{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

Luftfilter, Hjælp!! {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en Opel Astra F 1,6 fra 1996.
Jeg vil rigtig gerne sætte den lidt i stand og smide lidt ekstre i motoren, så ville lige høre ad hvad I syntes om sådan et filter her: http://www.astina.dk/luftfilter/hks-style-twin-air-skumfilter-p-108924.html?cPath=670

Har aldrig lavet den slags ting før, så hvis I har nogle gode råd og den slags så ville det bare være perfekt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Luftfilter, Hjælp!!
  • #2   19. aug 2013 Ge2adam Foto--> Det passer da ikke helt det du siger, med at hvis han vil have effekt er der ingen vej uden om turbo eller kompressor, hvad med god gammeldags NA tuning i form af knastaksel, bearbejdning af top, større ventil, spjæld osv. osv.

En anden ting man lige skal have i baghovedet med den video du ligger op er at, de laver koldluft indtag på en turbo bil med intercooler, dvs. intercolleren skal jo nok køle luften ned, da den er dimensioneret korrekt.
    Havde det været en non turbo bil, vil jeg vågen den påstand at der ville være større forskel mellem varm og kold luft indtag.
    Kold luft fylder jo mindre end varm luft smiley

Til tråd starter--> Filteret i sig selv vil ikke give nogen mærkbar effekt, men det vil give noget lyd. Hvis du vil have mere effekt ud af din motor er det igang med NA tuning, prøv og søg lidt på det. Men vær obs på at alt tuning er dyrt, hvis det skal holde smiley

• #4   19. aug 2013 Nu kom en Astra F så med 5 forskellige 1,6 maskiner alt efter årgang og model. Nogen mere holdbare end andre og alt efter hvilken model, er der ganske godt tunings potentiale i dem og også fin holdbarhed, selv ved tuning.

Turbo er da lige så besværligt, hvis man ingen kendskab har til det.

Hvis det skal være hurtige og lette heste, så er det da bare og smide et NOZ-kit på bilen, det er lige så ulovligt som at smide en turbo/kompressor på smiley

Men hvor om alting er, som jeg skrev findes der ikke billig tuning i længden smiley

• #5   19. aug 2013 Teenagetøser synes med garanti at dette filter er for awesome... Så hvis du skal imponere nogen, som er under den kriminale lavalder, så skal du klart have det.

• #7   19. aug 2013 Det tænkte jeg godt smiley

Kommentér på:
Luftfilter, Hjælp!!

Annonce