{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.785 visninger | Oprettet:

Bilsyn udskydes 3 dage? {{forumTopicSubject}}

Står i den situation at jeg skal have synet min bil, dog er der en flækket forrude som er bestilt, og som tidligst kan smækkes i om en uge (fredag d. 20) Bilen skal synes inden d. 17, og det kan den ikke nå uden og blive kasseret, da flængen i forruden er i synsfeltet. Den har været betinget godkendt før.

Derfor; Kan jeg godt køre i bilen de 3 dage, da jeg skal til og fra arbejde er jeg ret afhængig af bilen, uden at pladerne ryger af? det er sølle 3 dage for en flækket forrude, som ikke er særlig vildt i mine øjne. Og i såfald jeg bliver stoppet, pga. overskredet syn, hvor lang tid går der før politiets system er opdateret med at bilen ikke er synet til tiden? Det er mere om der kan gå op til flere uger, ville det ikke gøre noget, at den overskred syn med 3 dage? På forhånd tak! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilsyn udskydes 3 dage?
  • #1   13. dec 2013 Teoretisk kan politiet tage nummerpladerne hvis der overskrides. Men i praksis sker der ikke noget de første uger.

• #2   13. dec 2013 Du ved vel godt, at man ikke behøver vente til den dato der står på papiret, med at køre til syn? Det er bare fristen for det. Kan ikke forstå hvorfor folk ALTID skal trække den til absolut sidste øjeblik....

For at komme tilbage til emnet, så er det som Jesper siger. Du kan dog være MEGET uheldig, at blive stoppet af politiet og de begynder at slå bilen op. Så ryger pladerne, uanset hvilken undskyldning du kommer med

• #3   13. dec 2013 er det omsyn du skal have foretaget senest den 17 eller er det indkaldelses dato,
    men du har 30 dage fra første syn til du skal omstille, ellers er det et helt nyt syn og så kan de jo nemt kassere den på andre fejl.

Der går et par uger før politiet får besked på at inddrage dine plader.

• #4   13. dec 2013 Vis den har været betinget godkendt pga den rude før hvordan kan det så komme bag på dig at skal synes når den har været indkaldt i 2 mdr

• #5   13. dec 2013 Hehe, efter nærmere og have læst papiret, ja så er det til d. 17 og man kunne før. DOH! Troede det var specifikt d. 17, så jeg har først bestilt tid med rude osv. i denne uge, dog var der travlhed, samt mangel på reservedel så det kunne først blive fredag i næste uge. Tænker mere, hvis de slår min bil op - ren rutine om den så ville blinke om at den IKKE har været til syn, og så pladerne skal af? Det er ikke omsyn, men periodisk syn.

#3: De 30 dage skal bilen jo så holde stille, da den ikke må bruges hvis den er kasseret fra syn, så vidt jeg har forstået?

#4: Tiden flyver jo afsted, og for mig betyder den lille flænge ruden har ikke det store, men det gør det så tilsyneladende for reglerne...

Det er bare mere min samvittighed som ikke er til og køre rundt i en (ulovlig) bil og så blive stoppet...

• #6   13. dec 2013 Ved omsyning må du gerne køre bilen til og fra værksted.
    Ved overskridelse af syn må du i realiteten slet ikke køre i bilen. Så hvad vil du helst?

• #7   13. dec 2013 Ja naturligvis flyver tiden afsted men man ved jo syn er hver 2. År julegaverne glemmer man jo heller ikke til den 24/12 selv om det er hvert år

• #8   13. dec 2013 Andreas H du har jo modtaget indkaldelse 2 måneder før den skulle synes. Så du har haft hele 2 måneder til at klargøre den. Så det er da ingen undskyldning for man ikke kan køre til syn 2 måneder sendere.

Bliver bilen kasseret må den kun køre til og fra værksted. Og du siger du ikke vil kører rundt i en ulovlig bil? men du bruger den da nu ikke?

• #9   13. dec 2013 Hvis du har fået anmærkning ved sidste syn står der også at bilen ikke er lovlig før fejlen er udbedret, så "skam dig" du har haft 2 år til at skifte den, og læs din indkaldelse igen, der står jo at bilen SKAL være synet inden den dato, og har da lidt svært ved at forstå hvorfor folk altid lige i sidste øjeblik opfatter at bilen skal synes, jeg har altid mine synet mindst en måned før.

• #11   13. dec 2013 Puha, slemme slemme mig. Den blev betinget godkendt sidste syn (2 år siden). og så har jeg ikke tænkt mere over det, da der jo var 2 år. til. Dog går 2 år. hurtigt, tilsyneladende. Men det er ikke nogen undskyldning. Nu bliver fejlen rettet, dog med 3 dages forsinkelse. Og hvis #1 har ret i det der står, sker der ikke noget i teorien de første uger. jeg skal blot bruge sølle 3 dage.

• #14   13. dec 2013 #12 jeg fik af vide af een eller anden synsdame at der først ville komme bøder efter de sendte rykker ud. Det er ikke tilfældet på de 3 dage regner jeg med.. Men hvis politiets system ikke er opdateret med at bilen skulle være synet d. 17 skal de vel ringe ind og forspørge på den ?

• #15   13. dec 2013 flemming kongensgaard v jo du får altid 30 dage til omsyn, men det ændre ikke at bilen skulle ha været synet. De kan ikke fratage dig de 30 dage til et omsyn. Den dato man får er den sidste dag man skal være mødt op til syn, ikke at bilen skal stå synet.

• #16   13. dec 2013 Andreas H: du har faktisk kørt i 2 år, i en ulovlig bil, som de har kunnet klippe pladerne på, ved at du ikke har udbedret anmærkningen fra sidste syn, så det er jo 2år og 3 dage du overskridder.

En betinget godkendelse betyder at du skal køre fra synssted til reperatør og få fejlen udbedret, så du kan køre lovligt.

• #17   13. dec 2013 Lasse P: syntes du lige skal læse på papierne igen, der står at bilen skal være synet og godkendt senest den dato.

• #19   13. dec 2013 Aksel der står bilen skal fremstilles til syn senest den dato inet med at bilen skal være godkendt senest den dato.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #21   13. dec 2013 Så vidt jeg har oplevet, og har fået oplyst, så kommer bøden først 9 uger efter den dato der står i det første brev... Så reelt set, gør de 3 dage ikke noget

• #22   13. dec 2013 nej der står at den skal være fremstillet til syn inden dxx/xx-xxxx ikke at den skal være godkendt..

• #23   13. dec 2013 Aksel http://politirapporten.nu/wp-content/uploads/2013/09/Indkaldelse....kopi_.jpg så tror det er dig der lige skal læse det brev igennem igen Nej det forlænger ikke syns perioden da du har mødt om iden sidste fremmøde frist de 30 dage er jo netop kun til omsyn efter du har mødt op til et syn.

• #24   13. dec 2013 Det ændrer stadig ikke på, at bliver han stoppet i en rutinekontrol en af dagene mellem synet og reperation, og politiet slår bilen op, så koster det plader + en bøde

• #25   13. dec 2013 Som #1 skriver at der ikke sker noget de første par uger. Er det fordi det ikke er opdateret i politiets system? man har da set og hørt om at politiets system ikke altid er ajour hvad angår forsikringssager på biler.

• #26   13. dec 2013 Men hvorfor får jeg så af vide at jeg ikke får en bøde før 1. rykkerbrev om at den skulle være til syn? det er måske 2 forskellige statskasser?

• #29   13. dec 2013 Bliver du taget den 18. kan de hvis de vil tage dine plader og stikke dig en bøde.

• #31   13. dec 2013 Aha, men hvad så med det at jeg har nu har kørt rundt i 2 år. "ulovligt" har de også kunne se det, og teoretisk stoppe mig og klippe pladerne? Mener der står i sidste syns rapport, at fejlen skulle være udbedret senest til næste syn?

• #33   13. dec 2013 Andreas der står at dit køretøj ikke er lovlig inden fejlen er udbedret, så ja dine plader kan klippes

• #35   13. dec 2013 Peter R ja hvis den ikke er kørt til syn senest den 17. Tager han op d. 17 og dumper så har han været til syn og får 33 dage til et omsyn

Folk blander altså noget sammen nu
    Bøden på de 2000 kommer 10 uger efter, hvis han ikke er mødt op til syn inden d. 17.

Politiet kan give bøde dagen efter, hvis han ikke er mødt op til syn den 17. eller at den dumpede og han så bruger den til hverdags kørsel. Da den kun må benyttes til og fra værksted.

Møder han op til syn d.17 og den dumper så har han 33 dage til omsyn. Da den 17. er sidste dag til fremmøde til synet og ikke hvor bilen skal stå synsklar.

• #39   13. dec 2013
    Kopieret fra trafikstyrelsens hjemmeside

Et administrativt bødeforlæg udskrives, hvis din bil ikke er synet, godkendt eller afmeldt inden for den lovpligtige frist, som Trafikstyrelsen har givet dig, og er således en måde at afslutte din sag i Trafikstyrelsen.

Bødeforlægget udskrives udelukkende på baggrund af dataudtræk fra Køretøjsregisteret (DMR). Det vil sige, Trafikstyrelsen foretager ikke nogen vurdering af sagen inden udskrivning af bødeforlægget.

Betaler du bødeforlægget, erkender du, at dit køretøj ikke blev synet, godkendt eller afmeldt indenfor den frist der blev givet, og din sag i Trafikstyrelsen afsluttes.

Betaler du ikke bødeforlægget, anses du for ikke at have erkendt bødeforlægget, og sagen vil i denne situation blive oversendt til Politiet. Dette skyldes, at Trafikstyrelsen ikke er bemyndiget til at træffe afgørelse om bødeforlægget eller til at inddrive det. Det er derimod Politiet, der foretager den endelige vurdering. Du kan læse mere om dette under menupunktet

• #42   13. dec 2013 Peter R tag du nu en snak med synhal dan dato er den sudste dag du har til at møde op. Det er ikke hvor bilen skal stå synet.

Du misforstår det jo. Det de skriver er jo, du får en sidste frist for at køre til syn altså d.17 Så kan den enten blive godkendt eller dumpe. Dumper den har du 33 dage lovligt til at få den synet i. Har nok kørt de første 1500 køretøjer til syn og haft kontakt med trafikstyrelsen omkring den dato nu. Skal da med gælde få en mail fra trafikstyrelsen der bekræfter dette for dig.

• #46   13. dec 2013 Aha! Men hvad med deres nye automatiske nummerplade genkender? Den kan vel se om bilens restance, overskredet syn osv. med det samme?

• #49   13. dec 2013 Andreas, nu har du jo kørt i 2 år ulovligt, så tag dog de 3 dage mere, eller fis til syn og få den betinget godkendt igen, skift ruden og tag det roligt bagefter, chancen for at du bliver stoppet eller får en administrativ bøde er jo minimal.

• #50   13. dec 2013 Jeg kan vel ikke få den betinget godkendt 2 gange?

• #51   13. dec 2013 hvis du vil være sikker på at du ikke mister dine plader så få det værksted som skal skifte ruden til at udskrive et stykke papir hvor der står at ruden er bestilt,da den første var skadet ved hjemkomsten og så køre du forbi den synshal hvor du skal ha synet bilen og viser det papir så kan du få dit syn udskudt i nogen dage..
    har selv prøvet det med min svigerfar´s bil smiley og syns manden sagde at vi jo ikke kunne gøre for at den rude var skadet da den kom hjem at det så var min svigerfar som havde set forkert på det brev skulle han jo ikke vide *GG*

• #54   13. dec 2013 Peter R

Mente nemlig også før den skulle stå synet, men vi fik et andet svar fra dem. Da vi havde en masse køretøjer på plader der skulle til syn da de lavede den nye motorvej fra sønderborg til kliplev

har sendt dem dette og så må vi se hvad de siger. For det du linker til var ikke det de sagde til os.

Hej.

Håber i kan afgøre en diskussion. Vedrørende sidste syns drist.

Bilen er indkaldt og står til sidste fremstilling til syn 17.december.

Person A siger så der skal bilen stå synet. Og hvis den dumper får man ikke 33 dage til omsyn.

Person B siger d. 17 er den sidste dag hvor bilen senest kan møde op til syn og ikke skal stå synet, og hvis den så dumper har man lovlig 33 dage til et omsyn

På forhånd tak for svar

• #60   13. dec 2013 Peter R ja netop. Men vi har fået at vide fra Trafikstyrelsen af at den dato var senest fremmøde og ikke hvor den skulle stå synet. Og burde så ikke være andre regler for syn ved erhvervs maskiner end biler,lastbiler osv. Så hvis de nu siger det har de aldrig skrevet så skal vi finde den mail på firma pcen igen. For så skal de ha styr på hvad de siger til folk.

• #64   13. dec 2013 Peter R venter og ser hvad de siger, for du kan jo se jeg selv har skrevet det før også. men ja efter deres side er det jo som sagt de 33 dage inden sidste fremstillings frist.

Johnny Det som Peter R skriver er også det jeg havde skrevet før. Men De har så skrevet til os at man bare skulle ha haft køretøjet op til syn denest på dagen. OG så havde man 33 til omsyn og det holder ikke med hvad der står på deres hjemmeside. For der står der de 33 dage skal modregnes fra sidste frist.

• #67   13. dec 2013 Peter R skal jeg nok smiley

• #68   19. dec 2013 Sådan som jeg oplevede det med in hilux tilbage i december 2008,
    Jeg kørte til syn, og der blev konstateret en fejl, kan ikke huske hvad den var, men bilen blev betinget godkendt, og da sagde han til mig jeg skulle få det lavet, og komme og vise ham det, ALTSÅ ingen omsyn, derfor ikke ulovlig, men i 2010, der blev den kasseret på en masse ting, og der blev der så skrvet "KAN GODKENDES VED OMSYN" og der fik jeg 30dage til at lave det. Altså i 2008, var den stadig lovlig selvom den var betinget godkendt, men i 2010, var den først lovlig efter omsyn,

BTW jeg vidste god den ville dumpe i 2010, men det var billigere at køre til syn, betale 450kr også få den godkendt ved omsyn til 250kr, istedet for at køre den til eks. fdm og få lavet syns check til 500 også alm syn til 450:)

• #69   19. dec 2013 Betinget godkendt er når det er en fejl som man bare skal have rettet på inden næste syn. Det kan være en forlygte der er justeret en smule forkert ind, eller lignende i samme bagatelområde.

