{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.838 visninger | Oprettet:

skade uden forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogen som har erfaring med færdselsuheld hvor modpartens bil ikke er forsikret ?
Jeg har været i et uheld hvor modparten ikke overholder sin ubetingede vigepligt , og hvor det så bagefter viser sig at modpartens bil ikke er forsikret selvom han havde nr-plader på , og jeg har ikke kaskoforsikring.
jeg er så blevet henvist til DFIM af min forsikring , så nu er mit spørgsmål : nogen der ved hvor lang tid der går inden man får en evt. erstatning ? og forsøger de først at få penge ud af modparten inden jeg får noget ? eller får jeg noget , og så prøver de at få noget ud af modparten bagefter ?
mvh Christian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skade uden forsikring
  • #1   7. sep 2013 kontakt politet og så skal du gå rettens vej vil jeg mene...

• #2   7. sep 2013 jeg har meldt sagen til politiet , også for at få hans nr-plader inddraget , men fik at vide at mit "bøvl" er det samme uanset om jeg meldte det , de tager sig åbenbart ikke af det "forsikringsmæssige" .
    Det er åbenbart det DFIM er til for , så er nok nød til at lade dem tage sagen , jeg var bare interesseret i at vide hvor lang tid der ca går inden jeg ved om min bil skal laves eller om den er totalskadet.

• #3   7. sep 2013 Puha, det er dælme noget bøvl.. Håber da hurtigst muligt de finder ud af noget med din, så du kan blive kørende igen. Hvor slemt er det? har du selv fået nogle gener af uheldet?

• #4   7. sep 2013 Den skal din forsikring fandme dække for dig i første omgang. Og så kræve den ved ham

• #5   7. sep 2013 Morten D
    Ikke når han ikke har kasko på sin egen bil...

• #6   7. sep 2013 der var heldigvis ingen personskader , men ret irriterende at man nu ikke lige ved hvordan med ens bil , det er for øvrigt min amazon som det gik ud over smiley
    den er skadet i fronten , h forskærm er trykket hen i h fordør , jeg har lidt svært ved at vurdere hvor slemt det er , og hvordan forsikringen vil taksere det.

• #7   7. sep 2013 Theis P har desværre ret , jeg har jo selv fravalgt kasko , og så står man lidt selv med bøvlet , og i tilfælde hvor modparten så ikke er forsikret er det åbenbart DFIM der tager over for en eget forsikringsselskab.

• #8   7. sep 2013 Theis p, jo nok når det ikke er hans skyld. Ansvar forsikring

• #9   7. sep 2013 Vil jeg mene:-)

• #10   7. sep 2013 Zer er 6 måneders behandlingstid.. Prøvede det samme for mange år tilbage. Gad ikke alt det bøvl, så endte med selv at betale for at få lavet min bil.

• #11   7. sep 2013 havde jeg haft kasko ville min egen forsikring dække i første omgang , og så gå efter modparten og prøve at få penge ud af ham.

• #12   7. sep 2013 Larsson

Ret underordnet hvad du vil mene...
    Lad være med at rette på folk der fortæller noget der er korrekt, når du åbenlyst ikke ved hvad du snakker om!

Han har selv valgt at han ikke vil have kasko, ergo vil forsikringsselskabet ikke hjælpe ham, da den anden part har valgt at køre uden forsikring overhovedet.

• #13   7. sep 2013 Når du kun har ansvar på din,ja så hjælper/dækker din forsikring ikke...

• #14   7. sep 2013 jabbekot . du har desværre ret ...

• #16   7. sep 2013 Jabbekot : Lige præcis..men desværre typisk herinde,mange udtaler sig om noget som de ikke aner en kæft om egentlig passer !!

• #17   7. sep 2013 Ansvar= Så røre de kun en finger, når de skal af med penge til en modpart. Skade på hans bil har intet med hans egen forsikring at gøre. Da han kun er forsikret for udgifter til modparten og ikke på hans egen bil.

