{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.466 visninger | Oprettet:

folk der ligger i venstre spor. {{forumTopicSubject}}

ikke fordi jeg køre 180 km/t på lande vejen eller, motervejen.

men tænker er der noget man kan gøre lovligt for at de fatter at de skal trække til højere.

fks. på motervejen hvor man må køre 110 km/t
og der ligger en eller anden og køre 95 km/t i højere spor.

- man må ikke trække højere om
- man på ikke presse.
- man må ikke give langt lys
- man på ikke holde dytte

er der noget man må gøre !
der er pisser irreteren de ligger der og det er enlig også farligt !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  folk der ligger i venstre spor.
  • #1   28. jan 2014 Du kan ikke gøre andet end at give dem et blink med langlys.. Ihvertfald juridisk set, hvis det ikke hjælper kan et hurtigt dyt vel afhjælpe det, men vil ikke anbefale det..

• #2   28. jan 2014 Du mener vel venstre spor? Og helt nøjagtigt overhalingssporet, og juridisk set faktisk ikke må bruges til andet.

Men jeg, jeg synes dog folk der ligger i midten af en 3 sporet er endnu mere iriterende, for så skal man trække 2 vognbaner ud og 2 vognerbaner ind fordi overhaling indenom er ulovligt. Jeg må erkende jeg har været så gal nogengange at jeg har markeret mig lidt under overhaling smiley

• Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 143
    #3   28. jan 2014 Hvid stofble op gennem soltaget og katastrofeblink på.

• #4   28. jan 2014 og der ligger en eller anden og køre 95 km/t i højere spor.

så overhaler du venstre om

• #5   28. jan 2014 Og det er blevet helt galt efter de har udvidet til 3 spor både omkring Vejle og det første stykke ind på Fyn.
    Folk ligger og tuller i midterste spor eller i venstre bane..
    Der skulle nok lige køres en oplysningskampagne på DK4, TV2 Fri, osv med vognbaneplacering for de fleste af de der ikke kan holde til højre er +40..

Nåh, *bitching off
    Jeg plejer lige at vippe det lange lys, så trækker de som regel ind. Nogle gør det ikke lige med det samme men det er et fåtal.

• #6   28. jan 2014 Det er bare mega træls.

Det værste jeg har oplevet var da jeg og brormand forrige år var i København for at se Classic race.

Da vi kørte hjem var motorvejen egentlig fri fra køge mod fyn. Men i venstre bane lå en sort peugeot 206 og kørte 100 præcis. To unge tøser. Det endte med at vi dyttede brugte langt lys og blinkede til venstre og det tog lang tid før de gad trække ind.

Da vi så endelig kom forbi (og det er næsten det værste ved det hele) kørte de kraftedme ud i venstre vognbane igen for at ligge der og nulre..

De burde få et klip i kortet !

• #7   28. jan 2014 Mener faktisk at der blev vedtaget en lov om at hvis man lå unødigt i overhalingsbanen kan man få en bøde i værste falde. Kan ikk huske hvor meget den er på. Men kan selv bande sådan nogle mennesker langt væk

• #8   28. jan 2014
    Kasper F husk du så lige skal melde det til politiet at du køre ambulance kørsel ellers er det strafbart.

• #9   28. jan 2014 Politiet burde være mere ude med riven der. MEN det farligt at stoppe i nødsporet for at skrive en bøde. Bøden giver ikke ligeså meget som at stoppe fart syndere og det jo hr og fru Danmark de stopper og ikke dem der rent faktisk nyder at køre bil. Sæt nu at de sku gøre nytte for samfundet og belære de håbløse belister om hvordan man pladserne sig. Uha nej så hellere en fotofælde og en termokande med kaffe

• #10   28. jan 2014 Du må godt blinke med det lange lys! Det signalere at du skal til at overhale eller gerne vil overhale. Desvære tror alle trafik idioterne at det er for at provokere fordi de ikke selv kender færdselsloven.

• #11   28. jan 2014 De ligger der sikkert pga. de sporkørte veje vi har herhjemme....Vi har jo så fine veje.. at det er til at brække sig over...

• #12   28. jan 2014 Kender det, ret irriterende hvis der ligger en stribe biler i højrebane med 100 km/t, og så en eller anden kegle man ligger bagved syntes at han skal overhale med 101 km/t.

Så er der også det at mange køre alt alt for tæt. De tænker ikke engang over det.

Danskerne kan bare ikke køre bil.

• #13   28. jan 2014 jeg søger en svar som også er lovligt, er det det med det lange lys,
    for bruger det selv hele tiden.
    men træls at vide det man laver er ulovligt

• #14   28. jan 2014 99% sikker på at du ikke må bruge lyset til at signalere, ligesom at du heller ikke må bruge hornet til andet end at advare mod fare.

