{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.324 visninger | Oprettet:

Bin Larsen
Bin Larsen
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 14

Dansk EU prøveplade. {{forumTopicSubject}}

Hvordan kan Skat sælge en EU prøveplade, uden at kunne give kunden et entydigt svar på, hvor han/hun må køre med denne?

Min motorcykel skal fra Danmark til Spanien. Men Skat oplyser, at de kun kan garantere, at pladen er gyldig til den franske grænse, og jeg derfor selv skal undersøge hvorvidt den bliver accepteret af det franske og spanske politi.

Jamen det er jo vanvittig, at Skat overdrager deres arbejde til borgeren på denne måde!

Men ... er du manden med de vise sten, og ligger du inde med oplysninger på dette spørgsmål?

Jeg ved at spørgsmålet har været rejst tidligere, men jeg syntes ikke der er givet et svar som holder.

Men kan du, hvor Skat giver op?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dansk EU prøveplade.
  • #1   22. maj 2014 Prøv at gi FDM et kald

• #2   22. maj 2014 en fast prøve plade som forhandlere har med eu symbol er gyldig i alle eu lande, en klister prøve plade er kun gyldig inden for danske grænser uden for der skal du have en eu prøve plade evt ved den tyske grænse som så er gyldig i hele eu hvis du køber 5 dages pladen, man skal være opmærksom på når vi snakker eu prøve plader i tyskland findes der område prøve plader og endags prøve plader. samt 5 dages prøve plader

• Bin Larsen
    Bin Larsen Tilmeldt:
    mar 2013

#3   22. maj 2014 FDM henviser til http://www.daniatruck.com/produkter/5-nummerplader/
    ... som er en meget dyr løsning i forhold til det som Skat havde og tilbyde. De tager "kun" 100 kroner pr. dag.

Men morpeus, hvordan kan du svare som du gør, når Skat har oplyst mig, som du kan læse i indledningen?

Hvis det er som du oplyser, så må løsningen være, at køre til grænsen på en dansk klister-plade, og derefter på den tyske plade.

Måske EU politikerne skulle stoppe med at måle krumningen på bananerne, og i stedet få ryddet op i dette EU prøveplade problem.

• #4   24. maj 2014 jeg er fuld ud klar over hvad skat oplyser men har prøvet det nogen gange efter hånden. og den eneste løsning som tyskerne godkender er faste eu prøve skilte.

• Bin Larsen
    Bin Larsen Tilmeldt:
    mar 2013

#5   24. maj 2014 Jeg ved ikke lige hvor filmen knækker, men mit spørgsmål er stadig hvorvidt Frankrig og Spanien accepterer midlertidige danske EU plader.

Dette simple spørgsmål er der tilsyneladende ingen som kender svaret på.
    Derfor har jeg spurgt det franske Gendarmerie Nationale. De har bekræftet at have modtaget spørgsmålet, og for 3 uger siden kunne de oplyse tilbage i en mail, at de havde registreret mit navn ???
    For 2 uger siden kunne de så oplyse i en mail, at min forespørgsel var sendt videre til de respektive kompetente myndigheder ???

Hvad skal jeg sige ... Boller fra Kohberg smiley

Kommentér på:
Dansk EU prøveplade.

Annonce