{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.138 visninger | Oprettet:

Jurist med speciale i bilkøb {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen
Jeg søger en jurist som kan hjælpe med en sag jeg skal køre mod en bilforhandler.

Har købt en bil, hvor den samme fejl bliver ved med at vende tilbage. Forhandleren har nu nægtet at udbedre fejlen, til trods for at fejlen stort set har været der fra den første dag.

Bilen er fra 2006 og havde kørt 140000 og blev solgt med tre måneders garanti.

Er der nogle der har erfaringer med hvem der kan hjælpe med at køre en sag.
Jeg er ikke medlem af fdm.

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jurist med speciale i bilkøb
  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

Emner: 23 Svar: 514
    #1   15. okt 2014 Så bliv medlem.. smiley

• #2   15. okt 2014 hehe. Der står på deres side, at man skal være medlem da problemet opstod, og da problemet opstod i begyndelse af februar, så går den nok ikke.

• Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

#3   15. okt 2014 Arh okay.. Men selvfølgelig rimeligt nok!

• #4   15. okt 2014 Man kan ikke sælge en bil med 3 måneders garanti. Man kan ALDRIG stille en forbruger dårligere end købeloven. Formodningsreglen gælder de første 6 måneder med ligefrem bevisbyrde. Derefter 18 måneder med omvendt bevisbyrde. Er desværre ikke jurist. Men har arbejdet med disse regler i 10 år

• #5   15. okt 2014 Han kan godt sælge den med 3 måneders garanti, sålænge han også yder 24 måneders reklamationsret.

Med garanti er han bedre stillet end reklamationsret, de første 3 måneder

• #6   15. okt 2014 Man kan sagtens sælge en bil uden garanti. Garanti og reklamationsret er 2 forskellige ting.

Det du taler om Thomas F er reklamationsret.

• #7   15. okt 2014 Men købeloven forskriver jo, at der er 2 års reklamationsret. Derfor kan bilen jo godt være solgt med en garanti ud over denne. Der er jo stor forskel på reklamtionsret og garanti.

BTW, det er ikke formålet med denne tråd, formålet var om der var nogle som havde erfaringer med et firma som kan hjælpe med at køre sagen.

• #10   15. okt 2014 #9 kigger på siden. Mange tak.

Andre må stadig gerne byde ind hvis i kender nogen.

• #11   15. okt 2014 I har ret i jeres antagelser. Jeg formulerede mig dårligt. Det jeg ville sige er: man kan ikke nøjes med at give 3 måneders garanti. Konklusionen er dog lidt hård, Kim. For jeg aner faktisk meget mere end intet. Jeg beklager formuleringen. Og at jeg overhovedet svarede. For jeg svarede jo egentlig på noget andet, end der blev spurgt om. God kamp til trådstarter.

• #12   15. okt 2014 Ring til FDM og hør dem ad, selvom der står på nettet man skulle have være medlem inden problemet opstod, vil de nogle gange gerne hjælpe.. Har en kammerat der døjede længe med en gearkasse der var i stykker som der skulle køres en sag på, han ringede og hørte dem ad, han skulle bare melde sig ind og så var der hjælp med det samme.. Så prøv og ring og tag en snak med dem om der fremfor bare og læse på nettet hvad de skriver smiley det værste der kan ske er at du får er nej smiley

• #13   15. okt 2014 Tak for tippet, ringer til dem i morgen.

• #15   15. okt 2014 Mener du ikke DAF? Tror (med streg under tror) ikke en forhandler kan være FDM medlem.

• Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

#17   16. okt 2014 Deutsche

I mine øre lyder det, som noget være vrøvl.. Det ville jo svare til' at et firma blev medlem af de ansattes fagforening og det mig bekendt ulovligt!

• Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

#19   16. okt 2014 Jeg har talt med juridisk rådgivning fra fdm.. Og de udtrykker, at de ikke giver juridisk rådgivning til autoforhandlerne
    Så du drømmer !!

Kommentér på:
Jurist med speciale i bilkøb

Annonce