{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.822 visninger | Oprettet:

Helt død tænding, masser af batteri? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Håber på lidt hjælp. To, tre gange har jeg oplevet at vores Alhambra 2.8 benzin er helt død i tænding, trods at der er masser af strøm på batteriet.

Sidste gang det skete, tog jeg konsekvensen at købte et nyt batteri også selvom batteriet ikke var under mistanke.
Når jeg sætter den i tænding og drejer nøglen, starter alt som det plejer og alle relevante lamper i instrumentpanelet tænder. Når jeg drejer om til tænding sker der ingenting i motor. Det eneste den gør er at blinke to gange i katatrofeblinket? Bilen hverken hoster, eller forsøger at aktivere starter eller klikker i relæer eller noget som helst?

Det eneste jeg kan få bilen igang med er, at sætte startkabler på og få strøm fra en anden bil eller at sætte startbooster på. Voltmeteret i bilen siger fuld strømstyrke og jeg kan også have været ud og køre selvsamme dag uden startproblemer.

Selv efter at have ovenstående problem og herefter får den startet med kabler/booster og slukker med det samme, ja så kan bilen starte uden problemer efter at den har fået med kablerne eller en booster. Og jeg kan endda starte uden problemer de næste mange måneder.

Der er ikke noget mønster i vejrforholdene. I dag har der være 15 plus grader. Sidst var det nok 5-7 plus grader.

De ting jeg har haft under mistanke;
Batteri: det er skiftet, så det er ikke batteriet.
Startspærrer: Her plejer motor at gå igang og gå ud igen efter 2 sekunder.
Relæ: det klikker ikke engang, men hvis det er et defekt relæ ville bilen vel ikke kunne starte fint de næste 100 gange, før problemet igen opstår?
Styreboks: har før hørt om biler der har vrøvl med styreboksen, det kunne da være en mulighed, men hvorfor kan bilen så starte når man kortvarigt sætter anden strømkilde til?
Starter: hvis starteren var defekt ville relæet da klikke, ville det ikke?
Løs forbindelse: tør jeg næsten ikke skrive.......det er min største begrundet mistanke, især da fejlen optræder periodisk med lange intervaller.

Hvad siger I andre, nogen der har prøvet noget lignende og måske har løsningen på problemet? Alle bud er velkomne.

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Helt død tænding, masser af batteri?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce