Kompressor {{forumTopicSubject}}
Hej derude
er der nogen der kan hjælpe med lidt spørgsmål jeg har til montering af kompressor på en AE86.
Jeg går med planer om at min kompressor motor igen skal have en kompressor monteret igan. Jeg har dog ikke selv monteret / ombygget motoren så jeg mangler lidt info.
- hvordan monteres generatoren? (den sidder lige nu der hvor kompressoren plejer at være)
- hvad skal der til af olie tilførelse, ledninger m.m.?
- Kan man bruge AE86'erens standard indsugnings manifold?
- (hvis ikke standard indsugning passer) kan man montere kompressor indsugnings manifold på standard topstykket (16v tvis hvor tvis er fjernet)?
- hvad er forskellen på 145hk og 165-170hk kompressoren? er det kun omregningerne (altså remhjulet) der bestemmer hestene?
Håber i kan hjælpe og meget gerne med lidt billeder hvis i har..
maj 2006
Følger: 41 Følgere: 38 Biler: 6 Emner: 140 Svar: 4.200
mar 2007
Følger: 86 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 37 Svar: 267
Mht. generator, sidder den i venstre side på en agze.
Skulle jeg skifte, og skulle det være "let" ville jeg tage 4age ud og smide komplet 4agze i uden vandkølet ic.
Håber det hjalp.
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 178
ligger du inde med nogle af de stumper du brugte sidste gang.? monterings beslag m.m.
Eller bruger du dem på bilen nu?
Min motor er allerede en kompressor motor og den er næsten lige renoveret (kørt under 1000km) så jeg vil nu gerne benytte den. men hvis det er nemmere at skifte indsugning gør jeg bare det..
mar 2007
Følger: 86 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 37 Svar: 267
Det gør man kun 1 gang.
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 178
har du nogle gode billeder fra din montering du kan sende på mail?
mar 2003
Følger: 33 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 52 Svar: 152
I saadanne tilfaede maa man gerne haenge folk ud saa vi andre kan blive advaret...
Kompressor
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside