{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.149 visninger | Oprettet:

Kan det virkelig passe at den er synet? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!
Gode råd mangles til denne lille oplevelse...

MEN, sidste måned brugte jeg utallige timer på at finde den perfekte bil til min mor, da jeg falder i snak med en (ud af til flink mand), første dag jeg fik lov at se bilen (d. 28 nov - en polo 6n), så den egentlig fin ud, den havde da lidt kosmetisk, men den kørte godt og havde ikke de normale rust skavanker den model plejer at have på karosseriet.
Jeg spørger ham så hvornår bilen var synet, og han svarede uden at tøve, at den var synet dagen før, altså d. 27.
Jeg syntes jo at det lyder fantastisk, så jeg ringer min far op som skal efterse og godkende bilen (just in case) dagen efter (d. 29), han finder et par meget små rust huller i inderskærmene.. og et klyt fikset udstødnings rør.. men det var egentlig også det..
Vi køber bilen, og på vej i bilen, trækker jeg synssedlen frem for at se om der stod anmærkninger.. så stod der at bilen var synet dagen før vi køber den, hvor jeg er ude at se den første gang, endda at synets sluttid var kl 10.18, men jeg mødte ham kl 9:30 og kørte først kl 10 ca...
(vi omregistrerede bilen hos denne syns mand, med tidligere ejer tilstede, som på vej ud derfra, lyder som en der kender synsmændende ubehageligt godt)
Men vi tænker ikke videre over det, før min mor får problemer med benzin lugt inde i bilen, og en bil som larmer ligeså meget som en *Brian bil*, osv.
Så mig og min far får bilen på lift, for at se om det nemt kunne fikses..
DER finder vi et halvt tærret udstødningsrør, 3-4 2x5kr store huller i bunden, og et nærlys som ikke virker....

Er det virkelig muligt at en bil kan blive synet, med den slags fejl??
Hvis ikke, burde jeg så gå videre med det, eller ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan det virkelig passe at den er synet?
  • #1   19. dec 2013 Alt kan lade sig gøre, hvis man kender den rette og har lidt penge under borderet...
    Jeg ville nok vælge at få en der har noget mere forstand på det til at gå bilen i gennem og høre hvad hans/hendes dom er.
    Det kan jo være at bilen er synet som en "venne tjeneste" er det en stor synshal, eller en lille lokal synshal den er synet i ?

• #2   19. dec 2013 Det du omtaler der, kunne meget godt lyde som et fusker syn, hvor den er synet uden synshallen har set bilen. For de fejl du beskriver, kan bilen ikke synes med.

En utæt udstødning kan en bil ikke synes med, da den så ikke kan CO testes ordenligt.

Rust kommer an på hvorhenne i bunden det er, men er der rust, kan den som bedst blive "betinget godkendt"

Hvis dette er rigtigt, kan synshallen miste sin licens hvis sagen kommer frem i lyset

• #3   19. dec 2013 Husk at anmelde synsmanden også, men kør lige ned og sig det til ham før du gør det. Så kan han skide i bukserne de næste par dage. smiley

• #4   19. dec 2013 Ring til FDM, eller kontakt en syns virksomhed, og se om de kan syne den som den står nu, og kan de ikke det, kan du fortælle dem om sagen evt også have syns godkendelsen med fra sidste syn.
    Der står også hvem der har synet den, og han står også ansvarlig for det.

• #5   19. dec 2013 Det er en forholdsvis stor synshal, derfor jeg syntes det er lidt vildt at den bare kan synes under bordet, hvis det er det den er blevet.

Laver selv biler, udfra alt hvad min far som mekaniker har lært mig..
    Den havde blandt andet hul i udstødning, lød som en Brian bil, 2 af hullerne sad i panelerne, og et helt inde under bilen også..
    Selv jeg syntes det virkede mærkeligt at en bil med sådan en bund, kan synes uden den mindste anmærkning... endda med et nærlys der ikke virker.. smiley

Kan bare ikke finde ud af om man burde gå videre med det ?

• #6   19. dec 2013 Det skal du.
    Næste gang er det måske en bil med dårlige bremser.
    Også er den helt gal.
    De skal sgu laver der arbejde ordentligt.

• #7   19. dec 2013 helt klart gå videre med det . snyd og fusk fra synshal/mand som sætter din mors ve og vel på spil, jeg havde ikke betænt mig med at gå videre med det

• #8   19. dec 2013 Synshallens størrelse har intet med sagen at gøre. Man kan købe syn alle steder.

Gå videre med det hvis du aldrig selv kunne finde på at betale dig fra et syn..

• #9   19. dec 2013 Da jeg syntes det ville være synd at min mor har brugt 16 tusind kroner på en bil, der burde være nysynet, og endda brugt 1700 kroner oveni for at få komplet udstødning på også..
    Hun har ikke fået at vide at der er huller i bunden endnu, da jeg stadig leder efter et tidspunkt hvor man kan fortælle det uden hun flipper helt skrot over at jeg/og min far har godkendt en bil der ikke er ok..
    som hun kan ende med at bruge endnu flere penge på, fordi den kan ende med at blive kaldt til om syn smiley

• #10   19. dec 2013 Kunne aldrig finde på at betale mig fra at få et godkendt stempel på en bil..
    For som Lasse skriver, kunne det ligeså vel være bremserne der var noget galt med..
    Jeg får snakket med min mor i weekenden, og får den kørt til en synshal næste uge og får deres vurdering ..
    Jeg fristes til at afsløre synshallens navn..

• #11   19. dec 2013 huller i bunden sku havde været opdaget. men det kan smutte.
    hullet udstødning. ja bare den er tæt til syn og ikke larmer /forurrener mere end tilladt så der ikke noget at komme efter.
    nærlys. det kan gå nå somhelst.
    benzinlugten. ja hvis der gå et par dage så det nok pga den er blevet tanket. det kan synsmanden jo ikke vide... så de har undskyldninger nok. men ville som minimum gøre synshallen opmærksom på problemet. (enehaveren af virksomheden/afdelingen) for de ansætter desvære klaphatte der syntes det er gode penge at fuskersyne...

• #12   19. dec 2013 Kan du ikke fikse de små huller der er og så undlade at fortælle din mor om det... ?
    Og sig du bare hvor den er synet....

• #14   19. dec 2013 Sø-propel.. Hullerne i bunden kunne ses med det samme den kom på lift.. de er så tydelige at enhver, som ikke har forstand på biler, ville kunne se dem..
    Ved godt at udstødning bare skal være tæt og ikke forurene for meget, men med et klyt fix med tape og ståltråd, samt et hul.. syntes jeg det virker underligt...
    Hov jeg har da sagt forkert længere oppe...
    Der manglede en pære i den ene lygte... ikke bare nærlyset som ikke virkede..
    Og en parkerings pære, ting... (altså den helt lille pære som sidder i lygten)

Den er synet hos Synshallen Esbjerg APS, bag Mercedes.

Jo jeg kan sagtens lave hullerne, men ikke uden hun opdager det... da jeg ville være nød til at have den på lift... og det har min mor ikke i hendes mini garage smiley

• #15   19. dec 2013 Mini Mee - Hov, 15 tusind også et skift af udstødningen efter på 1700 kr..
    Og bilen var pæn, den havde ikke kørt ret langt, den var eftersigende nysynet, og havde nye michelin dæk med alu fælg på. smiley

• #16   19. dec 2013 Jeg havde taget fat i manden der har synet den. Det står på rapporten. Og snakket med ham om det.
    For mange synsmænd har ik noget imod at gøre en vennetjeneste i "god" tro når folk lover at beholde bilen til sig selv.
    Så måske åbner du hans øjne for at hans ven måske ik er en ven.
    Og så havde jeg taget et par gutter med og besøgt sælgeren..

• #17   19. dec 2013 Der må faktisk godt være rust i bunden af en bil til syn.....der må også være huller i den, Bare det er i de rigtige zoner. Det skal faktisk ikke skrives på synsrapporten hvis de er under en hvis størrelse. Udstødningen må lappes med alt, bare der ikke går ild i det smiley Bilens motor skal selvfølgelig overholde miljø-krav, men det kan den også selvom udstødningen ikke er 100 % tæt.... Det med pærerne lyder lidt underligt.... I har nok købt en bil der er dårlige end ventet. men om det er synshallen der har skylden er jeg lidt i tvivl om smiley

• #18   19. dec 2013 Super, så ved vi da alle hvor vi kan syne en fuskerbil næste gang

• #19   19. dec 2013 #18 hvis du ik vidste det i forvejen roder du ikke nok med biler smiley Hver 2. synshal har en der er til salg..

