Online Tilmeldt:
3. maj 2004 Følger: 38 Følgere: 59 Biler: 14 Emner: 479 Svar: 5.240
Bakke ind i en postkasse {{forumTopicSubject}}
Jeg står i en mindre heldig situation.
Den 3. november sidste år kom jeg til at bakke ind i min svogers postkasse, og sagde selvfølgelig at jeg vil betale kontant da min selvrisiko er højere end værdien af postkassen. Men han mente ikke jeg havde penge til en ny postkasse. Så han sagde at vi bare kunne glemme det.
Da det egentlig passede mig meget fint, og jeg har ikke tænkt videre over det siden. Men i går fik jeg en opringning fra ham mo at han vil vide hvilket forsikringsselskab jeg har da han ville melde til hans forsikring.
Mit spørgsmål er så: Er det overhovedet muligt at melde en skade et år efter det er sket? Og går det ud over min selvrisiko og eventuelt min anciennitet?
Det skal siges jeg kun har ansvarforsikring på bilen.
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 947
Men er det ikke bare at give ham de penge unden at blande forsikring ind i det...? Og så er den sag ude og verdenen?
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 59 Biler: 14 Emner: 479 Svar: 5.240
Og det er sgu for latterligt at blande forsikringen i det da min selvrisiko er højere end skaden.
Jeg er heller ikke ligefrem venner med ham.
Men er det overhovedet muligt at melde en skade der er over et år gammelt?
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
Men ja lyder sgu som en lidt sær svoger du har dig der
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
Hvis du ikke kan modbevise med jeres aftale, så er han på sin gode ret til at gøre dette.
Du kan vælge bare at betale det hans forsikring forlanger, så bliver din forsikring ikke blandet ind i det - hvis du står til at få en "skade" registreret.
Ellers betaler du jo ikke fuld selvrisiko når erstatningen er mindre, end hvad selvrisikoen er.
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 947
maj 2004
apr 2007
De ordner alt det formelle og du får jo bare et girokort fra enten dem eller svogers forsikring.
koster intet og du spare alt korspendance tiden..
næste stunt du kunne gøre, var jo bare at tage den på din ulykkes forsikring, der er forhåbentlig da ingen selvrisiko på
Bare historien passer, og pengen bliver betalt, er alle jo glade
feb 2006
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 22 Svar: 148
sep 2004
Følger: 60 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 1.603
Så man skulle ud og tale med vedkommende og se på deres biler - plankeværk og lign. hver gang.
Og for det meste var skaden kun halvt så stort som det de havde ringet og sagt, samt både biler og andre ting, så for det meste heller ikke så fine ud, som de havde beskrevet det.
Så jeg begyndte at melde skaden til vores eget selskab hver gang, så tog deres taksator ud og gjorde skaden op, så fik vi en opgørelse , som var skåret ind til benet, med det beløb det ville koste at udbedre skaden.
Så kontaktede jeg ejerne og spurgte om de ville have udbedret skaden til feks. 2500kr eller de ville have en kontant erstatning på 2000kr, sjovt nok ville 90% så pludselig have de 2000kr i kontanter, for de ting , der normalt var ubetalelige.
Og jeg brugte ingen tid, da det blev gjort af vores forsikrings selskabs taksator, vi betalte bare selv direkte til den skadeslidte , i de tilfælde hvor det ikke kunne betale sig at få forsikringen ind over, som var langt de fleste.....
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 59 Biler: 18 Emner: 354 Svar: 2.043
Og hvis ikke han har den gratis skade og de dækker, så stiger den allerede fra start.. og det ville være lidt røv at stige flere tusinde om året, pga en postkasse til 500-1000,-
til trådstarter : Jeg ville bare lige minde ham om han selv sagde det var ligegyldigt, og derfor mener du ikke han skal rode mere rundt i det.. det lyder som om han vil køre den helt store tur af på forsikingen og så få dækket både postkasse, bedet, blomsterne og så lige de to træer der også står der, bare for at få dem til at punge ud.. du siger bare til ham, at det gider du ikke, hvis han vil ha den dækket kommer han med producent og modelnavn på postkassen, og så skal du nok fremskaffe en postkasse.. og hvordan du gør det, skal han slet ikke blande sig i
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Hvis i er så meget uvenner, er du så sikker på at det er den samme skade? Det kan være han selv er kommet til at bakke i den siden den nu skal erstattes?
Ved mange skader er det nok at ringe til forsikringsselskabet, og sige at der er en der anmelder en skade, som du gerne selv vil dække, såfremt det er lavere end selvrisikoen, og i dette tilfælde kan de jo så ikke rigtig registrere en skade, da de ikke har haft nogen udbetaling.
dec 2007
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 143
mar 2006
Følger: 77 Følgere: 77 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 783
Så er det ude af verdenen.
sep 2004
apr 2007
det må være en billig forsikring, hvis man også skal betale for deres besvær med kontakten.. det er jo stort set altid inkl. i kontigentet.
selvrisiko er selvfølgelig kun nødvendigt hvis skaden er større end da, ellers falder man ihvertfald hverken trin eller får friskaden brugt, hos min forsikring., så får man bare en regning man kan betale, hvor de har klaret alle formalier med modpartens forsikring.
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 607
maj 2004
Og min selvrisiko er vist på 5000kr.
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 139
Men det lyder til at være lidt en deb svoger du har dig der.. Træls!
dec 2007
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 143
Dit forsikringsselskab skal derfor ikke udbetale noget som helst. Har selv prøvet noget lignende.
nov 2013
Følger: 24 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 37
De (forsikringen) er jo ikke dummere end som så, og det er da muligt at de hopper på vognen og betaler i første omgang - her vil jeg lige indføje, at de med GARANTI! vil høre Din version af historien også - men inden de prygler Dig med forhøjet præmie, ancinitet reduktion, og kæmpe regninger, så skal de faktisk spørge Dig først, om Du virkeligt mener at De skal betale regningen...
Jeg har før fået smadret min bil halvt, og fået den lavet - betalt af forsikringen, hvorefter de så kommer og tilbyder at man stadig kan nå at betale selv, inden præmien stiger.
Hvis man har friskade-super-elite-halløj, sker det naturligvis ikke
Så - lad ham da bare melde det... så´n torsk!
maj 2004
Så i morgen kører jeg ud til svogeren og smider de penge i hovedet på ham.
sep 2004
Det ville jeg gå dem lidt på klingen med.
Min bror havde også en skade hvor en anden var trillet tilbage i ham ved en rundkørsel, det var min brors skyld da han efter "reglerne" har holdt for lidt afstand. Der gik næsten et år før det blev anmeldt, men forsikringen (Alka), hævede præmie og selvrisiko med det samme de fik besked på at der sandsynligvis kom en anmeldelse.
Dette blev dog annulleret, da vi fik forklaret at de endnu ikke havde dækket noget, og da de endelig fik besked på at der var en skade fik han tilbuddet om selv at betale, og så var der ikke mere i det. Men Alka ville meget gerne hæve hans præmie, det fik de dog ikke lov til. Og han er siden flyttet væk fra Alka, fordi de var for dyre.
Der var godt nok kasko på hans bil, det kan have en forskel hvis ikke du har kasko.
nov 2013
Ansvar er ansvaret for alle andre.
Og hvis de mener du skal stige i præmie, så skulle du måske liiige overveje at ringe til et andet selskab!
De er ligesom bankerne - kun købmænd - og købmænd er til at handle med.
Bare rul dig ud, man får ikke noget for at holde sin mund.
nov 2013
For de vil vel opkræve HELE selvrisikoen, og ikke kun skadeomkostningerne på den der postbox? Hvis den koster 3.000 og selvrisikoen er 5.000, skal det så forstås sådan, at de ud over at hæve din præmie, stikker differencen på 2.000 kr. i kassen??
Jeg havde givet dem et los i posen !!
jul 2011
Følger: 15 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 49
nov 2013
(indtil videre har der ikke været hobby-bombemænd der har kunnet tage livet af den til nytår) hehe
Bakke ind i en postkasse