{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kompressor
  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #1   24. sep 2017 Tanken er for lille, du skal op på 90L plus, for at kompressoren ikke køre konstant

  • #2   24. sep 2017 Ja okay de går så bar hen og bliver MEGET dyre?

  • #3   24. sep 2017 Kam man koble en på 20 og 25 sammen og vil det måske bliver beder ?

  • #4   24. sep 2017 Eller kan man koble den til en a de store gule gasflasker??

  • #5   24. sep 2017 Hvis du skal male vil du ikke kunne holde et konstant tryk der er stort nok, så det er den i hvert fald ikke go til, med mindre det kun er mindre områder der skal males.
    Og det samme gælder sandblæsepistoler, det bliver aldrig helt godt.
    Jeg ved ikke om det samme gælder for alm håndværktøj, men jeg kunne forestille mig det. Tanken er simpelthen for lille, så du vil skulle holde rigtig mange pauser hele tiden mens tanken bliver fyldt op igen, og det bliver man godt nok træt af ret hurtigt.
    Du kan sagtens koble flere beholdere sammen, også gule gasflasker, det kræver bare en indgang og en udgang, men vær opmærksom på at kompressoren nok ikke holder så lang tid fordi den vil skulle køre rigtig længe for at fylde tankene, og du vil stadig skulle holde pauser, dog ikke lige så ofte, fordi du vil bruge luften hurtigere end den lille kompressor vil kunne komprimere det.


  • #6   24. sep 2017 Så der er ikke andet for end man skal du og smide en masse penge for og få en kompressor ???

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #7   25. sep 2017 køb en brugt



  • #8   25. sep 2017 Ja men de er ikke helt billige selv om de er brugte?

  • #9   25. sep 2017 Alt efter behov kan det anbefales at gå efter de anerkendte mærker: Stenhøj (Hvilket er min personlige favorit) Espholin, FF og Atlas Copco for nu at nævne et par stykker.
    Du kan sagtens finde velplejede eksemplarer til fornuftige penge.
    De kan holde til at blive brugt. Du kan få reservedele hvis uheldet sker, og så kan de sælges igen efter endt brug.


  • #10   25. sep 2017 Det kommer jo helt an på hvad du skal bruge den til.
    Skal du bruge en slagnøgle i ny og næ, fylde luft i bil og cykler, male nogle småting på bilen, bruge sømpistoler, så er en billig hobbykompressor som du taler om ganske fin at købe.
    Men er det større projekter du har gang i, ja så holder det ikke i længden som beskrevet ovenfor.


  • #11   25. sep 2017 Nej jeg må bruge den jeg har fået til den står a så må jeg se på det til den tid? men det vil da stadig gavne lidt og koble den 20 og den 25 liters sammen uden det skader vil det ikke?

  • #12   25. sep 2017 At du kobler to små beholdere sammen på den svage kompressor, giver ingenting mærkbart. Du kommer bare til at løbe tør for luft efter 15 sek i stedet for 10 sek. Og så vil du vente på at de igen bliver fyldt op i 2 min i stedet for 1 min...

    Skal den trække luftværktøjet, skal du punge ud


  • #13   25. sep 2017 Hvis du vil have kapacitet til at holde trykket oppe altid, så skal du ud med mange penge. Der er indimellem en god gammel stenhøj med flere cylindere og stor tank til salg.

  • #14   26. sep 2017 Hvis man ofrer 3.000 - 4.500 kr. på f.eks. en Stenhøj, kører det.
    Når behovet ændrer sig og du ikke gider se på den mere, kan den sælges for nogenlunde det samme, hvis man passer lidt på den undervejs.


  • #15   26. sep 2017 prøv og tjek div auktioner.. der er nogle gange der er flere gode kompressorer på..

Kommentér på:
Kompressor

Annonce