1.466 visninger
|
Oprettet:
folk der ligger i venstre spor. {{forumTopicSubject}}
ikke fordi jeg køre 180 km/t på lande vejen eller, motervejen.
men tænker er der noget man kan gøre lovligt for at de fatter at de skal trække til højere.
fks. på motervejen hvor man må køre 110 km/t
og der ligger en eller anden og køre 95 km/t i højere spor.
- man må ikke trække højere om
- man på ikke presse.
- man må ikke give langt lys
- man på ikke holde dytte
er der noget man må gøre !
der er pisser irreteren de ligger der og det er enlig også farligt !
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.356
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 82 Svar: 887
Men jeg, jeg synes dog folk der ligger i midten af en 3 sporet er endnu mere iriterende, for så skal man trække 2 vognbaner ud og 2 vognerbaner ind fordi overhaling indenom er ulovligt. Jeg må erkende jeg har været så gal nogengange at jeg har markeret mig lidt under overhaling
dec 2007
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 143
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 5 Biler: 7 Emner: 7 Svar: 548
så overhaler du venstre om
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 293
Folk ligger og tuller i midterste spor eller i venstre bane..
Der skulle nok lige køres en oplysningskampagne på DK4, TV2 Fri, osv med vognbaneplacering for de fleste af de der ikke kan holde til højre er +40..
Nåh, *bitching off
Jeg plejer lige at vippe det lange lys, så trækker de som regel ind. Nogle gør det ikke lige med det samme men det er et fåtal.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
Det værste jeg har oplevet var da jeg og brormand forrige år var i København for at se Classic race.
Da vi kørte hjem var motorvejen egentlig fri fra køge mod fyn. Men i venstre bane lå en sort peugeot 206 og kørte 100 præcis. To unge tøser. Det endte med at vi dyttede brugte langt lys og blinkede til venstre og det tog lang tid før de gad trække ind.
Da vi så endelig kom forbi (og det er næsten det værste ved det hele) kørte de kraftedme ud i venstre vognbane igen for at ligge der og nulre..
De burde få et klip i kortet !
jan 2012
Følger: 26 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 94 Svar: 263
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.873
Kasper F husk du så lige skal melde det til politiet at du køre ambulance kørsel ellers er det strafbart.
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 628
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.203
Så er der også det at mange køre alt alt for tæt. De tænker ikke engang over det.
Danskerne kan bare ikke køre bil.
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 88
for bruger det selv hele tiden.
men træls at vide det man laver er ulovligt
jul 2011
okt 2010
okt 2010
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 88
@ Christian WA
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 95 Biler: 3 Emner: 298 Svar: 1.320
Så SKAL man ud at overhale, så gælder det om at kunne gøre det, uden at genere dem der kommer bagved.
Det har jeg lært af min kørelære dengang, og det holder jeg stadig ved.
Man skal ikke overhale, køre ud for hajtænder, eller andet, hvis det er til gene for de billister der kommer bag ved dig, når du er kørt ud.
Så... SKAL man ud og overhale, og man kan se der kommer nogle bag ved, som kører noget hurtigere, så har man bare med at få overhalet, og komme ind til højre i en fart.
-Og hvis man kan se en bil, man måske skal overhale om 2000m, så kør til højre alligevel. Der er jo nogle bag ved dig der gerne vil forbi.
okt 2010
§ 32. Kørende skal, når det er nødvendigt for at forebygge eller
afværge fare, ved lyd- eller lyssignal eller på anden
hensigtsmæssig måde henlede andre trafikanters opmærksomhed
på faren. I lygtetændingstiden skal fører af motorkøretøj
anvende lyssignal i stedet for lydsignal, medmindre faren er
overhængende. Lydsignal må ikke anvendes uden for de
tilfælde, der er nævnt i 1. og 2. pkt., og må ikke vare
længere end nødvendigt. Lyssignal gives ved blink med
køretøjets fjern- eller nærlys.
Med den lovgivning, KAN MAN, såfremt man skønner at lastbilen slingre en del, blinke med lyset for at varsle.
jul 2011
jul 2011
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 46
Ca midten nede af siden står der ang overhalingsblink..
Overhalingsblink Er fjernlyset, som kan benyttes til at fortælle forankørende, at man vil overhale. Kan også benyttes til at gøre en forankørende opmærksom på, at denne skal trække længere til højre på kørebanen.
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 22 Svar: 1.170
For satan nogle trælse hoveder!
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Jo man må godt blinke for at vise sine hensigter...
Men må også godt overhale hvis det ikke er til gene for den øvrige trafik...
Man må overhale når der er frit bagude som frit forude, og hvis du kommer med en højere fart og ender oppe i røven på en der kører 110 km./t så er der for dig jo ikke frit forude...
Der er alt for mange der tror de styrer farten i trafikken, og at deres lov er alles lov...
Fordi der står 130 km./t på et skildt betyder det jo ikke at du SKAL køre 130 eller mere., du skal følge trafikken, og det gør du jo ikke ved at ligge og presse til overhaling....
Der vil altid vlære køretøjer der ikke kan opnå en fart på 80 km./t evt. op ad bakker, og hvis der kommer en bil med trailer, campingvogn osv. skal har da ikke blive bagved....
Men med alle idioterne der ligger og presser hinanden mere eller mindre i venstra vognbane på motorvej, er der sku ikke meget plads til at overhale...
Så hvis i syntes det er træls, så må i jo også syntes det er træls for en lastbil eller bil med trailet osv. at ligge bar ved en blokvogn eller lign, med 60 km. i timen og ikke kan komme ud til en overhaling...
Folks trafik kultur er da lige til at brække sig over....
Der sker stadig ulykker på motorveje, hvor der KUN køres i en retning....
Men det er jo altid andre skyld at man ikke kan komme frem i fuld fart i venstre spor....
Køb jer en kampvogn og mos den øvrige trafik.....
folk der ligger i venstre spor.