{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.252 visninger | Oprettet:

luftfilter hjælp {{forumTopicSubject}}

jeg har sat et sports filter fra biltema på min nissan primera 1,8 16v og når jeg så skal gi den fuld gas så er det som om at den for for meget luft så nykker den når jeg træder speederen i bund er der nogen som kan fortælle mig hvad der er 100% i vejen

ps der var ikke det samme problem da jeg have det på min focus 1,6 16v

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  luftfilter hjælp
  • #1   23. feb 2012 Motoren er ik beregnet til sådan et filter, den får for meget luft, hva med luftmængdemåleren? Er den fjernet? Hvorfor har du valgt sådan et filter? Du risikerer at motoren tager skade af det.

• #2   23. feb 2012 det var for at se om den kunne kører med det og luftmændemåleren er ikke fjernet.
    hvad for et filter kan jeg så sæt på for at den ikke for for meget luft

• #3   23. feb 2012 Et indsats filter, de ligner de originale og sidder også i luftfilter kassen. Men du vinder ikke nogen hk på det.

• #4   24. feb 2012 hvad årgang er din primera? jeg har haft en 1,6 p11 med KÆMPE åbent luftfilter. og der var ingen problemer. har du fået rykket i stikket til din LMM? rodet ved noget vakoum slange eller lign?

• #5   24. feb 2012 det er en årgang 2000 og jeg har ikke rykket i noget

• #6   24. feb 2012 Rens din LMM med bremserens. Rør ALDRIG ved trådene. Hvis den stadig gør det når den er renset. Så træk stikket af og se om det ændre noget. Hvis det ik ændres er det ny LMM. Hvis den ændre sig og ligger fejlen et andet sted

• #7   24. feb 2012 hvis det er en primera p144 1,8 der har gået over 200000km er det fordi kæden er opslidt

• #8   24. feb 2012 den har kun gået 170000 men der er ikke noget galt når den har std filter på

• #9   24. feb 2012 Kæden behøver bestemt ik være slidt med de km. Måske den vil rasle lidt, men vil ikke opføre sig sådan af det

• #10   24. feb 2012 kæden rasler ikke og bilen har ALDRIG fået tæsk

• #11   24. feb 2012 jeg ved nu af erfaringer at en 1,8 motor der har gået 180-2xxxxxkm der tager bløde udsætter pga kæden bliver for lang det er både i p12 og p144

• #12   24. feb 2012 det føles som om at den får for meget luft ligesom på en scooter der får for meget luft

• #13   24. feb 2012 hvorfor ikk bare sætte standard luftfilter på igen ? alt andet ødelægger motoren

• #14   24. feb 2012 jeg har sat std i igen men det var for at få lidt lyd ud af bilen nu hvor konen ikke vil have en anden bag pot på

• #15   25. feb 2012 den burde ikke drille på den måde. hvad er det for et filter???

• #16   25. feb 2012 det er de der koniske røde filter fra biltema jeg havde sat på som så ikke virker

• #17   27. feb 2012 Sprøjt den med noget Madolie det plejer at virke.. og til jer der har så mange fordomme med at kn osv ødelægger motoren glem det.. jo mere luft jo mere økonomi.. det der rygte der siver rundt omkring med at det giver en skarp svejse flamme forbrænding holder ingen steder med mindre jeres std biler yder 250kh og er med tryk.. men hvad heste angår må jeg kende mig svar skyldig ved dog at på fx min p10 er der 2,3 hk forskel på et std insats og et åbent filter..målt 2 gange med begge setup for at se hvad det gav..

• #18   27. feb 2012 Vitalias:

Hvornår har du drømt det?
    Jo mere luft jo mere økonomi??????? Det passer jo ik helt. For meget luft til for lidt brændstof er meget skidt. Omvendt er for meget brændstof til for lidt luft også rigtig skidt. (jo, lidt mere er bedre end for lidt, men alt for meget skader også)

Udskiftning af luftfilteret ændre ikke så meget på luft mængden at blandningen ik passer

Men forkert blandning risikere du tændnigsbanken

Hvor får du <250hk fra std?

Det man normalt siger skader motoren er den olie som filteret er vædet i. Så længe man følger manualen når man renser sit filter, sidder der ik så meget tilbage som kan ødelægge noget. Desuden er det ikke motoren der tar skade hvis man gir den for meget, men derimod luftmassemåleren.

Hva er det du vil sprøjte med madolie? Det lyder som noget der nemt slår LMM ihjel?

Forskellen på de dyre og de billige filter (giver eller tar hk) er ikke så meget selve filteret der går det. De dyre filtre er formet som en tragt indvendigt. Det har RIGTIG meget at sige hvordan denne tragt er udformet for at få et ordenlig flow igennem systemmet.

De billige filtre har ingen tragt. Er bare et rør med et filter i enden. Gir fint lyd, men tar i langt de fleste tidspunkt hk på grund at dårligere flow igennem

• #19   27. feb 2012 hvad er det bedste filter at købe for at få lidt lyd og lidt hk og som der ikke ødelægger motoren eller LMM og som har en tragt

• #20   27. feb 2012 Gå efter et af de bedre mærker. CDA, KN, Green, JR, HKS. Der er nok at vælge i mellem. Prøv evt og se om ikke du kan få en finger ind og mærke om der er en tragt. (runding)

Vær opmærksom på at HKS skumfilter ikke filtrere helt lige så godt som et "alm" KN filter

• #21   27. feb 2012 Men er ikke sikkert det gir nogen effekt, men det tar ikke den samme effekt som et billigt filter

Kommentér på:
luftfilter hjælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce