{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.602 visninger | Oprettet:

Michael H
Michael H
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 65

Må man holde ude foran sit hus? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har et spørgsmål til jer.
Er det lovligt/ulovligt at holde ude foran sit hus (altså ikke foran indkørslen, men ved siden af) Hvis man bor på en villavej?
Og der er tale om at holde der hver dag.
Er der nogen bestemt lovgivning for det?
Fordi det mener min far der er, og jeg har nu siddet og læst færdelslovens del omkring standsning og parkering igennem og der kan jeg umiddelbart ikke finde det nogen steder.

Håber i kan hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må man holde ude foran sit hus?
  • #1   6. nov 2013 Der gælder alm regler for parkering på offentligt vej.

• #2   6. nov 2013 Har du set andre der parkere langs kantstenen når du er ude at køre

• Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    mar 2012

#3   6. nov 2013 Simon H N. Det giver mig ikke rigtigt mere viden omkring man godt må holde der hver dag eller ej?

• Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    mar 2012

#4   6. nov 2013 Andreas ! Ja selvfølgelig har jeg det. Men må man holder der hver dag? Samme sted

• #5   6. nov 2013 mig og min mormor har også snakket om det forleden, hun sagde at man får bøde for at holde ud foran sin egen indkørsel WTF tænkte jeg hahahah men der er nok noget om det

• #6   6. nov 2013 Hvis der ikke er markeret med forbud må han godt

• #7   6. nov 2013 Jo, for du skal kigge om der står et skilt vedrørende standsning eller parkering. Hvis der intet skilt er og det ikke er en hovedvej, så holder du bare.

• Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    mar 2012

#8   6. nov 2013 Ja det tænker jeg også. Hvis ikke det er oplyst nogen steder så må man bare holde så længe man lyster. Tak for svarende gutter!

• #9   6. nov 2013 Os som bor inde i byerne hvor der ikke er parkerings huse/pladser eller en baggård hvor skulle vi så holde vis det var ulovligt

• Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    mar 2012

#10   6. nov 2013 Lige præcis Andreas! Har lige sagt det samme til min far. Men der er forskellige regler fra kommune til kommune (kan der være)

• #11   6. nov 2013 Tror ikke der er nogle regler for det, men ved at det er pisse irriterende når folk vælger at holde ved kantstenen foran deres hus og deres genbo for samme ide og derved skaber en flaskehals så der kun kan komme en bil igennem af gangen.. Bor selv på en villa vej som ikke er blind og der gør folk det, det er til at blive sindsyg af, specielt når deres indkørsel er tom smiley

Beklager hjerneblødningen..

• #12   6. nov 2013 Det er jo lidt svært at sige om du må holde der. Når man ikke kan se det.

Men det lyder som om du godt må hvis du ikke holder foran brandhaner. For tæt på sideveje osv. Derfor jeg siger parkeringen er alm parkeringsregler. Der er ingen regler der siger du ikke må holde i et villa kvarter.

• #13   6. nov 2013 Hvis der er fuldt optrukken på vejen, så må du ikke, men er der ikke så må du godt.

Du må heller ikke hvis du kommer til at spærre vejen, selvfølgelig.

Men ja, der gælder de alm. regler som alle andre steder. Så muligvis må han, måske må han ikke, men der er ingen særregler for eget hus.

• Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    mar 2012

#14   6. nov 2013 Super. For jeg bor nemlig selv på en blind villavej, som ikke har nogen sideveje. Det skal siges at villavejen er lille, med 12 huse på og alle har 1-2 biler hvor alle kan holde i deres indkørsel, pånær to klaphatte som har firmavarevogn som åbenbart IKKE kan holde i deres indkørsel selvom den godt kan være der og der ikke holder andre biler i deres indkørsel

• #17   6. nov 2013 Parkering forbudt skilt = du må ikke holde der
    Hvis der ikke er noget skilt = du må gerne holde det
    Så simpel er reglerne.

Hvis bilen holder stille samme sted i 6 måneder ca og man ikke kan koble den til nogen ejer, vil den blive fjernet. Men jeg regner ikke med at dette er tilfældet

• #18   6. nov 2013 haha bor du i værløse Michael?
    jeg har også en håndfuld tosser der alle parkerer på vejen og det er virkelig irriterende, for det er måske 3-4 biler på hver side af vejen, så det er en farlig flaskehals, for man kan ikke se om der kommer nogen i modsat retning fordi vejen svinger en smule...

• Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    mar 2012

#19   6. nov 2013 Morten H, ja jeg bor i Værløse smiley

• #20   6. nov 2013 Du skal bare lige finde ud af om du må have hjulpar på fortovet eller ej. Det er nemlig forskelligt fra kommune til kommune

• #21   6. nov 2013 Nej, man må ikke parkere på et fortov - period!

• #23   7. nov 2013 Som morten skriver det, så er det bare rigtig irriterrende for dem som bruger vejen da det netop laver flaskehals. det lidt dårlig stil efter min mening

• Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    mar 2012

#24   7. nov 2013 Jeg er da fuldstændigt ligeglad om det er dårlig stil? Er det lovligt eller ulovligt? Hvor skulle man ellers holde?

• #25   7. nov 2013 Michael -> som der er skrevet, det skal du undersøge hos din kommune, men som udgangspunkt må de godt holder der.

• #26   7. nov 2013 Det lyder måske dumt, men hvis det ikke er forbudt at holde der, jamen så må du godt holde der..

Du skal holde et stykke fra svinget, må ikke holde ved en brandhane, busstopsted ol.

men du må selvf godt holde på en villavej udenfor et hus så længe du vil.. folk ejer villaen, ikke vejen

• #27   7. nov 2013 Der er også den med om der er fuldt optrukket. Hvis man er på en snæver vej og der er fuldt optrukket linie, så må du sgu ikke holde der for du tvinger folk over i den anden bane, hvilket er ulovligt pga. striben, så er der fuldt optrukket så må du ikke.

• #28   7. nov 2013 Fuld optrukket på en villavej, det er næsten utænkeligt.

• #29   8. nov 2013 Jeg parkere sku altid foran huset, med 2 hjul på fortorvet, har aldrig haft klager eller noget som helst ;-). se mit profilbillede haha, det er min daglig parkering smiley

• #30   8. nov 2013 man skal huske på,
    hvis man holde med de 2 hjul på fortovet,

skal man kunne komme forbi med en evt barnevogn, uden problem.

ellers holde man ulovlig

• Niels K
    Niels K Tilmeldt:
    sep 2017

Følger: 1 Svar: 3
    #31   16. sep 2017 efter de nye landsdækkende regler er det ikke lovligt at holde med hjulene på fortovet

• #32   16. sep 2017 Niels K > Jeg tror også at du vil kunne finde en tråd, der er nyere end denne fra 2013, der slår det fast. smiley

• Niels K
    Niels K Tilmeldt:
    sep 2017

#33   16. sep 2017 man må holde overalt i byen på vejen hvis man overholder færdselsloven. kryds o.s.v.

• Niels K
    Niels K Tilmeldt:
    sep 2017

#34   16. sep 2017 i 2014 kom der ens regler med parkering forbudt på fortove i hele landet men enkelte kommuner kan give tilladelse med skiltning

Kommentér på:
Må man holde ude foran sit hus?

Annonce