• #18   7. sep 2013 ronny c - Er internettet ikke opbygget om folk der ikke aner en kæft om noget som helst? smiley

• #19   7. sep 2013 Christian L

Det er sgu en øv skade... den så ellers ret velholdt og original ud.

• #20   7. sep 2013 ja det er rigtigt øv ! og ja , den var i go stand , ikke 100% original , men rimeligt tæt på.
    og en behandlingstid på 6 måneder som BDOG skriver skræmmer mig da en smule ... lidt irriterende at man ikke ved hvor man står , om man skal påbegynde en reparation , eller kigge efter en anden bil

• #21   7. sep 2013 Theis: den havde jeg så ikke lige set. Nej hvis du kun har ansvar. Så er din eneste chance en civil retsag. Og har du så igennem din familie forsikring retshjælp dækker de typisk de første ca. 100.000kr

• #22   7. sep 2013 Modpartens ansvar skal dække skaden på din bil,hvis han køre rundt uden forsikring på sin bil,så får han problemer med polisen osv,og skal betale af egen lomme

• #23   7. sep 2013 håber også politiet henter hans plader , og at han får en bøde , han står jo også til en orienterende køreprøve+betinget frakendelse af kørekort hvis de gider at køre en sag mod ham , da han ikke overholdt sin ubetingede vigepligt.
    jeg er bare bange for at det bliver svært at hive penge ud af hans egen lomme , når han i forvejen ikke betaler sin forsikring , så må han jo ha et banklån , hvis han kan det.

• #24   7. sep 2013 det skete for mig sidste år at der var en som kørte ind i min bil og skadede den for lige knap 60.000 kr, jeg meldte det til politiet som kom ud på stedet med det samme (han var meget påvirket!) og de sagde jeg skulle kontakte mit forsikrings selvskab og oplyse reg.nr på hans bil selvom hans forsikring ikke dækkede..
    mit forsikringsselvskab sagde så at jeg var meget heldig i denne sag og de ville betale for det uden det kom til at koste noget som helst, men sagen har også lidt været i retten

• #25   7. sep 2013 Kender en der ventede 2 år på at få erstatning netop fordi han ikke havde kasko, og modparten ikke var forsikret. Det er øv

• #26   7. sep 2013 ikke videre opmuntrende læsning , med de lange ventetider på ½ til 2 år smiley

• #27   7. sep 2013 Når man ikke har tegnet forsikring, er der kun en til at betale og det er en selv.
    Dvs. modparten kommer til at betale, også for hvis du får varige men.

• #28   7. sep 2013 det er sgu røv med sådan en skade på din fine vogn, og endnu mere røv med sådan en idiot der køre rundt uden forsikring.

Men hvorfor har du dog ikke kasko på din bil, går ud fra du køre veteran med den, så koster det jo intet?

• #29   7. sep 2013 simon b . ja den kører som veteran , jeg ved godt det ikke er voldsomt dyrt at ha kasko på en veteran , men dog dyrere end ansvar.... og indrømmet , set i bakspejlet er det jo dumt nu , men jeg har ikke uanede mængder penge , så jeg valgte at spare dér , jeg kører jo ikke råddent i sådan en bil , og passer på hvor jeg kan , så derfor tog jeg "chancen" med ansvarsforsikring , men havde ikke lige tænkt på konsekvensen af at være indblandet i et uheld hvor modparten ikke er forsikret ... igen set i bagklogskabens klare lys : dumt....

• #30   7. sep 2013 Ja det er altid nemt at være bagklog jo;) var også mere hvis du ikke vidste hvor lille prisforskel der er, er vel 300 om året eller sådan noget. har altid kasko på mine gamle biler, det kan jo hurtigt blive dyrt at lave på sådan en gammel en, med dele der er svære at finde og sådan..

Men igen surt med din bil, den var sgu fin ellers

• #31   7. sep 2013 tør ikke lige sige hvor stor prisforskellen er , men mener det er lidt mere , jeg fik den jo oplyst dengang jeg tegnede den , og da vurderede jeg jo desværre at jeg ville spare de penge . men jeg er godt klar over at det er et bevidst valg jeg har foretaget , jeg håber bare at behandlingstiden er rimelig , og at det giver et positivt resultat.

