{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.524 visninger | Oprettet:

Får jeg en bøde? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Her i november måned sidste år blev jeg stoppet af en betjent med en af de der håndholdte radarmålere. Han sagde at han havde målt mig til 80km/t hvor jeg måtte køre 50km/t. Da han havde tjekket mit kørekort kom han tilbage og sagde at jeg ikke fik noget papir med af ham, og at jeg skulle køre ordentligt.
Nu er det så jeg tænker: Var han flink og lod mig slippe? Eller kommer der en bøde senere? Synes ikke det fremgik klart af det han sagde. Rent tidsmessigt kan den jo stadig nå at komme. Sidst jeg blev blitzet af en fotovogn gik der over et halvt år, men når han nu ikke har fotograferet mig, skal jeg så ikke skrive under på at jeg vedkender mig forseelsen?

Håber der er en der ved noget smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vores Candy Vaskemaskine meler E11 fejl - Problem med det elektroniske kredsløb 1.500 kr.
  • skifte toilet 1.250 kr.
  • Tilskæring og installation af 2 (laminat)bordplader 2.500 kr.
  • Mine radiatorer virker ikke/virker dårligt. Siger sjove lyde og bliver kun varme i én side 1.200 kr.
  • Ophængning af TV og 3 billeder i betonvæg 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Får jeg en bøde?
  • #1   17. feb 2014 så vidt jeg forstår det, så får du ingen bøde..

• #2   17. feb 2014 Ring og spørg om de har noget på vej til dig.

• #3   17. feb 2014 Du er sluppet.

• #4   17. feb 2014 som udgangspungt vil du altid få et stykke papir på hva du er siktet for i dit telfælde vil du få et stykke papir på at i har talt sammen og at der kommer en bøde med posten og da du ikke har fået noget fra ham er lig med ingen bøde

• #5   17. feb 2014 Jeg skrev heller ikke under på noget på min og den kom også efter langtid ... så den kan stadig nå at komme , nogen gange er de bare en krig om at få det sendt afsted ,men du kan jo håbe at han har smidt hans seddel ud idet han ikke ville lave papirarbejdet smiley

alarm112
    jeg fik heller ikke noget papir ,fik bare en bøde ind af døren langtid efter

• #6   17. feb 2014 Du skal da ikke skrive under på noget som helst når du bliver stoppet at politiet... Der er ikke engang krav om at du skal have tilkendegivelse på at i har talt sammen ..men ring og hør dem af om du har noget der hænger...

• #8   17. feb 2014 Hmm ok. Må bare vente og se så. Tak for svarene.

• #9   17. feb 2014 Du havde fået en "kvittering" hvis du havde fået en bøde.

• #10   17. feb 2014 Og hvis du ikke har fået tilkendegivelse så ville det være fordi du har nægtet dig skyldig i forholdene, og da det ikke er tilfælde har han umiddelbart været godhjertet.

Jeg er ret sikker på det er sådan reglerne er, men jeg kan tage fejl dømt på de andres kommentarer ?

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.711
    #11   17. feb 2014 Ring op og spørg om de har glemt dig smiley

• #12   17. feb 2014 Betjenten skal give dig en kvittering og oplyse dig om bødens størrelse evt klip og hvorfor du får den.

Umiddelbart er du sluppet.

• #13   17. feb 2014 Carsten P
    Har du noget der bekræfter dette at man skal ha en kvittering ?

• #14   17. feb 2014 Hvis du er målt til 80 i en km zone, så slipper du ikke med en advarsel det er helt sikkert.

• #15   17. feb 2014 Så hellere ikke alt fir smart at køre så hurtigt i en byzone. smiley

• #16   17. feb 2014 Nej man Skal ikke have den.

Jeg har fået bøder selvom jeg ikke fik en tilkendegivelse med.

• #17   17. feb 2014 2.5. Bødetilkendegivelser på stedet i færdselssager
    2.5.1. Indledning
    Ved Justitsministeriets cirkulæreskrivelse af 16. december 1996 blev der udsendt en vejledning med retningslinjer om bødetilkendegivelser på stedet.
    Af vejledningen fremgår bl.a., at bødetilkendegivelser ikke kan anvendes, hvis der skal fastsættes en fælles bødestraf for flere samtidigt begåede overtrædelser.
    Som det fremgår ovenfor under pkt. 2.3., blev der ved lov nr. 475 af 31. maj 2000 i færdselslovens § 118 a, stk. 3, indført en ordning, hvorefter der bl.a. ved flere overtrædelser af færdselsloven som ud-gangspunkt skal udmåles den normale takstmæssige bødestraf for hver overtrædelse (absolut kumula-tion). Ifølge bemærkningerne til lovforslaget er det blandt andet hensynet til muligheden for at an-vende bødetilkendegivelser på stedet, der taler for indførelse af en ordning om absolut kumulation.
    På denne baggrund, og da det er hensigtsmæssigt at de væsentligste retningslinjer for behandlingen af færdselssager er samlet ét sted, fastsættes der efter aftale med Justitsministeriet nedenfor retningslinjer for anvendelse af bødetilkendegivelser på stedet i færdselssager.
    2.5.2. Beskrivelse af ordningen
    Ordningen indebærer, at politiet på gerningsstedet udfylder og udleverer en fortrykt bødetilkendegi-velse (formular P 665) og en bødetaksttabel (formular P 669) til den sigtede. I bødetaksttabellen skal den sigtede kunne se bødetaksten for den overtrædelse, pågældende sigtes for.
    Tilkendegivelsen fungerer som en underretning til den sigtede om sigtelsen og sagens forventede af-gørelse. Tilkendegivelsen efterfølges af et brev til den sigtede med opfordring til at betale bøden på et vedhæftet giroindbetalingskort. Politiet er i disse tilfælde fritaget for rapportskrivning, og tilkendegi-velsessagerne skal ikke behandles i politikredsens sekretariat.
    Betales bøden ikke, fremsendes sagen til indenretlig behandling efter de almindelige regler.

• #18   17. feb 2014 Bagermesteren: Hvis jeg forstår det rigtigt, så synes jeg det lyder som om man skal have en tilkendegivelse på stedet, med mindre der er tale om at der er begået flere overtrædelser samtidig. Er det korrekt?

• #19   17. feb 2014 Du skal kun have den når betjenten ikke skal skrive rapport. Så det er ikke altid man skal have den, men så skal der bare udfærdiges en politirapport.

Så selvom man ikke får den, så kan man sagtens få en bøde alligevel.

Kommentér på:
Får jeg en bøde?

Annonce