• #15   28. jan 2014 Må vi ikke blinke til venstre i Danmark for at vise vores hensigt?

• #16   28. jan 2014 Det langelys (hurtigt kort blink) må man gerne bruge til at signalere overhaling, den lov blev oprettet til at varsle lastbiler om at man kommer med betydelig højere fart en lastbilen og at man overhaler (110kmt mod 80kmt) såvidt jeg husker.

• #17   28. jan 2014 kunne være fedt hvis du have en link eller en trofast kilde du kunne henvise til
    @ Christian WA

• #18   28. jan 2014 Jeg har det sådan, at det venstre spor, overhalingssporet er til at... ja.. gæt.. overhale.
    Så SKAL man ud at overhale, så gælder det om at kunne gøre det, uden at genere dem der kommer bagved.

Det har jeg lært af min kørelære dengang, og det holder jeg stadig ved.
    Man skal ikke overhale, køre ud for hajtænder, eller andet, hvis det er til gene for de billister der kommer bag ved dig, når du er kørt ud.

Så... SKAL man ud og overhale, og man kan se der kommer nogle bag ved, som kører noget hurtigere, så har man bare med at få overhalet, og komme ind til højre i en fart.
    -Og hvis man kan se en bil, man måske skal overhale om 2000m, så kør til højre alligevel. Der er jo nogle bag ved dig der gerne vil forbi.

• #20   28. jan 2014 Det lærer man i sin Teoriundervisning.
    § 32. Kørende skal, når det er nødvendigt for at forebygge eller
    afværge fare, ved lyd- eller lyssignal eller på anden
    hensigtsmæssig måde henlede andre trafikanters opmærksomhed
    på faren. I lygtetændingstiden skal fører af motorkøretøj
    anvende lyssignal i stedet for lydsignal, medmindre faren er
    overhængende. Lydsignal må ikke anvendes uden for de
    tilfælde, der er nævnt i 1. og 2. pkt., og må ikke vare
    længere end nødvendigt. Lyssignal gives ved blink med
    køretøjets fjern- eller nærlys.

Med den lovgivning, KAN MAN, såfremt man skønner at lastbilen slingre en del, blinke med lyset for at varsle.

• #22   28. jan 2014 Mange ligger der fordi de skal lige ud, og er bange for at blive "fanget" i en bestemt bane, og ikke kunne lave vognbaneskift pga traffik.

• #24   28. jan 2014 Selvfølgelig kan det lade sig gøre, men som sagt, danskerne kan ikke køre bil.

• #25   28. jan 2014 http://www.teoriundervisning.dk/artikel/trafik-ordbog

Ca midten nede af siden står der ang overhalingsblink..

Overhalingsblink Er fjernlyset, som kan benyttes til at fortælle forankørende, at man vil overhale. Kan også benyttes til at gøre en forankørende opmærksom på, at denne skal trække længere til højre på kørebanen.

• #26   28. jan 2014 Pisse træls når jeg komemr drønede med 180 i timen med blink lys og lange lys og så gider de klap hatte ikke flytte sig.

For satan nogle trælse hoveder!

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #27   28. jan 2014 køb en gammel spand og overhal indenom og så ud foran og blok bremserne, det er ret effektivt, og så håb på din bil kan køre derfra

• #28   30. jan 2014 Christian...

Jo man må godt blinke for at vise sine hensigter...

Men må også godt overhale hvis det ikke er til gene for den øvrige trafik...

Man må overhale når der er frit bagude som frit forude, og hvis du kommer med en højere fart og ender oppe i røven på en der kører 110 km./t så er der for dig jo ikke frit forude...

Der er alt for mange der tror de styrer farten i trafikken, og at deres lov er alles lov...
    Fordi der står 130 km./t på et skildt betyder det jo ikke at du SKAL køre 130 eller mere., du skal følge trafikken, og det gør du jo ikke ved at ligge og presse til overhaling....

Der vil altid vlære køretøjer der ikke kan opnå en fart på 80 km./t evt. op ad bakker, og hvis der kommer en bil med trailer, campingvogn osv. skal har da ikke blive bagved....
    Men med alle idioterne der ligger og presser hinanden mere eller mindre i venstra vognbane på motorvej, er der sku ikke meget plads til at overhale...
    Så hvis i syntes det er træls, så må i jo også syntes det er træls for en lastbil eller bil med trailet osv. at ligge bar ved en blokvogn eller lign, med 60 km. i timen og ikke kan komme ud til en overhaling...

Folks trafik kultur er da lige til at brække sig over....

Der sker stadig ulykker på motorveje, hvor der KUN køres i en retning....

Men det er jo altid andre skyld at man ikke kan komme frem i fuld fart i venstre spor....

Køb jer en kampvogn og mos den øvrige trafik..... smiley

Kommentér på:
folk der ligger i venstre spor.

Annonce