{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.194 visninger | Oprettet:

Stephanie K
Stephanie K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Hvad kan politiet se af lovovertrædelser iforb. med nummerplader {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

jeg lånte for noget tid siden min bil ud til en kammerat over en weekend, mens jeg var på ferie. Han fortæller mig så at han blev stoppet af politiet og målt til en promille på 1.34.
Sur røv! Men spørgsmålet er så, er min nummerplade nu registreret hos politiet som tidligere stoppet i forbindelse med spirituskørsel, eller er det min kammerats CPR nummer, det står registreret under?

Jeg har alle papirer i orden på min bil og har ikke noget med det at gøre, men kan jeg nu risikere at blive stoppet hvis politiet aflæser mine nummerplader, fordi min bil har været brugt til promillekørsel?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kan politiet se af lovovertrædelser iforb. med nummerplader
  • #1   6. nov 2014 Den vil stå i systemet som en "risiko" for promille kørsel!
    Vil jeg mene, hæng mig dog ikke op på det!

• #2   6. nov 2014 Hvorfor er du nervøs for at blive stoppet hvis du har alle dine ting iorden ?

• #3   6. nov 2014 Simon, hvad har det med sagen at gøre ? Du vil måske gerne stoppes med jævne mellemrum, bare for at vise hvor meget orden du har på dine ting?

• #4   6. nov 2014 Ja den er logget i systemet hos dem

• #5   6. nov 2014 Samme sker med narko, våben, rockere, bande.. og andet bilen står der længe

• Stephanie K
    Stephanie K Tilmeldt:
    nov 2014

#6   6. nov 2014 Okay, så selvom det var min kammerat som kørte bilen, så er mine nummerplader nu stemplet som drukplader??
    Jeg troede kun det ville blive registreret under hans CPR nr?

• Stephanie K
    Stephanie K Tilmeldt:
    nov 2014

#7   6. nov 2014 Hvad hvis jeg skifter pladerne ud? Bliver det så også registreret som en 'bytter' hos politiet?

• #8   6. nov 2014 Da jeg var i praktik hos politiet, og de slog en nummerplade op over radioen fik de alt at vide. Fulde navn af ejeren. Om der er kørekort registreret, tidligere lovovertrædelser, om du er tidligere straffet/anholdt, CprNr, og alt det der smiley Så ja, du vil muligvis blive trukket ind til siden hvis de tjekker din plade. Men de tjekker den kun hvis du kører tungt lastet, eller hvis du kører en mulig kørsel 53 eller 54 smiley

• #9   6. nov 2014 Eller hvis det er rent rutinetjek smiley Men det er ikke så ofte.

• #10   6. nov 2014 Det hjælper ikke at skifte pladerne ud. Det vil fortsat være registreret.

Nummerpladescannerne ser alt.

Politiet kan jo ikke se om det er dig eller "din ven" der kører bilen.

• Uknown #001
    Uknown #001 Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 45 Svar: 319
    #11   6. nov 2014 Ville fandme da blive gal hvis en "ven" sætter sig ud i min bil med en promille over 1,2

• #12   6. nov 2014 Nu har jeg ikke læst hvad alle de andre har skrevet --> Men hvis spiritus påvirket fører kører i en lånt bil, vil det ikke være et problem. Hvis det havde været hans egen bil, ville du kunne forbinde nummerpladerne til føreren - og kan derved se om det er en tidligere dømt der står som ejer.

• #13   6. nov 2014 ... anyway... hva fanden er det for en kammerat at have, som kører promillekørsel i en lånt bil.
    Han var fandme røget for porten i samme sekund. -Låne en bil til at køre så farlig kørsel som spritkørsel... FØJ !!

• #14   6. nov 2014 Ny profil med et emne om en "kammerat"
    HMMMM smiley ;) smiley ;) smiley

• #15   6. nov 2014 En kammerat der køre sprit i en lånt bil. Han skulle satme ikke kontakte mig igen.!!! Og ja dine plader bliver regnet som mulig paragraf 53 i systemet, det har jeg fået fortalt smiley

• #16   6. nov 2014 Når politiet laver forespørgsel på bilen så vil de få afvide hvad bilen er kendt for .. F.x. sprit eller fart

Fed kammerat du havde dig der

• Stephanie K
    Stephanie K Tilmeldt:
    nov 2014

#17   6. nov 2014 halvtyskeren -jamen den lovovertrædelse der er sket i bilen er jo ikke sket med mig som er ejer af bilen. Jeg er med på at de slår mit CPR nr op, da jeg står som ejer af bilen, men står min bil registrerende som have været brugt til promillekørsel, når det ikke var mig men en anden? Som hverken er registreret som bruger eller ejer af bilen? smiley

• #18   6. nov 2014 Stephanie

Det er registreret på bilen.
    De fleste spritbilister ejer ikke de biler de kører rundt i. Så man registrere altid biler der er benyttet til promille/spritkørsel.

Har du da noget du vil skjule, siden du spørger.

• #19   6. nov 2014 det er både bilen og din kammerat der er registreret men selvom han blev stoppet i den så kan politiet jo også se at det ikke er samme person der er tale om, altså i tilfælde af du bliver stoppet selvfølgelig.

• #20   6. nov 2014 Forbered dig på at skulle blæse næste gang politiet tjekker din nummmerplade smiley

• #21   6. nov 2014 Prøv at se det fra politiets vinkel.
    De står 300m væk/kører bag ved dig, og det eneste de kan se, er din nummerplade.
    De slår nummerpladen op, og kan se hvem der ejer bilen, og de kan se hva NETOP den bil er blevet stoppet for før.
    -De kan så se at bilen har været stoppet før pga. sprit og fart.
    Derfor stopper de bilen igen, for at kontrollere at der ikke igen er en med sprit i blodet som kører bilen.

