860 visninger
|
Oprettet:
Import bil, lovligt at kører den over grænsen? {{forumTopicSubject}}
Hej BG
2 x Spørgsmål
1. Jeg har tænkt på om det er lovligt at kører en bil på tyskeplader over grænsen, hvis man lige har hentet den ved en tysk forhandler, vi snakker projekt bil som ikke skal have betalt afgiften med det samme.
2. Skal man reporter til skat at man har et tysk køretøj i landet?
På forhånd tak!
Mvh. Nicklas
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.728
aug 2006
Følger: 14 Følgere: 10 Emner: 95 Svar: 666
Nej du behøver ikke at melde skat om du har en tysk bil stående i garagen.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
Men jeg har før kørt tysk bil til dk på tyske plader, og min erfaring er at de færreste betjente taler særlig meget tysk og dermed ikke gider stoppe biler på tyske plader hvis ellers bilen ser pæn ud og "normal" ud
Men du risikerer en ret kraftig bøde da det er en del lovbrud der er tale om.
Kørsel i uindregistreret køretøj
Kørsel i køretøj registreret i udlandet
Manglende forsikring
osv osv..
Lander nemt på 6000.- i bøde hvis det går galt, for slet ikke at snakke om hvis du kører galt i den !
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
sep 2007
Følger: 37 Følgere: 34 Biler: 4 Emner: 68 Svar: 763
okt 2007
Følger: 35 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 62
Tak for den hurtige respons nu vil jeg ned og se om jeg kan få en E46 coupe med lav KM og ingen rust i det tyske
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1971907
Nederste punkt.
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937
Du kan også få lavet nogle prøveplader i Padborg, men det er urimeligt dyrt i forhold til at købe alm. prøvemærker hos de tyske myndigheder - søg evt. nærmere i forum - emnet er behandlet flere gange.
nov 2007
Danske prøveskilte, og mærker. Er gyldige i tyskland.
Men kun når du kører en bil FRA Danmark til tyskland, vil tysk politi acceptere de danske prøveskilte/mærker. Henter du en Bil i hamborg, skal den køres til grænsen på tyske prøveskilte (mersalg i biksen)
Meeen skal du nu sælge en bil til en gut i munchen, og kører derned på de danske prøveskilte, og han takker nej til handlen. Så må du godt køre hjem på de danske igen..
Kort sagt, vores forsikring gælder, og vores skilte er lovlige. Men tysk politi vil helst have vi kører på deres. Jeg kører i tyskland HVER uge på danske prøveskilte, med biler der har retning mod DK.. Og en sjælden gang imellem, får vi en 30€ bøde.... fuck det
sep 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 63
Ved du om det virkelig er kørselsretning der er bestemede for om tyske eller danske prøveplader må benyttes???
Jeg har en bil som jeg har købt i Tyskland med tysk reg attest, den bil skal jeg have kørt til Litauen, kan jeg så sætte danske prøveplader på og køre mod øst??
Eller er det kun hvis bilen har en dansk registeringsattest at jeg må køre gennem tyskland??
sep 2013
Men kan kun se at denne regel er i strid med EU lovgivning om varer og ydelsers fri bevægelighed
nov 2007
sep 2013
fra hamborg er kiel jo osse retning mod danmark
nov 2007
Tror mere politiet ved færgen de interesserer sig for at papirarbejdet er iorden, og at bilen ikke er stjålet i Tyskland... Ikke at jeg siger Litauere er tyvknægte
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937
Import bil, lovligt at kører den over grænsen?