{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.337 visninger | Oprettet:

ven truet med retsag efter bilsalg {{forumTopicSubject}}

Har en ven som er usikker hvad han skal gøre. Så i får lige histoiren her som han har givet mig. Har lige solgt min bil.
- Den var fra sidst i december 99. så jeg havde kaldt den en årgang 2000..
- da jeg fik den solgt og vedkommende kom hjem med bilen (der er skrevet papir på den er købt som beset & vedkommende kiggede både på reg. attest og bilen, samt prøvekørsel)
- Så ringer vekommende få dage senere, siger jeg har begået bedrageri, og det kan tages med i retten.. siger jeg er frygtellig ked af det der er sket, det er en fejltagelse og mange gange undskyld.
- vekommende siger at vi kan finde en løsning hvis han får en ny bagbro gearkasse osv fra min GTI'er jeg har til at holde...

derudover, blev bilen solgt uden anlæg. satte dog en gammel pioneer radio i den samt 2 xsound højtalere.. så ringer han og siger radio'en bliver for varm fordi højtalerne ikke køre over forstærker( lyder som vrøvl i mine øre ) så jeg skal aflevere min forstærker jeg havde i bilen.. ( kan han det? ) hjææælp.

- det er i mine øjne afpresning. men ud over det, har han en sag hvis det kom til det?
- er på bar bund her! hjælp!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ven truet med retsag efter bilsalg
  • #2   4. sep 2013 Du skl oplyse korrekt årgang andet er fusk

    Men hvad der er i bilen når den bliver beset skal også være der ved salg med mindre andet er aftalt


  • #3   4. sep 2013 Bare lad ham sagsøge.. he cant do shit.. købt som beset, og mundtlig aftale gælder ligesom skriftelig, og han har jo også fortalt det er en sen 99'er.. anlæg er bare ærgeligt, og stumperne kan han ikke forlange.. din kammerat kan VÆLGE at gøre det, men helt 100 han ville brokke sig fortsat når stumperne er fået.. så jeg havde ikke givet ham en daddel eller andet, og bare sagt han kan sagsøge alt han vil..

  • #4   4. sep 2013 Den er købt som beset. Så det er bare sur røv for ham der købte den.

  • #5   4. sep 2013 sig han kan rend og hop.

  • #6   4. sep 2013 Med mindre han er mekanikker eller handler med biler behøver han ikke være nervøs. Dog hvis der er større forskelle på '99 og '00 modellen kan man måske argumentere at handlen skal gå tilbage.

  • #7   4. sep 2013 Link ham til tråden her hvor vi fortæller at han bare kan rend og hop!

  • #8   4. sep 2013 Han kan ikke en skid, bare lad ham tage den i retten, han taber med sikkerhed, så længe du har en slutseddel hvor der står at den er solgt uden anlæg og som beset og han har fået papirene på bilen.
    Så hvis han ringer igen, beder du ham bare tage fat i retten, de vil helt sikkert ikke gøre en skid ved det...


  • #9   4. sep 2013 Vil jeg sige videre tak fpr feedback smiley

  • #10   4. sep 2013 han kan ikke gøre en skid. han er ikke den første der har truet med sådan noget. har selv været ude for det, han truede med retssag, politi og hvad har vi ikke. jeg ringede til en advokat i sikkerhed. og køber kan ikke gøre noget da det er en ´´kantstens handel´´. så bare bed ham om ikke at kontakte dig smiley

  • #11   4. sep 2013 Var køberen udlænding?
    Lyder som en typist måde de handler "rabat" ind på.


  • #12   4. sep 2013 Din ven skal bare sige nå det var da træls Fortsat god dag


  • #13   4. sep 2013 han har INTET og gå i retten med!
    Så længe du har en slutseddel og han har købt bilen er den ikke længere... og han skal ikke have NOGET SOM HELST, AF NOGET SOM HELST!
    Ham skal i bare sørge for at lukke munden på... det er fandme ikk acceptabel opførsel.... Syntes din kammerat skal sige til ham næste gang han ringer " du har ikk en skid at have det der i, jeg følger loven, men er self ked af misforståelsen der er sket, men du skal fandme ikke komme her og "true" mig til diverse ting det gider jeg fandme ikke, så hvis du ikke stopper nu, så ringer JEG til politiet for chikane! "
    Færdig bum... han er da en kæmpe duschebag ham der!


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #14   4. sep 2013 99/00 ....... Det er jo ikke historiens største svindel nr. Hvis du selv føler du har snydt, så tilbyd at lade handlen gå tilbage, eller stik ham den pris forskel bilpriser siger der er på en 99 og en 2000ner

    Radioen..... Fuck det ... Medmindre du har lovet det er andet end det er smiley

    Mvh Brian


  • #15   4. sep 2013 Han er glad for svarene min ven smiley

  • #16   4. sep 2013 Hvornår er første reg dato?

    Man er ikke forpligtet over evner, så hvis du har angivet bilens første reg år som "årgang", har du gjort hvad du kunne.

    Men i det sekund der står "købt som beset", er det 100% købers ansvar at sikre sig alt fungerer, og han kan kræve INGENTING af sælger bagefter.


  • #17   4. sep 2013 Den er indreg. sidst i december 99, og har sagt det var en 2000 model
    ( der er ingen forskel på en 99 eller 2000 )


  • #18   4. sep 2013 Anlægget ? Fuck ham, han er bare ude på at hustle sig til en forstærker. Hvad resten angår, så er han bare en fusker der tror han kan true sig til ting. Selvfølgelig er det ikke i orden at lyve om årgangen. Men den er et par måneder ældre en du har oplyst. Det er jo ikke jordens undergang. Min Zafira B indregistreret første gang i November 2005. Men hvis folk spørger siger jeg den er fra 2006, for ellers tror folk det er en Zafira A. Og ellers plejer jeg at sige det er en 2006 model, men den er indregistreret i 2005..

  • #19   4. sep 2013 kan jo også godt være en model 2000 selvom den er registreret december 99.

    nogle bil fabrikanter skifter model år før "nytår" (volvo bl.a. i juli ) så en model 98 kan sagents være reg første gang i aug 97 osv osv.

    men ja han kan da bare smut, han har ikke noget at tag din "ven" i retten med.


  • #20   4. sep 2013 Jeg har en scirocco som har første reg 31-12-87 men det gør den ikke til en årgang 88 og vis der ikke er sket nogle form for facelift/opgraderinger så er det stadig en årgang 87 selv om den er tæt på årgang 88

  • #21   4. sep 2013 Andreas !

    Hvis der ikke er forskel, hvad betyder det så? De par måneder gør det jo ikke til en dårligere bil. Jeg er skam enig i at det ikke er en ´88´er, eller at min heller ike er en 2006. Men det kan eksempelvis godt være en 2006 model. Så folk forstår ikke at det faktisk er den "nyere" model, hvis jeg siger 2005...


  • #22   4. sep 2013 Andreas !
    prøv at kigge på stelnummeret på din Scirocco
    Find bogstavet for årgangen og se at din bil er en modelårgang 88


  • #23   4. sep 2013 Årgangsbestemmelse i stelnr.10. ciffer modelår, A=1980, B=1981, C=1982, D=1983, E=1984, F=1985, G=1986, H=1987, J=1988, K=1989, L=1990, M=1991, N=1992, P=1993, R=1994, S=1995, T=1996, V=1997, W=1998, X=1999, Y=2000, 1=2001, 2=2002.

  • #24   4. sep 2013 Vis en årgang 2006 er en faceliftet udgave eller med en bedre type motor ja så ville jeg da føle mig snydt vis det viser sig at det kun er en 2005

    Feks en vw transporter T4 er der kæmpe forskeld hvilken årgang du for da de første er lavet i Tyskland og de ruster ikke i samme omfang som de senere årgange som er lavet i Mexico


  • #25   5. sep 2013 Så er min som sagt 2006 model. smiley

  • #26   5. sep 2013 Andreas !
    så er det vel derfor man kigger på bilen, inden man køber den smiley


  • #27   5. sep 2013 Det er jo lige nøjagtig det vi prøver at sige. Hvis der IKKE er forskel, så kan det da ikke betyde noget. I mit tilfælde er den en 2006 model, altså skulle der jo ikke være forskel på den og en anden 2006. Det er jo bare fordi de begynder at frigive dem lidt før. De kan jo ikke undgå at nogle af dem er færdige året før. Det er jo nok for ikke at have eksempelvis 50.000 af samme model stående, så begynder de at frigive dem efterhånden som de bliver klar, selvom de faktisk først skulle sælges om et par måneder.

  • #28   5. sep 2013 Bims har jeg sagt andet

    Thomas f
    Og ja der behøver ikke at være forskeld men det der står på reg attest må jo være det mest rigtige at oplyse til køber og ikke mindst forsikring


  • #29   5. sep 2013 Men til trådstarter:

    Hvis jeg var ham din ven, så ville jeg sige til køber, at jeg ikke ville høre mere fra ham. Og hvis jeg hørte fra ham igen, ville jeg håbe det var for at lægge sag an, for ellers ville jeg selv melde ham til Politiet.


  • #30   5. sep 2013 Andreas !

    Både og... Hvis producenten mener det er en 2006, så er modellen vel en 2006? Man har bare været så heldig at kunne få den lidt før de andre. Forsikringsselskabet kan jo selv slå den op. Men jeg ville oplyse det som jeg har skrevet herinde, 2006 model men indregistreret 2005. Nu er min ikke til salg, men der er mange der har taget fejl af den, når de har spurgt hvilken bil jeg har.


