2.646 visninger
|
Oprettet:
Bøde for kørsel i bil uden afgift ? {{forumTopicSubject}}
Nogle der ved noget 100% om dette eller har prøvet det ?
Jeg hører mange forskellige forklaringer på det bl.a
Af afgiften skal betales samt en bøde i samme beløb.
Af det kommer an på størrelsen af reg.afgiften om man skal betale en bøde eller det samme som afgiften?
Og mange mange flere ...
Men vil da gerne vide hvad det rigtige svar er ?
Byd ind hvis er 200% sikrer i jeres sag ...
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.873
jul 2013
Følger: 14 Følgere: 12 Svar: 3
apr 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 64
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
Bliver du stoppet i en uden afgift, på eksempelvis prøveplader, i privat ærinde så foregår det sådan her.
Bilen fastsættes til en afgift - lad os sige 50000 Kr.
Du får så samtidig en bøde på de 50000 Kr.
Derudover, såfremt du havde passagerer med i bilen giver det 5000 Kr. pr. person ekstra til bøden. (Denne lov er jeg dog ikke sikker på er gældende mere).
Efter pengene er beltat er bilen så dermed også Dansk. -Jeg mener helt bestemt også at du kan nøjes med at betale de 50000 Kr en gang, og så "fravælge" at betale de sidste 50000 Kr. - men bilen forbliver så udansk.
okt 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 130
http://jyllands-posten.dk/aarhus/politiretsvaesen/ECE4468469/arhusiansk-ferrariejer-far-boede-pa-1-8-mio/
1,8 millioner kroner skal han betale til Skat for at køre rundt i sin Ferrari på prøvenummerplader i to uger i træk.
Eller
http://frederikssund.lokalavisen.dk/efter-ni-aar-med-retsager-fri-eller-faerdig-/20140114/ARTIKLER/701149099/1024
"17 millioner kroner og ni smadrede år. Det er den foreløbige regning, Rene Rasmussen har modtaget for 500 kørte kilometer i en Ferrari på prøveplader. Men i december kom endnu et slag i ansigtet: En dom på to års fængsel."
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
Er bilen din så er det afgift + bøde som afgiften
maj 2007
Følger: 76 Følgere: 69 Biler: 6 Emner: 107 Svar: 1.357
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 608
okt 2014
http://bilmagasinet.dk/article/77479-seks-maneder-i-faengsel-for-at-kore-pa-proveplader
"Seks måneders fængsel, efterbetaling af registreringsafgift på 6.389.887 kr. plus en bøde på 3.400.000 kr. Det er straffen til en indehaveren af et VVS-firma i Nordsjælland, for at køre ulovligt på prøveplader to gange."
okt 2014
”Helt ærligt: Jeg kan ikke få lov til at få bilen indregistreret. Og så vil de alligevel have en registreringsafgift. Det hænger jo ikke sammen".
Om han kan lide det eller ej, når byretten frem til, at registreringsafgiften skal betales. Med renter, der løber tilbage til 2004, hvor bilen blev købt.
Men Rene Rasmussen har på dette tidspunkt næsten betalt bøden på de 3,4 millioner kroner ned.
”Jeg tror, der var 300.000 kroner tilbage at afdrage. Og for at være ærlig: Jeg tænkte simpelthen ikke på, at jeg skulle orientere SKAT. De havde 1,2 millioner kroner stående i indeholdte afgifter. Så i mine øjne havde jeg et ”plus” på 900.000 kroner i forhold til dem.”
Enzoen blev derpå solgt til en forhandler i Nürnberg.
For når man eksporterer en bil ud af landet, kan man som udgangspunkt få registreringsafgiften tilbage – med et fradrag på 15 procent.
”Så jeg tænkte, at så havde jeg da i store træk klaret registreringsafgiften, hvis jeg ender med at blive dømt til at betale den, og også fået afviklet mit udestående med FIH Bank, som først havde pant i bilen. Og der ville oven i købet blive 200.000 kroner ekstra til betaling til SKAT. Derfor solgte jeg den. For at redde min virksomhed ved at bruge pengene fra salget til at betale den gæld, som nu forfaldt.”
Ingen afgift retur
Men i stedet for at bringe skuden på ret køl, får transaktionen den gyngende skude til at tippe endnu mere.
”Hold nu fast. De siger, der skal betales registreringsafgift, selv om den ikke kan indregistreres. Men de vil ikke betale registreringsafgiften tilbage, fordi den aldrig er blevet indregistreret. Jeg er jo oppe imod, at to plus to bliver til otte. Hvis jeg ikke kan få afgiften retur, og jeg alligevel aldrig ville kunne få den indregistreret, så er det jo ikke en afgift men i praksis en bøde på 6,5 millioner oven i den egentlige bøde på 3,4 millioner.”
Så da Landsretten i slutningen af oktober 2013 lige som byretten når frem til, at der skal betales registreringsafgift på 6,5 millioner kroner af bilen, kan Rene Rasmussen altså ikke bare læne sig tilbage og vente på, at han får størstedelen af beløbet retur efter salget til udlandet og derpå lægge sagen bag sig."
feb 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 3.841
okt 2014
Ydermere vil man ikke betale den betalte afgift tilbage ved eksport, som ellers er normal praksis, hvor SKAT så tager 15% af den tilbagebetalte afgift i gebyr.
apr 2011
Følger: 4 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 230
mar 2007
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 69 Svar: 277
Jeg kender René Rasmussen privat og den sag er så langt ude som noget kan blive .. ????
Bøde for kørsel i bil uden afgift ?