{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.319 visninger | Oprettet:

AE86 kompressor {{forumTopicSubject}}

Hej derude

er der nogen der kan hjælpe med lidt spørgsmål jeg har til montering af kompressor på en AE86.

Jeg går med planer om at min kompressor motor igen skal have en kompressor monteret. Jeg har dog ikke selv monteret / ombygget motoren så jeg mangler lidt info.

- hvordan monteres generatoren? (den sidder lige nu der hvor kompressoren plejer at være)

- hvad skal der til af olie tilførelse, ledninger m.m.?

- Kan man bruge AE86'erens standard indsugnings manifold?

- (hvis ikke standard indsugning passer) kan man montere kompressor indsugnings manifold på standard topstykket (16v tvis hvor tvis er fjernet)?

- hvad er forskellen på 145hk og 165-170hk kompressoren? er det kun omdregningerne (altså remhjulet) der bestemmer hestene?

Håber i kan hjælpe og meget gerne med lidt billeder hvis i har.. smiley

(ps. ved godt jeg også har spurgt i AE86 gruppen men har ikke rigtigt fået svar, jeg undskylder for jer der ser det 2 gange) smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  AE86 kompressor
  • #1   20. feb 2012 Generatoren sidder på den anden side af motoren når du skal have kompressor på.

Olie har den selv, og der skal ikke køler på eller sættes sammen med motorens olie

Ledninger, ja der skal + og stel til kompressoren for at slå den til, sidder en kobling som på en A/C pumpe..

Man kan godt bruge den org Tvis manifold, der er dog ikke meget plads men man kan.

Kompressoren på 145/165/170 er den samme. og remhjulet er også.

Man kan evt bruge en 145hk indsugnings manifold da den også er bigport så passer lige på..

Har du flere eller vil have uddybet mere så siger du bare til.

• #2   20. feb 2012 Jeg har et billede under min Ae86'er hvor du kan se org Tvis manifolden. dog er det en sc14 kompressor og ikke en sc12 .. sc14 er lidt større fysisk så en sc12 kan nemmere være der.

På billedet kan du også se generatoren på den anden side af motoren.

Mvh søren

• #3   21. feb 2012 super...!!

Tak for hjælpen.. smiley Det hjalp mig rigtigt meget..

SC14 - hvilken bil kommer den fra?

• #4   21. feb 2012 Den kommer fra en previa som ikke er solgt i Danmark.

Og det var da så lidt, håber det kunne sætte tingene lidt i perspektiv smiley

At bygge motor er jo altid sjovt og udfordrende .

Kommentér på:
AE86 kompressor

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce