Kan det virkelig passe at den er synet? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens!
Gode råd mangles til denne lille oplevelse...
MEN, sidste måned brugte jeg utallige timer på at finde den perfekte bil til min mor, da jeg falder i snak med en (ud af til flink mand), første dag jeg fik lov at se bilen (d. 28 nov - en polo 6n), så den egentlig fin ud, den havde da lidt kosmetisk, men den kørte godt og havde ikke de normale rust skavanker den model plejer at have på karosseriet.
Jeg spørger ham så hvornår bilen var synet, og han svarede uden at tøve, at den var synet dagen før, altså d. 27.
Jeg syntes jo at det lyder fantastisk, så jeg ringer min far op som skal efterse og godkende bilen (just in case) dagen efter (d. 29), han finder et par meget små rust huller i inderskærmene.. og et klyt fikset udstødnings rør.. men det var egentlig også det..
Vi køber bilen, og på vej i bilen, trækker jeg synssedlen frem for at se om der stod anmærkninger.. så stod der at bilen var synet dagen før vi køber den, hvor jeg er ude at se den første gang, endda at synets sluttid var kl 10.18, men jeg mødte ham kl 9:30 og kørte først kl 10 ca...
(vi omregistrerede bilen hos denne syns mand, med tidligere ejer tilstede, som på vej ud derfra, lyder som en der kender synsmændende ubehageligt godt)
Men vi tænker ikke videre over det, før min mor får problemer med benzin lugt inde i bilen, og en bil som larmer ligeså meget som en *Brian bil*, osv.
Så mig og min far får bilen på lift, for at se om det nemt kunne fikses..
DER finder vi et halvt tærret udstødningsrør, 3-4 2x5kr store huller i bunden, og et nærlys som ikke virker....
Er det virkelig muligt at en bil kan blive synet, med den slags fejl??
Hvis ikke, burde jeg så gå videre med det, eller ?
sep 2008
Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 93 Svar: 962
Jeg ville nok vælge at få en der har noget mere forstand på det til at gå bilen i gennem og høre hvad hans/hendes dom er.
Det kan jo være at bilen er synet som en "venne tjeneste" er det en stor synshal, eller en lille lokal synshal den er synet i ?
sep 2007
Følger: 95 Følgere: 98 Biler: 7 Emner: 61 Svar: 1.557
En utæt udstødning kan en bil ikke synes med, da den så ikke kan CO testes ordenligt.
Rust kommer an på hvorhenne i bunden det er, men er der rust, kan den som bedst blive "betinget godkendt"
Hvis dette er rigtigt, kan synshallen miste sin licens hvis sagen kommer frem i lyset
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 22 Svar: 1.170
maj 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 402
Der står også hvem der har synet den, og han står også ansvarlig for det.
jul 2012
Følger: 21 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 134
Laver selv biler, udfra alt hvad min far som mekaniker har lært mig..
Den havde blandt andet hul i udstødning, lød som en Brian bil, 2 af hullerne sad i panelerne, og et helt inde under bilen også..
Selv jeg syntes det virkede mærkeligt at en bil med sådan en bund, kan synes uden den mindste anmærkning... endda med et nærlys der ikke virker..
Kan bare ikke finde ud af om man burde gå videre med det ?
maj 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 402
Næste gang er det måske en bil med dårlige bremser.
Også er den helt gal.
De skal sgu laver der arbejde ordentligt.
feb 2006
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 22 Svar: 148
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 146 Svar: 1.624
Gå videre med det hvis du aldrig selv kunne finde på at betale dig fra et syn..
jul 2012
Hun har ikke fået at vide at der er huller i bunden endnu, da jeg stadig leder efter et tidspunkt hvor man kan fortælle det uden hun flipper helt skrot over at jeg/og min far har godkendt en bil der ikke er ok..
som hun kan ende med at bruge endnu flere penge på, fordi den kan ende med at blive kaldt til om syn
jul 2012
For som Lasse skriver, kunne det ligeså vel være bremserne der var noget galt med..
Jeg får snakket med min mor i weekenden, og får den kørt til en synshal næste uge og får deres vurdering ..
Jeg fristes til at afsløre synshallens navn..
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
hullet udstødning. ja bare den er tæt til syn og ikke larmer /forurrener mere end tilladt så der ikke noget at komme efter.
nærlys. det kan gå nå somhelst.
benzinlugten. ja hvis der gå et par dage så det nok pga den er blevet tanket. det kan synsmanden jo ikke vide... så de har undskyldninger nok. men ville som minimum gøre synshallen opmærksom på problemet. (enehaveren af virksomheden/afdelingen) for de ansætter desvære klaphatte der syntes det er gode penge at fuskersyne...
sep 2008
Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 93 Svar: 962
Og sig du bare hvor den er synet....
jul 2012
Ved godt at udstødning bare skal være tæt og ikke forurene for meget, men med et klyt fix med tape og ståltråd, samt et hul.. syntes jeg det virker underligt...
Hov jeg har da sagt forkert længere oppe...
Der manglede en pære i den ene lygte... ikke bare nærlyset som ikke virkede..
Og en parkerings pære, ting... (altså den helt lille pære som sidder i lygten)
Den er synet hos Synshallen Esbjerg APS, bag Mercedes.
Jo jeg kan sagtens lave hullerne, men ikke uden hun opdager det... da jeg ville være nød til at have den på lift... og det har min mor ikke i hendes mini garage
jul 2012
Og bilen var pæn, den havde ikke kørt ret langt, den var eftersigende nysynet, og havde nye michelin dæk med alu fælg på.
nov 2007
For mange synsmænd har ik noget imod at gøre en vennetjeneste i "god" tro når folk lover at beholde bilen til sig selv.
Så måske åbner du hans øjne for at hans ven måske ik er en ven.
Og så havde jeg taget et par gutter med og besøgt sælgeren..
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 1.116
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 165 Svar: 3.410
nov 2007
jul 2012
Hvilke zoner må der være huller?
For min gamle mitsubishi blev betinget godkendt med rust langs panelerne under bilen.. og det var ikke engang hul..
Den her, den havde huller i inderskærme også.. et større hul tæt på panelerne, i begge sider.. kan ikke huske hvad det stykke hedder..
hul i udstødningen.. og et inde midt under bilen... og andet rust..
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 1.116
jul 2012
jun 2007
nov 2007
Men selvfølgelig er der forskel på flinke synsmænd. Der er vennetjenester og så er der grådige folk der skider på om en køber dør af bremsesvigt imorgen..
jul 2012
nov 2007
jun 2007
nov 2007
Er det jo ikke sikkert at synsmanden er bekendt med at den skulle sælges.
Så hvis den er fuskersynet er der 100% chance for at sælger handlede i ond tro og hmm.. måske.. 50%? chance for at synsmanden gjorde det.
Og nu skal vi ikke ind i en moralsk diskussion om at synsmanden er et dårligt menneske fordi han hjælper sin ven igennem syn. Du er heller ikke sur på pølsemanden når han giver dig gratis pølser. Men han ville nok ikke give dig dem hvis han vidste du døde af dem.
Synsmanden kan have været en "god" korrupt synsmand.
Sælger er bare en nar.
jul 2012
- Er lidt bleg for at skulle møde alene op hos en mand der har snydt på den måde.. jeg er jo ikke ligefrem en stor bredskuldret mand.. nej dog ikke, en røv der har sat sig for tidligt.. griner..
Nej tror jeg vil køre ned til synshallen og høre deres side af historien, så de kan gøres bekendt med at det altså muligvis foregår hos dem (: uden at give reg... for selvf at undgå et omsyn..
Kan det virkelig passe at den er synet?