke til, hvad prisen er for at køre gaderæs.
For at sætte lidt i debat igang, så vil jeg spørge, om de nye bøder mv. vil have en effekt på de mange af jer, der kører ræs på striben? :-)..
Jeg har hørt en fugl herinde synge om, at vi vist får et sted dernede at køre i samarbejde med politiet (eller noget andet), men hvis det nu ikke er tilfældet, vil det så have en påvirkning på jer? :-)..

God dag til jer alle!
- Lundby

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye bødetakster
  • #1   4. jan 2012 Så vidt jeg kan se er straffen ikke steget for at køre race

Jeg fik 2500.- i bøde og et klip sidst jeg var på Striben i min Calibra

• #2   4. jan 2012 og kan lige tilføje at det var forrige år

• #3   4. jan 2012 Ja okay, det vidste jeg ikke det store om :-)..
    Har aldrig haft en egnet bil til race ;-)..

Men jeg tænker generelt set med de nye bøder - vil de have en effekt mht. striben på folk? smiley

• #4   4. jan 2012 nåja, foden kan smut.
    vi ved jo alle at når vi holder op til den streg er der mulighed for store bøder og syns tæsk.

• #5   4. jan 2012 Det er rigtigt nok Buller.

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har en mistanke om, at politiet fremover ikke vil være blege for at give ekstra bøder udover bøden for race. Altså, at der måske vil være større straffe end fra førhen smiley

• #6   4. jan 2012 Jacob L

Det tror jeg sq ikke, jeg har efterhånden betalt så mange bøder at man ville få det dårligt hvis man regnede det sammen.
    og jeg har da kørt race i 10 år smiley

• #7   4. jan 2012 Man må da sige, at der er kommet en erfaren på banen her da ;-)..

Jeg har blot mine mistanker - man ved aldrig med politiet.
    Var det i øvrigt ikke sådan, at der blev startet op på en frisk, hvor vi ville få lov til at køre uden politiets indblanden? Omkring den nuværende stribe bare lidt længere væk?

• #8   4. jan 2012 Jacob L

Jeg har også hørt snak om oprettelsen af en bane,, meeen den har man hørt før, jeg vil se det før jeg tror det.

Jeg har ikke noget direkte med Striben Esbjerg at gøre, er selv fra Struer, jeg køre bare land og rige rundt for at det smiley

• #9   4. jan 2012 Her er lidt info :o)

Her er et kort referat af, hvad der blev fortalt på fredagens infomøde (16/12-2011).

Som mange af Jer nok allerede har hørt, har kommunen valgt at lukke Korskro projektet ned. Det er selvfølgelig en trist nyhed, men vi havde det på fornemmelsen. Derfor er der blevet arbejdet med en plan B, som på sigt kan vise sig at blive en endnu bedre løsning for Striben.

På mødet i fredags blev der fortalt, at formand Morten og bestyrelsesmedlem Eddie har været til de første forhandlinger med DASU. Mødet gik rigtig godt og DASU var meget positive omkring ideen om at køre på Molevej. Det er første gang, vi har været enige med DASU og vi blev under mødet enige om nogle lempelige forhold.

Nogle af kravene vi forhandlede om var:
    Der skal køres med hjelm. Her har Striben dog snakket om at invitere i hjelme, der kan lånes af dem, der ikke selv har. Der køres med endagslicens, som kan erhverves 50 kr. Crewet skal uddannes, så de kan få et DASU certifikat
    Publikum vil selvfølgelig stadig være gratis.

Efter infomødet i fredags var vi alle nede og kigge på Molevej og alle virkede positive.

Næste møde vil være den 13. februar 2012. Her skal formand Morten og bestyrelsesmedlem Eddie deltage i et møde med kommunen, politiet og DASU. På dette møde vil vi også foreslå, at området oppe på muren kunne laves om til et aktivitets- og kulturområde, som kunne laves i samarbejde med vores arkitekt i København.

Vi håber meget på, at Molevej kan blive en realitet. Det vil ikke blot give sikre forhold til bilerne på den brede vej, men vigtigst af alt også til publikum som nu vil kunne stå på den 1½ m. høje mur – langt væk fra bilerne.

I vil høre nærmere og vi forhandler videre og håber på en løsning inden påske.

- Bestyrelsen Striben-Esbjerg

• #10   4. jan 2012 ZeeBerg

Jeg havde osse på fornemmelsen at Korskro ville blive skrottet, man kan stole på politikere ca. så langt som man kan kaste med dem.

Men alt det andet lyder da bestemt lovede!! smiley
    Men hvem pokker er DASU?

• #12   4. jan 2012 Daniel P

Nej da, hvad skulle være ulovligt ved det, du holder da bare og snakker med dine venner smiley

Det der kan være et problem er hvis det sker på privat ejendom, så kan du risikere at man bliver "smidt ud"

Men ellers kan de ikke røre dig bare du ikke laver ballade

• #14   4. jan 2012 DASU er Dansk Automobil Sports Union

• #15   4. jan 2012 tak for det Aleksander smiley

• #16   4. jan 2012 for mit vedkommende har bøde størelsen ikke det store at sige.. jeg har fået en del bøder til diverse træf og race, og det har ikke holdt mig væk fra at deltage igen..
    men igen hvis pengene ikke er til det bør man nok tænke lidt over det..

og godt nytår til jer alle

Kommentér på:
Nye bødetakster

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce