{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.649 visninger | Oprettet:

Dæk går imod skærmen {{forumTopicSubject}}

Hej folkens smiley
Først skal det lige siges, jeg ikke er den store mekaniker, og har 10 tommelfingre, så derfor ingen åndsvage svar, tak smiley

Men skal lige hører af,
nu er den såkaldte vintertid på vej mod Danmark, og har købt nogen vinterdæk+fælge af en kammerat, som har været på en VW, nogen gode dæk - men nu er mit problem at når jeg kører over et lille bump i vejen eller et hump i vejen, så går de imod,
så mit spørgsmål lyder, hvorfor gør de det?

Dækkene er: 185/65 14"
Jeg havde nogen andre fælge hvor jeg havde sommerdæk på 185/60 14", der var ikke noget problem,
kan det skyldes at sommerfælgene passer bedre på?
Er de nuværende dæk for høje?
Kan det hjælpe hvis jeg tager mine standard fjedre i igen? Så bilen bliver lidt højere?

For lige pt. med de vinterdæk+fælge, så lyser mit ESP OFF samt ABS lys konstant i mit display smiley

Håber der er en med et klogt hoved som kan hjælpe mig smiley


På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk går imod skærmen
  • #1   3. nov 2012 Hey Styler.
    Nu har jeg heller ikke tommelfingerne skruet perfekt på. MEN jeg ved så meget at de dæk du har fået monteret er ALT for store til en Picanto. Min tidligere bil var en Sierra og den var standart monteret med den størrelse.

    Ifht loven/syn så må ens dæk kun være 3% større end standart (165/60R14) og disse er 7.7% større!!! Uden at være sikker så er det højst sandsynlig at dækket er blevet alt for højt.

    Du kan finde min beregning på toyotaextreme.dk/daekregn.asp
    Håber det gav lidt svar.

    Mvh Jesper


  • #2   4. nov 2012 Davs Styler det skyles Profilen på dine dæk, når du drejer skabt rammer de sikkert også skærmen, men du skal have nogle "orginale" fælge/dæk jeg køre på 185/60-14 de rammer også skærmene, orginale for Picanto er 14" 4x100 ET35 og med formentlig 165/60R14 du kan også gå højere op i tommer men så bliver dæk dyre, mine vinter er også fra en VW (Golf 4) men de passer ikke 100% og politiet siger ikke noget til det så vidt jeg har prøvet indtil videre smiley

  • #3   6. nov 2012 Jesper M -> Ja jeg tror også dækket er alt for højt, men det lyder underligt at jeg før havde 185/60 14", og der gik det fint, at de få mm. gør forskellen, men det kan sagtens også være de fælge jeg har på, men jeg siger tak for svar smiley

    Dan S -> Jeg har lige været ude og kører, og når jeg drejer skarpt, så går de ikke imod skærmen, det er mere hvis bilen er fyldt op med folk.
    De originale fælge til en picanto, de sidder så langt inde at man kan se 2 km skærm også kommer hjulene, det ser grimt ud smiley - men jeg prøver at smide de dæk jeg har over på nogen andre fælge, ellers må jeg bare leve med det indtil vinteren er omme - undre mig bare stadig over at ABS og ESP lyser hele tiden nu smiley Men tak for svar.



  • #4   6. nov 2012 Hey Styler.
    Bare lige en nice to know. Den 65 profil er ikke højden fra fælgkant til kant af dækket... Det 65 tal betyder at højden på dæksiden svarer til 65% af dækkets bredde og 60 profilen, igen højden på dæksiden i procent af dækkets bredde. Så det er desværre ikke kun 5 mm i forskel. smiley


  • #6   8. nov 2012 Jesper M -> okay takker smiley

    CHIMP MIC M -> Okay tak, jeg må smide dem over på mine OZ fælge i stedet for


Kommentér på:
Dæk går imod skærmen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce