{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.636 visninger | Oprettet:

Kenneth J
Kenneth J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Lease bil i Sverige eller Tyskland {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg overvejer om jeg måske kunne spare lidt penge, ved at lease en bil i enten Tyskland eller Sverige. Jeg har intet tilhørsforhold til landene, da jeg bor og arbejder i Danmark.

Hvordan er lovgivningen på dette område?

Venligst,
Kenneth

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lease bil i Sverige eller Tyskland
  • #1   17. aug 2014 Prøv du at undersøg reglerne for at køre i en udenlandsk ejet bil i Danmark som Dansk statsborger smiley Men det kræver mig bekendt at du har tilhørsforhold i landet for at kunne eje en bil i landet der er indregistreret

• Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    apr 2007

#2   17. aug 2014 Jeg frygtede desværre også, at der ikke var forskel på at købe/eje en bil og så at lease den, når det kommer til indregistrering. Så vidt jeg kan se, så gælder det at man enten skal have bopæl eller arbejde i udlandet - eller maksimalt opholder sig i Danmark 365 dage fordelt på 24 måneder.

Jeg googler lidt videre smiley

• Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    apr 2007

#3   17. aug 2014 Til dem der måtte have samme tanker, står der her hvilke undtagelser der findes: http://www.leaseplan.dk/pu/da/Undtagelser

• #4   17. aug 2014 Ved mine forældre skulle ansøge om special tilladelse til at køre i deres spanske bil i Danmark når de kørte hjem i den. Plus den så skal holde på privat parkering og ikke offentlig vej. Det er selvfølgelig et sats hvis man undlader, men det kan blive voldsomt dyrt hvis man ikke gør. Det er billigere for en der ikke ejer bilen at køre i Danmark på udenlandske plader. Der falder der bare en bøde på 1500 kr smiley

• #5   17. aug 2014 Det siger jo sig selv, at du ikke må køre en udenlandsk bil i DK uden der er betalt afgift..

Og flexleasing, eller forholdsvis registreringsafgift, blev faktisk indført, for at tyske leasing selskaber ikke skulle betale fuld afgift af deres biler, mens en dansker leasede dem.

Der er intet at gøre..

• #6   17. aug 2014 Så hvis man har en kammerat eller familie i udlandet, så kan man købe en bil, og indregistrere den i deres navn. Dernæst kan jeg ligge og trille rundt i den i dk, og hvis jeg bliver stoppet, så skal jeg bare betale en bøde på 1500 kr hvergang? Hvis det er tilfældet skal det da klart overvejes. smiley

• #7   17. aug 2014 Daniel, ja det er første gang du bliver stoppet. Anden gang bliver du eskorteret til grænsen og 3. gang konfiskeres bilen og du sigtes for undragelse af registrringsafgift... smiley

• #8   17. aug 2014 arhh, Så kan det ligesom være ligemeget. De har sgu da også tænkt over alt de svin smiley

• #9   17. aug 2014 Så må man jo nøjes med nogle gamle øser lidt endnu.. VÆK MED DEN REG AFGIFT!!

Kommentér på:
Lease bil i Sverige eller Tyskland

Annonce