midlertidige prøvemærker (klistermærke nummerplader) {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg mangler hjælp til at få et juridisk bindende svar på mit spørgsmål da skat åbenbart ikke rigtig kan tage stilling til noget.
Jeg overvejer at anskaffe mig en brugt bil. ikke nødvendigvis nysynet men i forsvarlig stand.
Proppe den med subwoofere, forstærkere og batterier
Jeg ønsker ikke at bruge bilen til daglig. Jeg ønsker kun at kunne fragte den fra min bopæl til eks. Scandinavian Motor Show hvor den så står udstillet i 1-3 dage hvorefter den køres hjem igen.
Resten af tiden skal den bare stå ubenyttet på lager eller hjemme adresse.
Jeg ønsker derfor ikke at have udgifter til ejer afgift, forsikring mm.
Kan jeg få tilladelse til at benytte midlertidige klister prøveskilte til dette og hvordan gør jeg for at holde mig inden for lovgivningen. Jeg menes at ha læst at man skal udfylde / sætte kryds i nogen felter under udlevering af mærkerne og at der skulle være et felt kaldet "andet" hvad kan andet være og kan mit anvendelses formål ligge derunder.
Jeg har virkelig brug for at svar jeg kan bruge til noget.... positivt / negativt.... men afklaring ville være rart.
irrelevante kommentarer og "jeg tror nok" kommentarer osv. bedes holdt uden af denne tråd..... jeg ønsker kun konkrete svar eller hjælp til hvem jeg skal snakke med for at få dette afklaret.
på forhånd tak
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
- Afprøver og indstiller et nyt køretøj, men ikke når du tilkører køretøjet.
- Importerer eller eksporterer et køretøj til eller fra importørens eller eksportørens adresse,
- Prøvekører et køretøj i forbindelse med reparation, men ikke når du tilkører et istandsat køretøj.
- Afhenter eller bringer et køretøj ud ved reparation eller salg.
- Har nødvendig kørsel i forbindelse med registrering eller godkendelse af et køretøj.
- Overdrager et køretøj til en anden forhandler, andet udsalgs- eller udstillingssted eller lager.
- Demonstrerer et køretøj for en forhandler eller dennes personale.
- Demonstrerer eller afprøver et køretøj ved salg. Kørslen må kun finde sted efter forudgående anmodning i hvert enkelt tilfælde fra en eventuel køber af et køretøj af den pågældende type.
- Fotograferer eller filmer et køretøj i forbindelse med reklamemateriale. Kørslen må kun foretages af fabrikanten eller importøren af køretøjet.
- Kører i optog i forbindelse med åbning af salg af lodsedler til velgørerende eller almennyttige formål, eller i forbindelse med fx en lokal børnehjælpsdag eller et dyrskue. Du skal have tilladelse fra politiet.
jul 2003
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 47 Svar: 3.480
jun 2013
Følger: 19 Følgere: 16 Emner: 7 Svar: 56
maj 2006
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
Hvilken udstillingsted menes der så? Hvor beskrives der den afgørende forskel på udstillingssteder?
maj 2006
jan 2006
Giver ingen mening. Forhandlere bruger sgu da stort set ikke løse prøvemærker - de har faste prøveskilte
jan 2006
Jamen, det står der jo ikke. Hvis politiet skal kunne gribe ind, skal det kunne fremvises i lovteksten, ikke i en fortolkning af forskellige skattecentre.
Ligesom punkt 9 - der står sort på hvidt, hvem må benytte dette punkt.
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
- Afhenter eller bringer et køretøj ud ved reparation eller salg
og have en fake salg annonce med i bilen, evt aftal, med en kammerat, at hvis politiet nu vil af prøve det,
at de kan ringe til ham, da han er interesseret i og købe den.
har da virket, da jeg blev stoppet, og have en go forklaring.
maj 2006
Det skulle dog ikke undre mig, om det stod mere specifikt et sted.
midlertidige prøvemærker (klistermærke nummerplader)