{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

Opgradere xenon lygter 35w til 50w {{forumTopicSubject}}

Kan intet finde i lovgivningen om det er tilladt at opgradere xenon lygter med nyt godkendt system på fx 50w i stedet for de 35w det jeg har fået fat i nu har..

Vil jeg få meget mere ud af at skifte til 50w xenon i stedet for 35w??

Og nogle der ved om det vil være lovligt eller ej??

loven siger jo intet om watt godkendelsen.. Ihvertfald ikk på lygten.. den er godkendt til d2s.. Så hvis man i princippet kan finde en 200w d2s pære som er egodkendt er det vel lovligt at smide den på med tilhørende balast? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opgradere xenon lygter 35w til 50w
  • #1   18. nov 2013 Emre, fordi at alle i DK ved i dag, man må ikke ændre på noget som er "std"
    Jeg vil nu tro at det er ulovligt og ændre det, jeg mener at lysstyrken bliver målt i lumen, og det vil jo ikke stemme overens med den type godkendelse der er til lygten.
    Men om det bliver opdaget er en ting.
    Men de kan jo indkalde dig til syn hvis de synes dine lygter er for kraftige. Så det kan blive dyrt i sidste ende smiley


  • #2   18. nov 2013 Jamen har aldrig hørt eller læst om watt godkendelser og power godkendelser om pære.. Har altid set at er pæreren godkendt kan man bruge dem..

    Det er vel det vi er ude i? smiley

    Men okay ser faktisk ud til der ikk findes nogle godkendte 50w xenon pære.. Alle de originale jeg har fundet er på 35w nemlig.. Men okay ca 3500lm kontra 1500 fra normale h7... Det skal nok blive godt.. smiley


    men ja skulle nok bare have skrevet til trafikstyrelsen.. Håbede bare der var en natteravn på bg som måske kendte til reglerne smiley


Kommentér på:
Opgradere xenon lygter 35w til 50w

Annonce