{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.538 visninger | Oprettet:

Reg afgift af gamle biler varierer meget ? {{forumTopicSubject}}

Det er ikke noget aktuelt det her (desværre).

Men tilfældigvis sad jeg og kiggede på vurderinger fra SKAT på reg afgift for Ferrari Testarossa.

Det der lige slå mig er at der er en enorm forskel på de penge folk har skulle betale i afgift.

Så vidt jeg har forstået er det da mere eller mindre en "tabel" pris de kører efter.

Det der virkelig undrer mig er at den der kostede mindst i afgift (omkring 400.000.- kr) også var den der var dyrest som ny bil (3 mil). De andre havde nypriser på og omkring 2,5 mio. Endda en enkelt der var ældre end den til 400k kostede 500 i afgift.

Er det bare mig eller hvordan foretager de egentlig de vurderinger.

Jeg havde forstået det sådan at de ikke så bilen mere, altså en vurdering af selve bilen ved vurdering af afgift. Så et eller andet sted er det jo bare at slå op i en bog, og i så fald burde afgiften jo være meget identisk.

Kigger man på Ferrari 308 så er det et mere ens billede, de ligger alle omkring de 75.000kr i afgift og det varierer ikke andet end et par tusind ?

Er det mig der ikke forstå et eller andet ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reg afgift af gamle biler varierer meget ?
  • #1   1. sep 2013 Det kan variere MEGET, alt efter hvilket år vurderingen er blevet foretaget, men selv der kan der være store forskelle.

SKAT giver absolut ingen mening på mange punkter

• #2   1. sep 2013 De skal toldsynes, der bliver bilen efterset.

Der kan være masser der spiller ind, bl.a. udstyr, årgang, motorstørrelse ol.
    Standen har også sit at sige.

En bil bliver også vurderet efter hvad den ville være vurderet til i salgspris (ved forhandler) gennemsnitligt i DK.
    Det kan være svært på specielt de super biler da der ikke er mange at sammenligne med.

• #3   1. sep 2013 Det er også vigtigt at hoppe en tand videre ind i det for at få årgangen med.

• #4   1. sep 2013 Carsten fra Randers, nu er det måske mig der er lidt mærkelig men alt det der spiller da ikke ind mere. I dag er det jo afgiften ud fra nyprisen, det var det der var så meget brok over især fordi gamle veteranbiler pludselig blev pissedyre.

Alt det med toldsyn og det eksisterer jo ikke mere...

Udklip fra skats hjemmeside:

Når du importerer en bil eller andre køretøjer fra udlandet, skal du betale registreringsafgift, før du kan få danske nummerplader på. SKAT fastsætter registreringsafgiften, når du har fået bilen synet og har bedt om en værdifastsættelse i Motorregistret.

Bilen skal til udvidet registreringssyn hos en synsvirksomhed. SKAT skal normalt ikke se den.
    Efter synet skal du bede om en værdifastsættelse i Motorregistret. Er du tilflyttet, eller har bilen udenlandske plader, skal du gøre opmærksom på det.
    Du får SKATs afgørelse om registreringsafgift i TastSelv under Meddelelser fra Motorregistret.
    Betal registreringsafgiften ved et af SKATs motorcentre. Medbring udenlandsk registreringsattest, billed-ID og oplysning om forsikringsselskab.
    Nummerpladerne køber du hos en nummerpladeoperatør eller ved et af SKATs motorcentre.

• #5   1. sep 2013 SKAT skal normalt ikke se bilen.

Det betyder jo at de slår op i en bog og ser hvad afgiften er. Så hvordan kan den hoppe med 100.000kr. ?

• #6   1. sep 2013 Ekstra udstyr betyder ikke noget for afgiften længere hvis bilen er mere end 10 år gammel.

Så vidst jeg ved at afgiften regnet ud fra et gennemsnit af forhandler priser. Så hvis en bil pludselig bliver mere værd blive afgiften også dyrere.

Kommentér på:
Reg afgift af gamle biler varierer meget ?

Annonce