Når den først kan godkendes ved omsyn, er det fordi at de vurderer at de fejl/mangler der er KAN være potentielt farlige, det kan være bremser der er slidte eller rust på bærende dele eller lignende.

Det er to MEGET forskellige ting Sonny smiley

• DisConFlubberated

#70   20. dec 2013 Bilfreaken - Nej, det er forkert, som andre også har skrevet. Fejlen skal rettes omgående, ellers er bilen ikke synet og godkendt, og IKKE bare inden næste syn.

• #71   22. dec 2013 Så forklar mig lige hvorfor jeg ikke skulle til syn med min bil igen da den blev betinget godkendt i marts måned? Reg AB83279

Det, og kan godkendes efter omsyn ER to forskellige ting?

• #72   22. dec 2013 bilfreak fordi betinget betyder du kan køre hjem og lave fejlen uden at skulle til omsyn igen. Det betyder ikke du har 2 år til at lave fejlen i. Fejlen skal laves med det samme. http://www.fdm.dk/faq/hvad-betyder-synsresultatet-betinget-godkendt

• #73   28. dec 2013 Hvad er forskel på omsyn og betinget syn

• #74   28. dec 2013 Omsyn er med fejl der skal laves og godkendes af synsmanden f.eks bremser der ikke virker korrekt. Betinget syn er små fejl der ikke kræver et omsyn f.esk defekte pærer.

• #75   28. dec 2013 Så kan man køre 2år eller hvad hvis den er "Betinget" ?

• #76   28. dec 2013 Nej du skal køre hjem og få lavet de fejl før den er godkendt. Den står som betinget i deres system, stopper politiet dig. Kan de se den kun er betinget. Og give dig bøde hvis du ikke har lavet de fejl. Betinget betyder kun det er fejl der skal laves med det samme men kræver ikke du kører ind til et omsyn.

• DisConFlubberated

#77   28. dec 2013 Og der er stor forskel på, hvad de forskellige synsfolk mener der kan godkendes som betinget. Nogle mener at rusthuller i bunden op til 50 mm kan godkendes som betinget...

• #78   28. dec 2013 Jesper før gik en reve i forrunden ikke også uder betinget?

• DisConFlubberated

#79   28. dec 2013 Det kommer an på hvor den er henne, nogle gange er de ligeglade. Jeg kørte min bil til syn i den lokale synshal, både med nogle små stenslag i omegnen af synsfeltet, og så er den revnet i bunden af ruden. Synsmanden sagde, at de stenslag lige var for små og placeringen var forkert, i forhold til de nye regler, til at han måtte påtale det. Det har noget med antallet, størrelsen og placeringen på ruden at gøre, i regelsættet er der markeret en firkant, hvor der ikkemå være noget indenfor... Jeg havde ikke sagt noget om det i forvejen, så han begyndte selv at ævle løs om det...

• #80   8. jan 2014 Så fik man svar

SYN Indkaldelser til syn <SYN@trafikstyrelsen.dk>

11.29 (14 minutter siden)

til mig

Hej Lasse.

Det korrekte svar er B. Det er således, at bilen blot skal være fremstillet til syn den dag der er senest frist for fremmøde. Er det sådan at bilen skal til omsyn har man 33 kalenderdage til omsynet også selvom fristen for fremmøde så overskrides og uden at der udstedes et bødeforlæg.

Venlig hilsen

Birte Grevenhoff
    Kontorfuldmægtig

Trafikstyrelsen
    Danish Transport Authority
    Kundecenter
    Edvard Thomsens Vej 14
    DK-2300 København S
    Telefon: 7012 9040 mellem kl. 09.00 - 15.00
    Fax: 33381424
    Mail: syn@trafikstyrelsen.dk

Fra: Lasse P. [mailto:llpedersen@sol.dk]
    Sendt: 13. december 2013 21:35
    Til: ts Info
    Emne: Vedrørende sidste syns frist

Hej.

Håber i kan afgøre en diskussion. Vedrørende sidste syns drist.

Bilen er indkaldt og står til sidste fremstilling til syn 17.december.

Person A siger så der skal bilen stå synet. Og hvis den dumper får man ikke 33 dage til omsyn.

Person B siger d. 17 er den sidste dag hvor bilen senest kan møde op til syn og ikke skal stå synet, og hvis den så dumper har man lovlig 33 dage til et omsyn

På forhånd tak for svar

Lasse Pedersen

Kommentér på:
Bilsyn udskydes 3 dage?

Annonce