{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køre uden bagkofanger?
  • #1   14. okt 2014 Jeg vil ikke mene at der er skarpe kanter som er til stor fare eller ulempe for andre

  • #2   14. okt 2014 Så længe der bare er lys på, tror jeg sq Kling og Klang er ligeglade.. Men - giv da din lokale politistation eller synshal et kald i morgen smiley

  • #3   14. okt 2014 Min søster har fået en bøde for det.

    Om betjenten så var lidt emsig skal jeg ikke kunne sige.


  • #4   14. okt 2014 Lys lygter nummerplade og nrplade lys er der og virker som det skal,
    Jeg må nok hellere være lige påpasselig så, hvis det kan give en bøde.


  • #5   14. okt 2014 tape den fast evt? .. medmindre den er sønder knust

  • #6   14. okt 2014 Det er kun lovligt hvis der ingen skarpe kanter er. Eller du f.eks er på vej til maleren med bilen.

    Bekendtgørelse om køretøjers indretning og udstyr m.v. (* 1)

    BEK nr 154 af 20/04/1977 (Gældende)

    § 42. Kørsel med bil som led i dens opbygning eller reparation og med ny bil mellem skib, bane og forretningslokale kan ske uden iagttagelse af følgende regler:

    1) Bestemmelser om forlygter, når kørslen sker uden for lygtetændingstiden. Bestemmelserne om lygternes placering kan dog fraviges uanset tidspunktet for kørslen.
    2) Bestemmelser om baglygter, nummerpladelygter og markeringslygter. Køretøjet skal dog under kørsel i lygtetændingstiden være forsynet med to baglygter.
    3) Bestemmelser om refleksanordninger, når kørslen sker uden for lygtetændingstiden.
    4) Bestemmelser om retningsviserblinklygter, haveriblink og stoplygter, såfremt tydelig tegngivning kan ske på anden måde.
    5) Bestemmelser om spejle, sikkerhedsseler og skærme. Køretøjet skal dog være udstyret med mindst eet spejl.
    6) Bestemmelser om dækmontering, såfremt de monterede dæk har en bæreevne, der mindst svarer til den aktuelle belastning.
    Stk. 2. For andre køretøjer finder bestemmelserne i stk. 1. tilsvarende anvendelse.

    Stk. 3. For påhængsvogn og sættevogn kan udover de i stk. 1. nævnte bestemmelser yderligere kravet om driftsbremse fraviges, såfremt vogntoget ikke fremføres med en større hastighed end 30 km i timen.


  • #7   14. okt 2014 Frakk...
    - Den kan aldrig samles som en kofanger igen smiley


  • #8   14. okt 2014 Tak lasse.

  • #9   15. okt 2014 Gaffertape kan gøre underværker... Havde en fætter som over åre fik lavet en hel dør af gaffertape i en gammel kadett.. Hver gang der kom lidt rust, fik det bare en stribe gaffer.. til sidst var der ikke rigtig noget dør tilbage indenunder, men skræmmende nok kunne det massive lag af gaffertape holde styr på det.

  • #10   15. okt 2014 Tror faktisk hvis jeg var betjent, at jeg hellere vil se en bil hvor kofangeren er pillet af, fremfor den hænger i laser i et par stykker tap, for der er altså noget sus i og turbulens når man kommer susende.
    Så som sagt, er der ingen skarpe kanter og nummerplade sidder i bagklappen er der ingen ko på isen, men jeg vil nok undlade at køre i byen eller på striben fredag aften med det, bare for ikke at vække for meget opmærksomhed smiley


  • #11   15. okt 2014 Køre self kun nødvendigt^^
    Det er jo ikke optimalt at køre uden:)

    Squirrel... Nej tak til gaffa:D


Kommentér på:
Køre uden bagkofanger?

Annonce