{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.184 visninger | Oprettet:

NYE BØDETAKSTER FRA IDAG! {{forumTopicSubject}}

Bare lige til jer der ikke ved det

Dette gælder ved vejarbejde, og ikke andet.

Kører 100 km/t ved en fartgrænse på 80 km/t = bøde på 3000 kroner i stedet for 1500 kroner.

Kører 45 km/t ved en fartgrænse på 40 km/t = bøde på 2000 kroner i stedet for 1000 kroner til 2000 kroner.

Kører 60 km/t ved en fartgrænse på 40 km/t = 6500 kroner i bøde og en betinget frakendelse af kørekortet.

De nye regler betyder, at grænsen for en betinget frakendelse af kørekortet bliver sat ned fra 60 til 40 procents fartoverskridelse. En bilist, der kører 70 kilometer i timen ved vejarbejde med fartgrænse på 50 kilometer i timen vil altså få en betinget frakendelse af kørekortet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  NYE BØDETAKSTER FRA IDAG!
  • #1   15. apr 2014 Nu kommer alle de hellige til bordet med en sætning som f.eks

- Så kan de lære det alle dem som køre for stærkt
    - Det betyder ingenting for mig
    - På tide ..

• #2   15. apr 2014 What he said^^

• #3   15. apr 2014 Det var på tide - det betyder ingenting for mig - og så kan de lære det, alle dem der kører for stærkt!

*knock on wood* 7-9-13 og så videre...

• #4   15. apr 2014 Så kan de lære det alle dem som køre for stærkt
    Det betyder ingenting for mig
    På tide ..

• #5   15. apr 2014 tror nu altså nok de skulle starte igår men okey

• #6   15. apr 2014 Lidt grov straf. Hvorstå ikke at der ikke er nogle automatiske fotofælder ved farligt vejarbejde der er mobile. Så ville dem der køre for hurtigt sætte farten ned hvis der permanent stod en automat så behøvede straffen ikke være så høj.

• #8   15. apr 2014 Det er lidt komisk det her... nu har det over de sidste 15 år ændret frakendelses grænsen fra 100% til 40% hvis man tænker lidt over det handler det sgu nok egentlig ikke om trafiksikkerhed, men nærmere om de skal tjene de samme penge på fartforseelser hvert år. Det må tolkes som færre kører voldsomt meget for stærkt og dem der kører minimalt for stærkt skal nu betale prisen... skide smart

• #9   15. apr 2014 Mon ik dem der køre for stærkt ved motorvejs arbejde , er de samme som brokker sig hvis en anden billist køre for stærkt på deres villa vej??

Fair nok regl , det er en arbejdsplads,

• #10   15. apr 2014 Sjovt at tænke på at i lande som england, skotland, norge, sverige, finland, holland, østrig, spanien og frankrig har fastmonterede fotofælder som er skiltet, og de virker. Hvorfor kan et lille land som Danmark så ikke få det til at fungere? Fordi de skal tjene penge...

Og ja vejarbejde er sgu fint nok. Folk må respektere at der går mennesker der og arbejder. Tvivler på der er nogen der ville synes det var fedt der kom en bil med 130 km/t blæsende 50 cm fra dig.

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #11   15. apr 2014 Den med straffen for at køre for stærkt ved vejarbejde er helt i orden, det er trods alt en arbejdsplads hvor folk render rundt og er ret udsat.

• #13   15. apr 2014 og det er som om vej arbejds skilte skal stilles op en uge før de går igang

• #14   15. apr 2014 Kunne man ikke bare lave sådan nogle mobile fuld automatiske stærekasser? Sådan en de kan have med rundt og sætte den der. Så var det vel løst.

• #16   15. apr 2014 Det handler ikke kun om de folk der arbejder ved vejene men altså også om jer selv! Hvis vi fx tager Køgebugt ville man da sagtens kunne blæse igennem med 110 kl 22.00 men hvad sker der når du rammer et stort hul eller bliver forskrækket når en måge rammer forruden, ja så er der INTET til at tage fra når du rammer den nærmeste betonklods eller parkeret entreprenør maskine. Kør pænt og tænk ikke mindst på jer selv smiley

• #19   15. apr 2014 Synes osse det er fair... Det er sgu ikke sjovt at arbejde på E45 med bilerne fløjtende om ørene... Det er sgu farligt!

• #20   15. apr 2014 Rart at vide, det er gået min næse forbi, selvom jeg plejer at kører pænt ved Vejarbejde og lignende så skal man da være ekstra obs nu. smiley

• #21   15. apr 2014 Det er fint nok.. Men så drop skiltene flere uger før i begynder samt uden for arbejdstiden.. Det er da derfor der ikke er nogen der respektere det..

• #22   15. apr 2014 For min skyld kunne de indføre dødsstraf allerede ved 5kmt over i vejarbejde ..

Det er bestemt ikke sjovt at gå og arbejde sådan et sted når bilerne flyver forbi
    Har selv arbejdet på både E45 og div andre steder i det danske vejnet

• #23   15. apr 2014 Martin A
    Som jeg lige har skrevet så er den lavere hastighed uden for arbejdstiden kun til for at beskytte DIG. Der er som regel ikke noget autoværn ved vejarbejde på motorvej og kunne forstille mig at det ikke er specielt sjovt at ramme en stillestående entreprenør maskine med 110km/t eller en container for den sags skyld smiley

• #24   15. apr 2014 #23
    Jeg kan komme med mange eksempler på hvor det ikke er tilfældet.. Hvor eneste ændring i forhold til normalen er skilte.. Andre steder er det fair nok med nedsat hastighed..

• #25   15. apr 2014 Synes at de så til gengæld burde sætte fartgrænserne op til 100 km/t på alle større veje - hoved-, amts og større indfaldsveje, hvor det er søvndyssende og dermed livsfarligt kun at køre 80 km/t eller folk sidder og laver alt andet end at køre bil.

Med 100 km/t på ovennævnte veje, ville trafikken desuden glide langt mere ubesværet, idet folk så næsten alle ville køre med ca. 95 km/t, holde længere afstand og vi kunne undgå alle de farlige overhalinger. Højere hastighed vil alt andet lige også betyde færre biler på vejene på samme tid = færre uheld.

• #26   15. apr 2014 Kan hilse og sige at folk satme da har forstået budskabet!
    Kørte E47 frem og tilbage idag.. Folk kører jo eksemplarisk smiley

• #27   16. apr 2014 Hvis dem der laver vejarbejde bare kunne fjerne skiltende når de holder fri, de står der jo 24/7

• #28   16. apr 2014 Kører 45 km/t ved en fartgrænse på 40 km/t = bøde på 2000 kroner i stedet for 1000 kroner til 2000 kroner.

Virker åndsvagt.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #29   17. apr 2014 Der er ingen grund til at fjerne skiltene, før man er helt færdig arbejdet.

Det kan hurtig tage en 1 time for 2 mand, at fjerne det hele, og det blir til en del kr, hvis det skal gøres hver dag.
    De fleste billister overlever nok, at komme 42 sek senere hjem.

• #30   17. apr 2014 Det virker forkert på mig at politiet kan sidde med laser om aftenen, og skovle penge ind på folk der kører 5km for hurtigt, når det er timer siden at der har været arbejdere igang.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#31   17. apr 2014 Læs hele tråden.

Svar #16 fortæller hvorfor du skal sænke farten.

• #32   17. apr 2014 2000kr er stadig mange penge for en 5 km/t overskridelse, jeg kører skam også ordenligt, og da især ved vejarbejde, men da jeg ikke har en bil med fartpilot kan jeg have svært ved at holde bilen ved 40 km/t ved en 40 km/t zone, jeg kan nemt komme op på 45 km/t hvis jeg ikke nedstirre speedometeret konstant. Hvor tit kommer i ikke selv til at kører 55-60 km/t inde i byen hvis i har mere fokus på vejen end speedometeret.

• #33   17. apr 2014 skal indrømme jeg køre da forstærkt på motorvejene, men dog sætter jeg altid farten ned ved vejarbejde pga. der arbejder folk og det er lige meget hvlken tid på døgner jeg kommer forbi det..

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#34   17. apr 2014 Jeg har heller ikke fartpilot, men jeg formår da at holde på den omkring 52 i byen,
    svarende til ca 50 på gps, uden at nedstirre speedometret.

Eller sæt farten ned til 35. Så burde du være sikker.
    Der er ikke nogen der siger du SKAL køre det maksimale af det tilladte.

• #35   17. apr 2014 Nej du SKAL ikke kører det maximale tilladte, men hvis du kører rundt med 35-40 km/t inde i byen, så resultere det i at andre billister overhaler, og i sidste ende gør trafiksikkerheden ringere.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#36   17. apr 2014 Jeg snakker om 35-40, i en 40 km/t zone, og 45-50 i en 50 km/t zone osv.

• #37   20. apr 2014 ikke for noget.. men gælder disse nye regler ikke KUN ved vejarbejde, eller har jeg misforstået noget ?

• #38   20. apr 2014 Nu har jeg ikke lige læst hele tråden igennem, jeg er blandt de hellige og syntes det er helt okay med øgede bøder, dog har jeg et stort men og det et virkelig stort MEN! Og det er at når de holder fri kl.16, og eller går på weekend, at de så fik vippet de skilte ned så man måtte kører til den normale fartgrænse, det kan pisse mig af og skulle ned og kører 50km/t over en forholdsvis lang strækning uden at der er et øje og se kl.17 på en alm onsdag hvor man gerne vil hjem, det kan få mig til og ignorer diverse fartgrænser, og respekten daler helt automatisk. Men hvis de derimod kun vippede dem op når de rent faktisk går der og der kan være farer på færde, så er det sq iorden at man skal ned og kører langsomt.. Har hørt diverse skrækhistorier om folk der kl. Midt om natten er blevet taget af en fotovogn og har mistet kortet, og aldrig om der har været farer på færde, se det er noget bullshit..!

• #39   21. apr 2014 PENGEMASKINE..I 2013 var traffik uheld dalet til kritisk lavt punkt, derfor dette.
    - Der har aldrig været så få dræbte i trafikken som nu...
    - Men ak igen, hvordan man sælger varen, og de fleste følger bare med.
    Lidt mandags gylle
    mvh

• #40   21. apr 2014 Det med at køre 40km/t ved en 50km/t grænse det er da til gene for dine medtrafikanter, hvis du f.eks. køre 40 km/t hvor du må køre 50, og der kører nogle bagved dig som godt vil køre 50km/t og ikke har mulighed for at overhale af en eller anden grund, så er du da til gene for trafikken, det fik jeg altid at vide da jeg tog mit kørekort at det måtte man ikke. Det vil svare lidt til folk som svinger ud foran en, fra en sidevej og de ikke for accelereret hurtigt nok, så det resulterer i, at man bliver nødt til at bremse lidt, det er til gene for sine medtrafikanter = det må man ikke.. ?

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#41   21. apr 2014 Rasmus<< Hvem snakker om 40 i en 50´er zone?

• #42   21. apr 2014 Men så 45 i en 50 zone da.. Det er vel stadig til gene for andre bagvedkørende som vil køre 50 ?

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#43   21. apr 2014 Det jo ikke anderledes, end hvis du kører 80, og dem bagved vil kører 100?

Og om du kører 45 eller 50, gør ikke den store forskel, og da slet ikke i en by.
    Men det var nu mere henvendt til Søren C, som havde problemer med, at holde den på 50 inde i byen.

• #44   21. apr 2014 Klart ingen respekter det når der i påsken kun må køres 50km/t steder på motorvejen med ingen sjæl på pladsen i flere dage. Okay man kan ikk flytte skilte. Men man kan for pokker smide en sæk over. Det vil tage max 5 min hvis 2 mand gør det med et køretøj

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#45   21. apr 2014 Det kommer jo helt an på, hvilket vejarbejde det er.

Er det over et langt stykke med mange kegler, skiftende spor, og andre specielle forhold, så er det ikke bare noget man lige gør.

Udover det, så står der skilte, både i midterrabat og nødspor, og du må ikke arbejde der uden skiltevogn og "stopklodser" i form af lastbilbom, og der skal indhentes tilladelser fra vejdirektoratet, ligeså snart der sker ændringer, så det er ikke bare lige, at hive en sort sæk over. Ihvertfald ikke på motorvejen.

Der er ikke mange billister der ved det, og derfor bliver de bare irriterede.

• #46   21. apr 2014 Man kan lave ændringer vedr bødetakster. Så kan man også lave reglerne om ifbm afdækning af skilte. Bøderne hjælper tilsyneladende ikke

• #47   21. apr 2014 først og fremmest er grunden til at man øger bødetaksten vel et spørgsmål om sikkerhed i.fht. de mennesker der arbejder på vejen.

Men grunden til at man bibeholder skiltningen efter folkne er gået hjem, er vel pga "vejens udstyr" går jeg ud fra. Det er det man sætter hastighedsgrænserne efter. Hvis du stadig kan køre ind i kegler, beton elementer og skilte så er "vejens udstyr" stadig farligt.

Det skal siges at jeg ikke overholder begrænsningerne 100% ved vejarbejde når der ikke er nogen der arbejder på vejen... Der er sgu grænser for galskaben.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#48   21. apr 2014 Mirza<<

De ting jeg stiller op, er sikkerhedskrav, i forbindelse med op og nedtagning af skilte.

Hvordan tænker du reglerne kan ændres?

Kommentér på:
NYE BØDETAKSTER FRA IDAG!

Annonce