Så er de da PISSE ligeglade med om det er dig, julemanden eller bamse som kører den bil.
    Bilen står i den sorte bog, så at sige, og det skal du takke din kammerat for !

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #22   6. nov 2014 Fed ven du har der! var det min ven havde jeg sagt til politiet han havde stjålet den og jeg ikke kendte ham, skal fandeme ikke tages i røven på den måde af mine "venner"

• #23   6. nov 2014 Stephanie

Alligevel vil de stoppe dig, og tjekke smiley For bilen er registreret i deres system, da der er sket en lovovertrædelse ifølge paragraf 53. (spiritus kørsel)

• #25   6. nov 2014 Jeg har ingen insider viden - men jeg håber godt nok at politiet også registrere den bil (i dette tilfælde din) der er blevet brugt til spirituskørsel. Ellers ville alle spritbilister da bare køre i en lånt bil. Jeg håber også at vore systemer er så smarte at hvis folk bestiller en ny plade - så bliver politiet opdateret med denne info.

Jeg ser heller ingen problem i det - hvis ikke du kører spirituskørsel er det vel ikke noget problem at blive stoppet.

• #26   6. nov 2014 babubber

det var dog en tåbelig vinkel til tingene...jaja vennen har dummet sig men så er den jo ikke længere...set anderledes på det, dine venner kan aldrig være sikre på du stikker dem i ryggen pga fejltagelser !!!

• Stephanie K
    Stephanie K Tilmeldt:
    nov 2014

#27   6. nov 2014 Nu er det sådan at jeg ind i mellem har kollegaer og kunder med i min bil i forbindelse med min arbejde, og jeg er absolut ikke interesseret i at blive associeret med at skulle stoppes og blæse og jeg ved ikke hvad, når det er min kammerat som har lavet brøleren.
    Derfor håbede jeg lidt at det nu var hans lort og at det ville følge hans CPR nummer og ikke min stakkels bil som har været udsat for et overgreb smiley

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #28   6. nov 2014 R M ... JO den er længere.. det er sprit kørsel og det er absolut NO GO! Oh gud... Det er jo ikke en fejltagelse???? "hov jeg vidste sq ikke jeg var stiv da jeg kørte din bil?" med 1,34 ved man godt man er stiv! nu stoppder du... At sætte sine venner/veninder i den situation fordi man har ville hjælpe dem er nok til jeg slår hånden af (og det er ikke det samme som at stikke dem i ryggen).

• #29   6. nov 2014 babubber
    du vil melde bilen stjålet selvom du jo har lånt bilen ud, det er da for det første mega tåbeligt og barnligt og for det andet strafbart eftersom du kender personen!!!

i øvrigt skrev jeg til og starte med at kammeraten havde dummet sig og det er han jo klar over og han kommer da i det mindste og fortæller vennen om det.

selvfølgelig er spritkørsel no go og om man kalder det for dumhed (som det jo er) eller en fejltagelse fra personens side, er i og for sig det samme.
    du vælger så bare og gå skridtet videre og være ekstra dum og en dårlig ven, som du jo så fint selv fremlægger det.

• #30   6. nov 2014 Ring nu ind til politiet og spørg i stedet - der er ingen her der oprigtigt ved hvad konsekvensen er

• #31   6. nov 2014 #30
    har prøvet det en eneste gang og det er ikke slemmere end man lige gør det til, sker det samme som et normalt rutine tjek og er det ikke spritbilisten bag rattet, jamen så har man intet og frygte smiley

man dør ikke af og blive stoppet!!!

• #32   6. nov 2014 R M
    Men man gider heller stoppes hver gang man ser en politibil + man lige skal blæse i alko testeren, alt i mens der snildt kan gå 2-15 min før man er videre, blev en gang stoppet i firmabilen, af betjente der ikke havde alkometer med, så vi skulle lige vente 10 min på der kom en MC forbi med en, for at jeg så kunne blæse den helt op på 0.00 hurra for spild af tid.

• #33   6. nov 2014 #32
    hvor har du den ide fra at man bliver stoppet hver gang?? kender et par stykker der har fået spritdomme og de bliver skam tjekket af gode grunde selvfølgelig, men sker da ikke hver gang.

• #34   6. nov 2014 Hold kæft noget, lort at købe en brugt bil hvis den tidligere ejer har været glad for sprut !

Tror nu ikke bilen bliver stemplet som sådan, de slår ejeren op via nummerpladen, også kan de vel se hvad ejeren, af bilen er kendt for.

• #36   12. nov 2014 Præcis som jeg sagde - selvfølgelig ikke registreret på køretøjet. Det ville betyde at alle personer med voldsdomme ville have en forfulgt bil selvom den blev videre solgt

• #37   20. nov 2014 Det der sker er, at politiet spørger på dine nummerplader. Så får de oplysninger på bilen, og hvis de vil, dig. Kørekort, KR osv. At der tidligere er kørt sprit i din bil vil ikke umiddelbart fremgå ved forespørgsel på bilen. Man kan dog foretage yderligere forespørgsel i andre systemer, hvor dette ville fremgå. Men dette vil næppe ske, hvis det ikke er sket før. Medmindre selvfølgelig, at der er tale om overladelse af førerret, altså du var vidende om at kammeraten var fuld, da du gav ham lov til at køre. Men så vidt jeg forstår er det ikke tilfældet her. Håber det hjalp dig.

Kommentér på:
Hvad kan politiet se af lovovertrædelser iforb. med nummerplader

Annonce