{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.726 visninger | Oprettet:

Led i forlygter {{forumTopicSubject}}

Hey folkens
Er ved at købe en polo 6R 1.6 tdi med gti forlygter med xenon og led eftermonteret, men problemet er som sælger siger så kan han ik få dioderne til at virke, og han har haft en masse folk på sagen, de har prøvet at kode og kode, uden held, ville høre om der er nogle der kender til problemet og måske kender en løsning, fordi vil virkelig gerne ha det til at virke og så lyder den for pære fejl i instrumentet

Håber der er nogle der ka hjælpe mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Led i forlygter
  • #1   7. dec 2012 Få de org lygter med og sæt dem på igen. Org Xenon er ikke værd at bøvle med. Det kommer aldrig til at virke efter bogen da det hele skal spille sammen. Er det dan af Rasmus´ du har kik på..?

  • #2   7. dec 2012 Jeg får også de org. med men det ka da ik passe det ik ka komme til at virke, når det virker på en gti hvor det er std. , jeg er selv ved at uddanne mig mekaniker så undrer det mig meget det ik ka lade sig gøre, hva er forskellen ? :b

  • #3   7. dec 2012 Jamen der er flere som har prøvet og det er ikke lykkedes for nogen endnu. Jo man kan få lys i dem men det virker ikke som det gør når det er org. Flere har opgivet og solgt xenonlygterne igen. Spørg hellere hvad forskellen ikke er for der er rigtig rigtig mange komponenter i elektronikken som skal skiftes ud og selv de folk som har været hårdnakket nok og gået hele vejen har ikke kunne få den kodet så det virker som det skal. Og en helt anden ting. Jeg syns personligt at der er mindst lige så godt lys i de org lygter. Det er dermed jeg mener at det simpelthen ikke er værd at bøvle med. For hvad er det værd hvis det ikke virker 100% som det skal og gør org monteret.

  • #5   7. dec 2012 PoloSten: Jeg har set mange skrive det er umuligt at få det til at virke, det er bare ærgerligt sys jeg, jeg elsker bare det gode lys xenon nu giver, men har ingen erfaring med hvor godt lys de org. lygter giver da jeg kun har prøvet at køre i en 6R om dagen, men ja det hele ska sku fungere 100%
    Brian D: Ja okay ny styreboks det gider jeg ik koste på det hvertfald, hmm udover styreboks ved du hvilke komponenter der ska skiftes ud ?
    Fordi ham der har bilen er nemlig selv ved vw og der er heller ingen hjælp at hente og han kender manden der ejer firmaet bag vcds og han har også prøvet at kode det uden held, men så ka jeg da prøve at tage en snak med ejeren om han ik ka snakke med hans arbejde om det passer det med styreboks og div. andre komponenter
    Sys bare det er mærkeligt vw i bilernes hus i Silkeborg ik ved hva der ska til for at få det til at virke
    Men så vidt jeg ka forstå på ejeren så har han også skiftet en masse ud, men ved dog ik hva det er han har skiftet ud desværre


  • #6   7. dec 2012 men hvis vi kigger lidt udover xenon problemet sys jeg også vw har været lidt "nærrig" hvis man ka sige det sån, omkring polo 6r da jeg sys det er ærgerligt de ik har kørt can-bus op i lys kontakten så man ku få en lyskontakt med auto funktion i så man bla. ku sætte comming/leaving home funktion til
    Sån nogle ting sys jeg der er ærgerlig gjort af vw men er dog stadig vw fanatiker smiley


  • #10   8. dec 2012 Den sidste jeg snakkede med som havde eftermonteret xenon på sin havde allerede passeret prisen på fabriksmonteret xenon og han havde bla også skiftet styreboksen stadig uden held. Brian D. Hvorfor kan jeg ikke få comming/leaving home på min...? Jeg har også regnsensor. Det kunne være ret fedt faktisk...:)

  • #12   8. dec 2012 Netop Brian. Da min er født med xenon så må den jo os ha den omtalte styreboks.

  • #15   8. dec 2012 Hvad er det autolys for noget..?

  • #17   8. dec 2012 Okay... Genialt nok. Har jeg sku aldrig hørt om. Men har bare altid gerne ville ha comming/leaving home. Bare man ikke skal ha revet hele bilen fra hinanden for at få det nye ledningsnet sat i så ville det da være værd at overveje.

  • #19   8. dec 2012 Okay det lyder som om det er umuligt at få xenon til at køre uden styreboksen fra gti modellen der er født med xenon, men man må ku købe den styreboks til rimelig penge sys jeg, vil godt ligge lidt penge i at få det til at virke fordi xenon er satme så godt et lys og det ser godt ud
    Den jeg er ved at købe har regnsensor og lygtevaskere std. men ved ik om han har skiftet styreboksen ud til den korrekte, det skal jeg ha snakket med ham om når jeg køber bilen her engang i næste uge
    Men mange tak for svarene Brian D og PoloSten smiley


  • #20   8. dec 2012 Ingen årsag da...:) Styreboksen skal bare være til biler med xenon og ikke til GTI. GTI er ikke født med Xenon. Det er ekstraudstyr til alle 6R modeller. Også GTIen.

  • #21   8. dec 2012 Skal man ikke have regnsensor, for atdet sæt med autolys virker?

  • #23   9. dec 2012 Okay troede godt nok det var std. på Polo GTI
    Okay xenon projektet kigger jeg lige på senere hvis det ska til at koste en masse tusind smiley
    Men jeg vil hvertfald sige mange tak for alle informationer og tak fordi i overhovedet gad og svare smiley
    Det har været til stor hjælp, nu ved jeg da en del mere omrking det smiley


  • #25   9. dec 2012 Go handel...:)

  • #26   9. dec 2012 Mange tak
    Go jul og godt nytår til jer smiley


  • #27   21. jan 2013 Har været lidt inde og kigge på kufatec's hjemmeside og under det sæt med forlygter og hele svineriet skriver de også den ikke er beregnet til modellen med start/stop, og da min har dette går jeg udfra det er det der er problemet ? Men jeg forstår så bare ik hva det har med dioderne at gøre :S

  • #29   21. jan 2013 Ham jeg skrev med havde en 1,6 TDI 105 som min uden start/stop. Han fik det heller aldrig til at virke som det skal.

  • #31   21. jan 2013 Skal jeg ikke kunne sige. Men alt der skulle skiftes blev skiftet. Stadig uden held. Han havde bl.a problemer med LED som ikke dæpede da han tændte nærlyset og så kunne han ikke få tågelygterne til at virke som de skulle..

  • #33   22. jan 2013 Total... Og især når man har ofret oppe i nærheden af det de koster ab werk.

  • #34   22. jan 2013 Brian D: tidligere ejer siger bcm er skiftet , alt er skiftet som skal skiftes, har jo købt bilen af en der arbejder ved vw, det er bare lidt underligt at han ik ku finde ud af det på arbejdet, spørge dem til råds, vw må jo vide det, det ka jo ik passe det ik ka lade sig gøre ?

  • #36   22. jan 2013 Ka kun give dig ret, men der må jo være noget om det når de skriver det ik er egnet tl start/stop

  • #37   20. feb 2013 Lige en opdatering omkring led i forlygter
    Kender en der kender en sælger ved VW og han har snakket med sælgeren og han siger det er pga. start/stop systemet det ik kan fungere, og han tror ik der kommer en løsning på det desværre


Kommentér på:
Led i forlygter

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce