{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.403 visninger | Oprettet:

Magnus F
Magnus F
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 22

Skade/mangler på privatkøbt bil? {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.
Min ven købte her igår en brugt Golf 3 GTI, som ifølge sælger ikke fejlede andet end små ridser, og visuelle mangler.
Så langt så godt.
På vejen hjem fra sælgers bopæl, med bilen, efter alt papirarbejde er færdiggjort og handlen er afsluttet, finder min ven og jeg to fejl:
1. elruden i føresiden kan slet ikke åbnes. Om det er fejl i vinduesmotoren, eller hvad det er, ved vi ikke endnu. Det virker ihvertfald ikke.
2. føresædet sidder uhyggeligt løst. Igen, har vi ikke tjekket hvad der er i vejen. Kunne være en simpel bolt.

Jeg spørger nu de kloge bilhoveder:
Kan vi klage til sælger og kræve nogle penge igen?
Måske slå halv skade?

Inden i kommer for godt igang så skal det lige siges at det er hans første bil, så at vi ikke fandt disse fejl inden købet gik igennem er jo selvfølgelig for dumt. Men kan man ikke gøre noget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skade/mangler på privatkøbt bil?
  • #1   29. mar 2014 I kan ikke gøre en skid. Købt som beset (og tilsyneladende dårligt beset).
    Og seriøst, I regnede vel ikke med, at ALT var i perfekt orden på en næsten 20 år gammel bil pånær småridser??

• Magnus F
    Magnus F Tilmeldt:
    okt 2010

#2   29. mar 2014 Så må vi håbe på sælger er godsindet..
    Det er nok naivt, men bilen havde kun gået 186xxx km og havde stået stille i seks år, så vi troede vi havde gjort lidt af et fund. Men nej, alt skulle self ikke være i perfekt stand smiley

• #3   29. mar 2014 Ja, man kan da altid håbe, at manden har lidt penge tilovers, som han har tænkt sig at bruge på rudetræk til din bil...;)
    Og til en anden gang, pas VIRKELIG på med at købe biler, som har stået stille i længere tid... Det har de ikke godt af...

• Magnus F
    Magnus F Tilmeldt:
    okt 2010

#4   29. mar 2014 Tak for rådet du!

• #5   29. mar 2014 2 Micro fejl, og i tænker på at klage.. Det eneste i får med derfra er en erfaring til senere brug.

Ikke mere tuderi, bare kom afsted på snigertur i den nye vogn.

• #6   29. mar 2014 Arh hvis den kun fejler de 2 småting har I da være heldige. Køb et har øl og hjælp hinanden med at lave det i solen her i weekenden og kom videre. Hvis din ven ville have ny bil med garanti skulle han jo have købt en ved en forhandler.

• #7   29. mar 2014 Sædet er en standart fejl på en golf 3. Tager 5 min at lave og de hvide clips til bagenden af sædet koster hvis 10kr pr stk ved vw. Elruden kan nemt være fordi der er sat andre højtalere i bilen. Der er ingen form for garanti på et privat køb og brokke sig over de par små ting er i min verden helt til grin.

• #8   29. mar 2014 Hvis i kontakter sælger for at brokke jer over sådan nogle småting, så er i efter min mening nogle smålige mennesker. Selvom det er første bilkøb så betyder det ikke at sælger bør have dårlig samvittighed over det. Vi har stort set alle sammen prøvet at købe biler med fejl vi ikke havde opdaget. Tør øjnene og kom over det...

• #9   29. mar 2014 Det er sikker en ny rude motor og som før nævnt to små hvide clips. Få det fikset og kom videre.

• #10   29. mar 2014 I har ingen sag ud af det, for det første klap hesten.. Det en gammel bil.
    For det andet er det 2 fejl som selv min mor ville kunne tjekke og opdage, uden nogen form for mekaniker uddannelse. Det jo ikke skjulte fejl

• #11   29. mar 2014 gad vide om den så ikke også har gået 286xxx km når alt kommer til alt smiley
    held og lykke med den.

• #12   29. mar 2014 Er i begge to total dumme i kan intet gøre i har set bilen købt bilen så stop jeres pis er jeres egen fejl i kunne bare kigge bilen ordentlig igennem inden i købte den tør jeres øjne kællinger

• #13   29. mar 2014 Hvad sker der lige for sproget Allan M?
    Der er ingen grund til at begynde og svine folk til på den måde!

• #14   29. mar 2014 Bjørn M: Til trods for sproget, som måske lige er hårdt nok, så har han jo ret! Ved ikke hvad folk regner med, de har købt en BRUGT bil, ikke en ny eller noget der bare er tæt på at være ny, så man må forvente at der vil være små fejl og mangler - Var det mig der var sælger, så havde jeg da ligget færdig af grin, hvis jeg havde overset de 2 små fejl og knægten så havde ringet for at slå halv skade, christ, kom nu frisk, i har købt en gammel Golf GTI potte og ikke bare en hvilken som helst Golf, men den model der måske af alle Golf``er er mest kendt for at være lavet af metalrester fra dåseindustrien i Thailand(eller det skulle man ihvertfalde tro, sådan som en lyder og ruster), så underligt er det da ikke at tingene ikke hænger helt sammen smiley

• #15   29. mar 2014 Fejlene er så åben lyse at det er mig en gåde i ikke opdagede dem.
    Har i blot stået på afstand og kigget bilen?

Som køber har man en undersøgelses pligt - noget så indlysende som fejlene her kan man sgu ikke klandre en sælger for.

• #16   29. mar 2014 http://www.volkswagen.dk/da/models/den-nye-up-/velkommen.html

Næste gang køb en ny bil. Der kan man brokke sig. Der er noget meget smart på som hedder garanti

• #17   29. mar 2014 Står der total i kilometer displayet?

• #18   29. mar 2014 Steen T - reklamationsret med mindre andet er angivet af sælger smiley væsentlig forskel.

Og så burde folk efterhånden lære at tale pænt til hinanden. Egentlig utroligt at folk der kalder andre dumme selv er så dumme de ikke kan finde ud af at tale pænt.

• #19   29. mar 2014 Undskyld kære søde bjørn.men man har da for fanden ret til at tænke selv så er jeg sku egentlig ligeglad med hva du mener om mit sprog

• Magnus F
    Magnus F Tilmeldt:
    okt 2010

#20   29. mar 2014 Det var dog utroligt så meget lort man skal høre!

Tak til folk som bare snakker pænt.

• Christian H
    Christian H Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 74
    #21   4. apr 2014 Ufatteligt at folk ikke snart lærer blot at tjekke forummet igennem 2 minutter inden man opretter et emne.

Er der efterhånden omkring 500 tråde omkring lige netop dette emne??

• #22   4. apr 2014 Sædet er nemt. Det bare nogle nylon Dutter der skal skiftes.
    Ruden ha der er fler muligheder men alt kan findes billigt til dem.

Burde være 2 fejl i havde opdaget inden køb

Kommentér på:
Skade/mangler på privatkøbt bil?

Annonce