{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.385 visninger | Oprettet:

LED omfattet af brugtvognsgaranti? {{forumTopicSubject}}

Hej folks... Jeg har et spørgsmål vedr. nogen LED lygter.

Det drejer sig om en Audi Q5 fra 2009.
Den er blevet købt ved en forhandler i september 2013, og nu er den ene LED kørelygte i forlygten gået.
Jeg ved at pærer osv ikke er omfattet af brugtvognsgarantien, men hvordan står man mht. LED lygter? De er jo "bygget til at holde bilens levetid"?
Forhandleren synes ikke de hører under garanti, da det er en "pære"... Men ville sgu være lidt surt at skulle betale de 6-8.000 jeg forventer sådan en xenon lygte koster?!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LED omfattet af brugtvognsgaranti?
  • #1   5. mar 2014 Du har 6 mdr fuld reklamationsret også på en lygte... Det er ikke en pære! Det jeg næsten sikker på

• #2   5. mar 2014 Jeg ved at xenonpærer går ind under garantien ude ved Mercedes. Men lige LED kørelyset ved jeg ikke, men det burde da dækkes.

• #3   5. mar 2014 Dioder holder i teorien i lang tid, men elektronikken til dem gør desværre ikke, men er sikker på at det er omfattet garantien der kan dog være en selvrisiko når det er brugt vogn, men det burde du være oplyst om da du købte bilen.

• #4   5. mar 2014 Det er mine bedsteforældre, men forhandleren er lidt modvillig, så nu ville jeg bare lige undersøge sagen for dem, så de ikke selv skal til at betale. smiley

• #5   5. mar 2014 Hvis de har råd til sådan en bil, så har de vel også råd til en ny lygte? Eller andre utilsigtede reparationer.

• #6   5. mar 2014 Det har skam ikke noget at gøre med at de ikke har pengene... Det har de skam, der er ikke noget der... Det skal også bare laves.
    Men ville du betale 8.000 for noget, der egentlig ikke er dit ansvar? smiley Nej vel... smiley

• #7   5. mar 2014 Efter hvad jeg kan finde frem til skal de dække den.

Det er sjældent dioderne der går, men teknikken bag det, som der også bliver nævnt tidligere.

Derfor er det jo lygten der er defekt.

• #8   5. mar 2014 Sådan er det jo at købe brugt bil.

• #9   5. mar 2014 BMW power, nu er du jo dum at høre på smiley
    Jeg er selv uddannet mekaniker, så ved skam godt hva det vil sige at købe en brugt bil. Men det er jo derfor man vælger at købe ved en forhandler, netop for at være sikret de der fejl lige efter man har købt bilen... Det er jo derfor bilerne koster mere ved en forhandler!

Henrik T, har du det på skrift et sted fra, altså det du har regnet det ud fra? Jeg har ikke kunnet finde noget..

• #10   5. mar 2014 de første 6 mdr skal forhandleren vel bevise fejlen ikke var der da de købte den, det kan han ikke , og skal derfor dække det
    ,(ret mig hvis jeg tager fejl) men sådan er det i hvertfald hvad motoren angår, udover alm sliddele og det vile jeg ikke sige en lygte er(udover pæren)

en anden ting er så at man køber så dyr en bil og så skal man slåsse med fohandleren bagefter.. det sq under al kritik. god service skal man ofte lede længe efter

• #11   5. mar 2014 Jeg har lige været inde ved FDM i Hillerød. Han siger LED er en pære og derfor ikke er dækket af brugtvognsgaranti. Også selvom det er hele lygten.
    Det lyder bare lidt forkert i mine ører, men han har nok ret, desværre...

• #12   5. mar 2014 Nope smiley men kender en mekaniker der er ved VAG koncernen smiley

Kommentér på:
LED omfattet af brugtvognsgaranti?

Annonce