{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spacers og tyske regler?
  • #1   12. jul 2014 Alt hvad er lovligt i dk er også lovligt i Tyskland. Din bil skal kun opfylde dansk lovgivning. Det er en del af EU lovgivningen at man accepterer hinandens biler, ellers skulle nogle jo til også at montere sideblinklys hvis de skal til dk

• #2   12. jul 2014 Mine spacers er et par MM for brede ift dansk lov givning - Men du tror ikke det vil give problemer? De kender vel ikke de danske regler.

• #3   12. jul 2014 Nej tag du bare afsted. Så små sko går de ikke i smiley

• #4   12. jul 2014 Spaceres må kun benyttes i Danmark hvis de hører til et sæt fælge originalt, ellers er det ulovligt at benytte dem.

Men det er ikke noget du bliver tjekket for. Så kør du bare afsted.

• #6   12. jul 2014 Med spacers kan du få fælgen længere ud til skærmeme.

• #7   12. jul 2014 Michael - Fordi næsten ALLE fælg der køre med 4x108 i boltafstand, går imod bremse kaliberen på en 406 , pga de køre med så lavt et mål/ indpresnings dybde, så for mit vedkommende er det en nødvendighed, hvis jeg vil have mine OZ fælg på bilen.

• #8   12. jul 2014 Men det er jo ikke lovligt. smiley

• #9   12. jul 2014 Næh, det er det nok ikke, men hvad er alternativet? Der findes ingen fælg til en pug 406 ET15, så man kan jo blive nød til det.

• #10   12. jul 2014 Har du søgt fælge udenfor DK. For der findes OZ fælge med lavt ET i 4x108

• #11   12. jul 2014 gu findes der da fælge 4x108 ET 15 https://www.google.dk/search?rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&q=4x108&gws_rd=cr,ssl&ei=K2LBU7b4Dqa9ygPzuoG4DA#q=4x108+ET15&rls=org.mozilla:en-US:official Det er nok mere at det ikke er de fælge du kan lide der er i ET 15

• #12   12. jul 2014 Ja gu fanden findes der 4x108 fælg med et15 - men de koster enten mere end bilen ellers er de røv grimme.

har kigget i udlandet - Oz superleggera i 4x108 et15 et ikke til at skaffe.

jeg kan egentlig ikke se problemet i spacers, eftersom de er tyv godkendte burde det være sikkert nok

• #13   12. jul 2014 Tuv*

• #14   12. jul 2014 Det er ikke nok de er TÜV godkendte, Trafikstyrelsen regler siger noget andet

• #15   12. jul 2014 Ja, at man ikke må forøge sporvidden med mere end 10mm, det er jeg udemærket godt klar over. Men som jeg sagde igen - Så længe mine spacers er TUV godkendte, så regner jeg dem for sikre at køre med. Så må jeg syne den, med andre fælg om 2 år.

• #16   12. jul 2014 Montering af sporviddeforøgere (spacers) er ikke tilladt, medmindre de
    hører til de pågældende fælge (ses fx ved, at de er fastgjort til fælgen ved
    hjælp af en flange i navhullet og en springfjeder, eller er en del af bilens
    standardudstyr). Det på fælgen angivne e- eller ET-mål skal så korrigeres
    med tykkelsen af sporviddeforøgeren, når fælgenes indpresningsdybde
    kontrolleres

se side 307 i vejledningen af syn af køretøjer

• #17   12. jul 2014 Her er hele emnet.

1.7
    Sporvidden
    skal bevares uændret (i forhold til typegodkendelsen/original
    fabriksudførelse), eller holdes indenfor det eventuelt på typegodkendelsen
    angivne interval, eller indenfor det interval, som følger af alternativt angivne
    hjulmonteringer.
    Der tillades dog en forøgelse på 20 mm (10 mm pr. hjul) i forhold til den
    mindste sporvidde, der er angivet for den pågældende køretøjsvariant på
    typegodkendelsen (for ikke-typegodkendte køretøjer i forhold til den af køre-
    tøjsfabrikanten oplyste mindste sporvidde).
    Sporvidde er afstanden fra dækmidte til dækmidte. Sporvidden kan (for per-
    sonbiler, der er standardtypegodkendt efter 15. marts 1990) kontrolleres ved
    hjælp af oplysning om fælgenes indpresningsdybde (oftest angivet på fæl-
    gene med e eller ET). Bemærk, mindre indpresningsdybde giver større
    sporvidde.
    Montering af sporviddeforøgere (spacers) er ikke tilladt, medmindre de
    hører til de pågældende fælge (ses fx ved, at de er fastgjort til fælgen ved
    hjælp af en flange i navhullet og en springfjeder, eller er en del af bilens
    standardudstyr). Det på fælgen angivne e- eller ET-mål skal så korrigeres
    med tykkelsen af sporviddeforøgeren, når fælgenes indpresningsdybde
    kontrolleres

• #18   12. jul 2014 Så det du siger er?

Mine OZ spacers er TUV godkendte, og lovlige i DK, - Hvis de ikke var 20mm.

jeg har ikke tænkt mig at skifte fælg, pga det, hvis det er det du prøver på at overbevise mig om smiley

• #19   12. jul 2014 De er kun lovlige hvis de er lavet til fælgen, ikke hvis det er universal OZ spacers.

Jeg er ikke ude på at overvise dig om du skal skifte fælge, fortæller dig blot omkring reglerne intet andet.

• #20   12. jul 2014 Eller ET på mine fælg er 42 , og med 20 mm spacers bliver den jo så 22, så det burde sådan set være lovligt, hvis jeg skaffer 2 OZ spacere mere. Sporevidden er jo ikke mere end 7 mm bredere pr side.

• #21   12. jul 2014 Jeg tror ikke OZ laver uni spacere. De er selvfølgelig lavet til fælget.

• #22   12. jul 2014 Morten D hvis de er købt for sig selv er de ikke tilhørende de fælge. Hvad står der i dine Tüv papir hvilke fælgew de er godkendt med?. Og du må forøge med 10 mm pr side ud fra hvad bilens mindst tilladte ET er. Så det skal du jo kigge i typegodkendelsen for at se det. For de 15 kan jo allerede være 5 mm mere end det mindste tilladte ET

• #23   12. jul 2014 Fælgene er Oz, og de høre til de Oz fælg jeg har, som jeg allerede har sagt er de derfor lovlige.

15 er bilens standard et, men hvor kan jeg så finde ud af, om det ikke også er minimums?

• #24   12. jul 2014 Spacerne er Oz, originale Oz der medfulgte fælgene.

Kommentér på:
Spacers og tyske regler?

Annonce