{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

Bmw startsproblemer {{forumTopicSubject}}

Hej bg'er.
Min ven har en e36 325i som har fået et par startsproblemer.

Problemet er at den startede fint for 2 dage siden, så køre han 50 km fra der han bor til en storeby for at handle og når han kommer ud 3 timer senere gider bilen ikke at starte.. starteren rotere men motoren starter ikke.. han venter en halv time og prøver igen også starter den også begyndte den at drille og nu står vi her at han skal køre mig hjem fordi jeg ikke har min egen bil med og vi kan satme ikke få den startet.. skal også siges at når den først starter er der simpelthen 0 problemer med bilen hverken ydeævne eller tomgang eller hakken eller noget som helst .. problemet er bare at få den startet..

Jeg tror i første omgang at det er benzinpumpene.. så jeg køre et plus kabel fra batteri til sikringsboks og ligger plus på benzinpumpe sikringen fordi der ikke var noget strøm der da jeg testede det også kan jeg høre at begge benzinpumper arbejder på højtryk.. så prøver jeg at starte bilen samtidig med at plus er på sikringen men bilen laver samme reaktion..

Jeg er simpelthen løbet tør for ide'er .. er der nogle af jer klogehoveder der kan komme med et lille tip så vi kan komme videre på forhånd mange tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bmw startsproblemer
  • #1   30. sep 2012 En rettelse.. jeg ved godt der kun er en benzin pumpe.. det er bare mig der tåger.

• #2   30. sep 2012 nå man drejer nøglen lyder starteren så tøvende når man starter eller køre den bare på fulde drøn når det er?

• #3   30. sep 2012 Kan jeg sku ikke huske ... men det lyder interessant .. kan du ikke forklare nærmere??
    Hvis den gør hvad kan det så være?

• #4   30. sep 2012 Men nej det gør den ikke .. har lige været ude og tjekke..

• #5   30. sep 2012 Men skal også siges når jeg ligger bilen på tændig og tester benzinpumpe sikringen så er der ingen respons.. altså der er ikke strøm der og det er der heller ikke samtidig med jeg starter...

• #6   30. sep 2012 Og da han ikke kunne starte prøvede han at starte bilen i 2. gear igår og det virkede også .. så startede den men det gider den ikke nu..

• #7   30. sep 2012 altså at starteren lyder ligesom hvis det var at man kommer hjem fra 3 ugers ferie og starter bilen når der ikke er ret meget strøm på så starteren ikke køre så hurtigt rundt og det faktisk næsten lyder som om at man ikke kommer til at kunne starter men at det kun lige går.

For så ville jeg starte med lige at måle afladning på hans bil ved at tage et ampere meter og så fjerner du minus kablet fra batteriet og sætter så minus fra ampere meteret ned på stel et sted hvor du kan få en god stelforbindelse og så tager du plus fra ampere meteret og sætter på plus polen på batteriet.... hmm og ellers var det omvendt med at minus fra ampere meteret skal på batteri plus polen og plus fra ampere meteret skal på stel...?
    Men altså du åbner alle døre og bagklappen og så stikker man lige en skrue trækker ind i dem så de står til at være lukket og åbner motorhjelmen.
    Derefter låser man bilen og ser hvor meget amperemeteret måler i afladning, men bilen skal lige havde lidt tid efter den er låst til at falde helt i sleep mode.

afladning over 0.3A vil jeg sige er for meget og så er det ellers bare ud i sikringsboksen ob begynde at tage en sikring ud og se om det falder og hvis det ikke gør sætter man sikringen tilbage, og sådan gør du med alle indtil du finder den sikring der få afladning til at falde.

Hvis det ikke er afladning så vil jeg kun sige at det er en ny starter

• #8   30. sep 2012 hmmm okay

• #9   1. okt 2012 Hvis starteren virker træg når i prøver kan det osse være stelforbindelse til motor der er for ringe, og det kan være nok at der er ir på kobberet i kablet. Ellers er det tænding du skal kontrollere og benzintilførsel, det eneste starteren gør er at trække motoren rundt, ellers har den intet med "start" af bilen. Tænding eller benzin det er der problemet ligger efter min mening.

• #10   1. okt 2012 nope.. fandt ud af at det var krumtapsføleren der var defekt..
    Den lukker jo for dysebroen, gnist og benzinpumpen...

• #11   1. okt 2012 men mange tak alligevel begge tó smiley

Kommentér på:
Bmw startsproblemer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce