Demobil som udlejningsbil? {{forumTopicSubject}}
Har for 10 dage siden købt en "ny" Polo 1.2 TSI DSG fra 2013.
Denne stod som demobil hos Volkswagen Risskov med 3300km på tælleren.
Har i dag opdaget en kvittering i handskerummet fra Skat, hvor der står at den har været registreret hos Krone Kapital som ejer og RAC Denmark (AVIS Biludlejning) som primær bruger.
Endvidere står der
Tilladelse:
Udlejning uden fører
Mit spørgsmål er så om dette da skulle have været oplyst da en demobil, så vidt jeg ved, kun må være registreret hos forhandleren og blive brugt som "Demonstrationsbil".
Fordi jeg har da nogle forbehold for at købe en udlejningsbil da de sjældent bliver behandlet pænt?
jul 2004
Følger: 13 Følgere: 18 Biler: 9 Emner: 4 Svar: 1.517
jan 2011
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 94
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
Nok har alt ungdom i byen nok været ude og ræse den igennem, men det er så en helt anden sag.
En udlejningsbil, derimod er overdraget til en trediepart. I dette tilfælde et udlejningsselskab.
Jeg ville have langt større forbehold ved at købe end udlejningsbil. Hvorfor? Udlejningsbiler behandles langt hårdere end en demobil. En demobil har en tur i ny og næ rundt i lokalområdet a max en halv time. En udlejningsbil bliver kørt her og der og alle vejne. I 3 gear på motorvejen fra Aalborg til Odense? intet problem, bilen er kun en, jeg har lejet. Skal vi ryge? Intet problem - det er bare en jeg har lejet. Ups - der røg der sq lige en hapsdog ud over passagersædet - pyt med det - det er jo bare en jeg har lejet. Ind med 40 våde hunde på bagsædet. Pyt den kommer til at lugte - jeg har jo bare lejet den. Skal vi flytte for Fætter Fup? Intet problem. jeg har jo lejet en bil.
En udlejningsbil er at betragte som en brugt bil - ikke som en demobil. I dette tilfælde en brugt bil, der ikke en gang er ordentligt klargjort i og med den slags kvitteringer stadig ligger og flyder i bilen.
Personligt ville jeg tage dette dokument og køre tilbage til forhandleren og spørge til, hvordan han får den til at være en demovogn, nu hvor du har klokkeklar dokumentation for, at den har været SOLGT til AVIS og brugt som udlejningsbil.
Efter som du ikke har fået det, du har betalt for, ville jeg forlange en knækkelig kompensaton eller lade handlen gå tilbage. Hvis ikke forhandleren vil give nogle af delene, ville jeg kontakte VW-Danmark og spørge efter om det er normalt kotume. Alt efter deres svar, vil jeg gå til FDM.
jan 2011
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 94
Er dog stadig i tvivl om hvor sikker en sag jeg har, da jeg ikke er inde i reglerne for hvad definitionen af en demobil egentlig er??
Men synes jeg kan læse mig frem til at det kun er forhandler der må have haft den indregistreret?
Men må ringe til FDM i morgen, de må vel have nogle der kan give mig lidt indblik.
Demobil som udlejningsbil?