• #20   19. dec 2013 Peter N - Jeg har personligt aldrig prøvet at kunne køre fra min adresse, som har ca samme afstand fra synshallen som han har, til at bilen er slutsynet på knap et kvarter.. I mit hoved får jeg det til at han enten er kørt der op, haft bilen udenfor, og de har fusket indenfor.. eller også er det et telefonopkald (som venne tjeneste), uden bilen nogensinde har været der.. smiley
    Hvilke zoner må der være huller?
    For min gamle mitsubishi blev betinget godkendt med rust langs panelerne under bilen.. og det var ikke engang hul..

Den her, den havde huller i inderskærme også.. et større hul tæt på panelerne, i begge sider.. kan ikke huske hvad det stykke hedder..
    hul i udstødningen.. og et inde midt under bilen... og andet rust.. smiley

• #21   19. dec 2013 Jeg skal ikke forsvare en synshal jeg ikke kender, og kan da nemt ske de ikke arbejder 100 % efter reglerne....Men hvis de syner biler der ikke er på deres matrikkel når de får besøg af trafikstyrrelsen er der store problemer. Om de tør det ved jeg ikke. Rust i Zone C er der ikke vildt store krav til..... Vedhæfter lige et link, hvis jeg kan smiley http://www.applusbilsyn.dk/til_syn/selve_synet/undervogn/karosseri/

• #22   19. dec 2013 Tak, men det mindste hul var ved omking 5 cm i diameter, det største ca 7 ... og der står gennemtærringer på op til 20mm .. smiley

• #23   19. dec 2013 Jeg laver da nogle biler, men bruger aldrig det at betale under bordet, jeg kan jo stort set ordne 90% af bilerne på den rigtige måde for den pris de vil have for det.

• #24   19. dec 2013 #23 vi er fuldstændig enige. Men man kender jo altid nogen der kender nogen. De prøver også bare at få røde bøffer og bleer til deres unger ligesom alle andre.
    Men selvfølgelig er der forskel på flinke synsmænd. Der er vennetjenester og så er der grådige folk der skider på om en køber dør af bremsesvigt imorgen..

• #25   19. dec 2013 jeg bruger dit råd med at møde op og snakke med synsmanden - Andre smiley

• #26   19. dec 2013 #25 Go pige.

• #27   19. dec 2013 Jeg ville sgu nok bare tage fat i sælger, hvad tror du synsmanden vil gøre andet end at kunne dumpe den i stedet. Han siger nok ikke at det beklager han her har du 5000,- til at få lavet fejlene. Nej hiv fat i sælger og sig du vil have et afslag, handlen tilbage, ellers må du gå videre med sagen.

• #28   19. dec 2013 #27 Hvis det viser sig at den er fuskersynet. Hvilket ikke er umuligt i dette tilfælde.
    Er det jo ikke sikkert at synsmanden er bekendt med at den skulle sælges.
    Så hvis den er fuskersynet er der 100% chance for at sælger handlede i ond tro og hmm.. måske.. 50%? chance for at synsmanden gjorde det.

Og nu skal vi ikke ind i en moralsk diskussion om at synsmanden er et dårligt menneske fordi han hjælper sin ven igennem syn. Du er heller ikke sur på pølsemanden når han giver dig gratis pølser. Men han ville nok ikke give dig dem hvis han vidste du døde af dem.

Synsmanden kan have været en "god" korrupt synsmand.

Sælger er bare en nar.

• #29   20. dec 2013 Andre, hvis det var en venne tjeneste for at manden kunne beholde den Selv, hvorfor så bede køber møde op til omreg samme sted, og dagen efter et syn ?:-)

- Er lidt bleg for at skulle møde alene op hos en mand der har snydt på den måde.. jeg er jo ikke ligefrem en stor bredskuldret mand.. nej dog ikke, en røv der har sat sig for tidligt.. griner..
    Nej tror jeg vil køre ned til synshallen og høre deres side af historien, så de kan gøres bekendt med at det altså muligvis foregår hos dem (: uden at give reg... for selvf at undgå et omsyn.. smiley også selv fikse hullerne til næste syn.. (:

Kommentér på:
Kan det virkelig passe at den er synet?

Annonce