• #32   7. sep 2013 ja må håber det går hurtigt, og du får hvad du skal ha. altid noget der skete her sidst på sommeren og ikke lige inden, så kan du da bare rulle den i vinter hi nu og vente.. men det er sgu træls, håber det går og du får penge så den er frisk og klar næste sommer igen

• #33   11. sep 2013 Avav hvor gør det ondt at se en fin "zone" sådan der. Håber du får noget erstatning, så den kan komme på vejene igen. Tjet evt min quick.

• #34   12. sep 2013 Surt show det der. Men at du ikke har kasko på en veteran bil kan jeg ikke begribe??

Ansvar er jo 200 og et eller andet kr og kasko på sådan en Volvo amazon i god stand lad os sige værdi 50.000 kr er jo ikke mere end max 6-800 kr pr år.

Men de billeder du har lagt op se den da ud til godt at kunne reddes

• #35   12. sep 2013 ved godt det er billigt med kasko p sådan en vogn , men helt så billigt som du skriver ? jeg skulle gi en lille smule mere , og et sted skal man jo spare når man gerne vil "det hele" .

og JA : set i bakspejlet er jeg jo meget dum ikke at ha kasko på bilen , jeg beklager mig heller ikke over min egen forsikring , det er jo et bevidst valg jeg har foretaget på et tidspunkt , og da vurderede jeg jo at jeg nok kunne undgå selvforskyldte skader....

selvfølgelig kan den reddes , spørgsmålet er bare om jeg kan få noget erstatning på en eller anden måde , igen : jeg har ikke uanede mængder penge .

men er en lille smule harm på politiet at de ikke henter hans nummerplader , uheldet skete i fredags den 6/11-2013 og jeg har været forbi hans bopæl i dag den 12/11-2013 og da stod bilen stadig med plader på !!
    man får lyst til selvtægt , og "hjælpe" politiet med at inddrive pladerne ....

• #36   12. sep 2013 Ja jeg kan skam godt følge din tankegang, især med selvtægt.

Noget svineri at sådan en person bliver ved med at køre rundt. de skulle ikke kun tag plader, men også bilen, så kan det være det gør lidt ondt. Så kan salg af bilen på auktion tag det første af hans afbetaling på de skader han har lavet.

hvor er du forsikrert henne ?
    Se link nedenunder for priser fra GF veteran.

Værdi 50.000 kr inkl kasko og ansvar 664 kr. med en selv risiko på 1800 kr.

http://www.gfforsikring.dk/sitecore/shell/Controls/Rich%20Text%20Editor//~/media/GF/Produkter/Produktbrochurer%202013/Produktbrochurer%202013/Prisblad_veteran.pdf

• #37   12. sep 2013 det er en fin pris , det må jeg hellere få set på når sagen er overstået , men kan så ikke helt opfylde deres krav om at bilen helst skal opbevares i en låst garage .

men jeg skal da klart ha kasko på den i fremtiden , eller andre veterankøretøjer hvis den ikke bliver lavet.......af skade bliver man klog , men sjældent rig ....

• #38   22. sep 2013 opdatering : jeg var heldig ! smiley har fået at vide fra DFIM at de dækker skaden , så dejligt med en behandlingstid på kun 14 dage i en lidt indviklet sag smiley
    jeg håber at de prøver at kradse pengene ind hos modparten !

Ama er afleveret ved Volvo , så hun kan blive fin igen smiley

• #39   23. sep 2013 Det var godt, den var for pæn / god stand til at blive skrallet.

Husk nu at få Kasko på den når den er færdig smiley

tro du den her kan reddes

http://youtu.be/IboQOxgjyRU

• #40   23. sep 2013 der skal helt sikkert kasko på , når skaden er de er færdige med den !

alt kan jo laves , men den ser ikke for godt ud da , min er da heldigvis ikke bukket i vangerne

Kommentér på:
skade uden forsikring

Annonce