{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.644 visninger | Oprettet:

thomas r
thomas r
Tilmeldt:
12. jun 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Reklamstionsretten på brugt bil? {{forumTopicSubject}}

Hej bilbasen.

Jeg købte min A3, 1.4 tsfi, i april månede sidste år, hos en forhandler.

Jeg kunne efter er par måneder begynder at høre en skrætten fra motoren når jeg tændte den, dette blev gradvist værre og værre. Det gik hurtigt op for mig at der var tale om kæden, hvilket er et kendt problem på lige netop denne motor.

Jeg kontakter derfor sælger om problemet, han mener dog at det er meget normalt at denne mislyd er der når man tænder bilen.

Så efter længere tids diskussion, og efter jeg får blandet den lokale automester ind i det, ender han med at skifte kædestrammeren.

Dette hjælper på problemet for nu, den har stadig mislyden fra tid til anden, dog med flere ugers mellemrum.

Mit problem er at nu er det vendt tilbage, og motorlampen er begyndt at lyse.

Har sælger i forhold til reklamstionsretten krav på at lave dette, da fejlen allerede opstår under den halve års garanti, eller må jeg bide i det sure æble og selv punge ud. Det skal siges jeg ved det bliver en kamp uden lige, men trods alt en kamp jeg vil kæmpe da det koster ca. 15.000 at få den skiftet.

Håber nogle kan hjælpe med at svare på dette!

Mvh. Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reklamstionsretten på brugt bil?
  • #1   10. jun 2014 Den skal sælgeren æde.
    Du har 2 års reklamationsret på den reparation/udskiftning.


  • thomas r
    thomas r Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   10. jun 2014 Også selvom det nu er godt og vel 14-15 måneder siden jeg købte bilen?

    Men håber da det hænger sådan sammen!


  • #5   10. jun 2014 Thomas, du skal tælle fra den dag du fik bilen igen efter reparationen.
    Der er ikke tale om en garantisag her, men derimod en reklamation for den reparation der er foretaget.


  • #6   10. jun 2014 Og når ja, det jeg skrev gælder selvfølgelig kun hvis det er samme fejl.
    Hvis motorlampen lyser pga et eller andet andet, så hænger du på den.


  • thomas r
    thomas r Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   10. jun 2014 Den lyser pga kæden, har haft det lokale værksted til at fejludlæse den.

    Problemet er jo at han i sin tid skiftede kædestrammere, og ikke selve kæden.


  • #9   10. jun 2014 Lige godt hvad, har du jo 2 års reklamations ret når den er købt ved forhandler.

    Og vil sige at hvis det er kæden der er problemet, så har det været der siden du købte den, og han vil få svært ved og modbevise det ikke har, og derfor skal han ordne det.


  • thomas r
    thomas r Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #10   10. jun 2014 Jeg må prøve at ringe til ham i morgen og høre hvad han siger til det hele.

    Mange tak for jeres svar.

    Thomas


  • #11   10. jun 2014 Er det dig der har været ude ved os i Lemvig?

    Jeg under mig over der kun er skiftet strammer på den og ikke kæde, for det er jo som at pisse i bukserne for at holde varmen. Det hjælper et stykke tid, men det er ikke en holdbar løsning.


  • thomas r
    thomas r Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #12   10. jun 2014 Det er det ja.

    Jeg argumenterede også for at skifte kæden, men da jeg ikke har den store viden på området, og han var lidt sej at danse med, ja så er det jo så endt sådan her!


Kommentér på:
Reklamstionsretten på brugt bil?

Annonce