  • #31   5. sep 2013 Ja vis det kan dokumenteres så er det iorden ellers kan man jo bilde køber hvad som helst ind og du skal være sikker i din sag inden du siger det til en evt køber for det er ikke lovligt at sælge en vare som noget det ikke er

    Og det har retten fortalt mig


  • #32   5. sep 2013 Altså hvis det er så simpelt med koderne i stelnummeret, så er det jo ret simpelt at dokumentere...

  • #35   5. sep 2013 Zealand Warrior

    du kan rolig sove om natten han ville ikke trække dig ratten da det ville blive alt for dyr for hans ved kommen , da avodkat ikke er billig og det ville blive alt for dyr,
    men tro der i mod han er et stor fjols som prøver at spille smart,

    , lige en anden ting vedkommer din GTI da ikke den anden bil handel overhovde,, han skulle da have et pr hurtig , sådan noge pis gør man ikke , han kunne sku da bare have lade være med og købe bilen fra start af, forsat god torsdag
    ps stave fejel er gratis


  • #36   5. sep 2013 Han skal bare have lov til at skabe sig.

    Men du må ALDRIG kalde en bil fra 1999 en årgang 2000 selvom den er fra 12.1999



  • #37   5. sep 2013 Polo doktoren!

    Det er da netop lige det du må! det er da netop med de ord du skal beskrive en bil som er indreg sidst i eks 1999 og er en 2000 model efter stilnummeret. Det er nøjagtig samme bil som bliver solgt 1 mdr efter i januar da de fleste bilmærker kommer med deres nye model 4-5 mdr før nytår. Man beskriver den som en 2000 model da det så er det der er ! Hvis man derimod siger det er en årgang 2000 så det ikke korrekt formuleret.


  • #38   5. sep 2013 Martin R:

    Det fik jeg måske formuleret forkert. Det er rigtigt som du siger at man kan skrive "model" 2000, men man skal ikke skrive "årgang" 2000.

    Men du vil få svært ved at overbevise en "ikke-bil-kyndig" om at bilen er en "model" 2000, hvis der står eks. 11.1999 som første indreg. dato. Det har jo også meget med bilens værdi at gøre.

    Men faktum er at køber skal læse på lektien inden man skriver under.


  • #39   5. sep 2013 tjaaa... store flotte bilforhandlere laver jo samme nummer..... og de er da ikke lukket endnu...

    Jeg har enda prøvet at komme ud til en forhandler hvor der i annoncen stod "km: 400.000" da jeg så startede bilen sagde den "442.XXX" blev sku lidt sur og spurgte om den havde kørt 42.XXX siden de oprettede annoncen. det ville han ikke helt svare på... Det kalder jeg sku svindel, for det er jo en 100% bevidst "fejl" de laver.


  • #40   5. sep 2013 han kan bare sige rend mig i røven. for køber kan ikke gøre en skid ved det


  • #42   5. sep 2013 Sig til ham: "Nå men så ses vi i retten" smiley

  • #43   5. sep 2013 Hey.. er det Kjær's 306 der er snak om..

  • #44   5. sep 2013 Da vi var på ferie i Usa i 1998 der lejede vi også en 1999 Cadillac, så når Avis kan, så kan du nok også, ellers er det jo lovligt med en tyrkfejl smiley
    For han har jo set papirene inden han kørte fra handlen vel..


  • #45   5. sep 2013 Det kan godt være en 2000 model... jeg har en passat der er ind.reg 06/2001.. og efter stelnummer er det en 2002 model..

  • #46   5. sep 2013 Sig han skal stikke radioen op i kanalen og købe sig en kold radio..

    - Han skal bare have syet læberne sammen, ellers bliver den retsag dyr for ham. smiley


  • #48   5. sep 2013 Min Passat er indregistreret den 18/12/00 men er en 2001 model..

  • #49   8. sep 2013 Købt som beset han har ikke en skid og skulle have sagt

  • #50   8. sep 2013 alle biler der bliver solgt 2-3 mdr før årskifte bliver altid solgt som et model år nyere dvs i det her tilfælde som en 2000 model også kan man self vælge og skrive reg dato osse og i de fleste tilfælde er en 2000 model allerede framme noget tid før nu ved jeg bla vw skifter årgangs modeller i 7 mdr året før dvs en 99'er er opgraderet til en 2000 model fra 7mdr af 99 hvad andre mærker gør ved jeg så ikke men kunne forstille mig det er noget i den stil de osse gør

    jeg vil sige købt som beset og det er købers egenfejl han ikke har været obs på hvad der har været og ikke været så må han tage den som lære penge længere er den ikke


  • #51   8. sep 2013 Christian M:

    Det kan du ikke sige generelt. Det er stelnummeret der fortæller dette.

    Men man skal stadig ikke sælge som værende nyere end den er.


  • #52   8. sep 2013 polo doktoren: så syntes jeg du skulle smutte ind på bil basen og for tælle samtlige bil sælger det derinde også hvad de siger og bagefter kan du lige tage et smut ind forbi alle leasing selskaberne osse der gør det samme

Kommentér på:
ven truet med retsag efter bilsalg

Annonce